Efectul de halou

De: Phil Rosenzweig

Efectul de halou

Editura: Editura Publica

An aparitie: 2010

ISBN: 978-973-1931-49-4

  • Disponibilitate: produs disponibil

  • Vezi preț! Comandă online!

    Cumpara acum

Efectul de halou, de: Phil Rosenzweig

Si alte opt iluzii economice care ii induc in eroare pe manageri

Efectul de halou apare atunci cand vanzarile si profiturile unei companii sunt ridicate, iar oamenii ajung sa creada ca exista o strategie geniala, un lider vizionar, angajati capabili si o cultura corporatista exceptionala. Cand performantele se lasa asteptate, se considera ca strategia este gresita, ca managerii sunt aroganti, angajatii multumiti de sine, cultura stagnanta. In realitate, nimic nu s-a schimbat: performanta companiei genereaza un halou care modeleaza felul in care ii percepem strategia, conducerea, angajatii, cultura si multe altele.

Oferind exemple ale unor companii de varf precum Cisco Systems, IBM sau Nokia, Rosenzweig demonstreaza cat de raspandit este efectul de halou si identifica alte 8 iluzii, printre care: mirajul corelatiei si cauzalitatii; mirajul explicatiilor unice; mirajul unirii punctelor castigatoare; mirajul cercetarii riguroase; mirajul succesului durabil.

In Efectul de halou, Phil Rosenzweig demasca prejudecatile si superstitiile din mediul de afaceri, prezente in presa economica, in cercetarea academica, dar si in multe bestselleruri care promit sa dezvaluie secretele succesului sau calea spre glorie.

"Am fost cucerit de aceasta carte. Darama miturile despre cauzele succesului din literatura despre management, folosind argumente puternice. Ar trebui considerata una dintre cele mai importante carti de management din toate timpurile, un antidot la bestsellerurile scrise de diversi guru care ne furnizeaza argumente naive si fals conventionale." Nassim Nicholas Taleb, autorul cartii Lebada neagra

"In Efectul de halou, Phil Rosenzweig ne face un mare serviciu vorbind despre lucruri trecute, indeobste, sub tacere. Analiza lui este un antidot foarte oportun pentru materialele superficiale, formale si simpliste care par sa constituie substanta curenta a multor carti populare despre afaceri. Este cartea potrivita la momentul potrivit." John R. Kimberly, profesor de Studii antreprenoriale la Henry Bower, Wharton School of Business

"Rosenzweig nu doar ridiculizeaza numeroasele scrieri pseudostiintifice din lumea managementului. Ne explica si de ce sunt atat de slabe si cum putem invata lectia pe care ele o ofera, in raspar." John Kay, Financial Times

Caracteristici

Titlu:

Efectul de halou

Autor:

Phil Rosenzweig

Editura:

Editura Publica

Colectia:

Categoria cartii:

Management

Tradus de:

Dan Balanescu

An aparitie:

2010

Numar pagini:

296

Format:

14,4 x 20,5 cm

Efectul de halou, de: Phil Rosenzweig

Fragmente

Comentarii la Efectul de halou

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.

Recomanda cartea Efectul de halou unui prieten