Informatie si comunicare. In cautarea logicii sociale, de: Bernard Miege
Traducere de Adrian Staii
Sinteza a unei bogate bibliografii in domeniu, volumul lui Bernard Mie ge ofera o privire de
ansamblu asupra progreselor pe care stiintele informatiei si ale comunicarii le-au inregistrat
constant in ultimele decenii, ajungind sa se bucure de legitimitate si recunoastere generala.
Autorul evita riscurile generalizarilor abuzive si face o analiza aplicata, sustinuta cu numeroase
argumente, a „informatiei-comunicare”, concept care ii permite reunirea celor doua
discipline. Adresata specialistilor in comunicare si studentilor de la facultatile de profil,
lucrarea are in vedere patru dimensiuni fundamentale: relatia dintre informatie si comunicare,
identificarea logicilor sociale ale comunicarii, o teorie a actiunii centrata pe actiunea
comunicationala, precum si promovarea interdisciplinaritatii in abordarea domeniului.
Cuprins: Dinamica ambigua a comunicarii • Capitalismul si comunicarea: o noua epoca in
evolutia societatii sau accentuarea unor tendinte de durata? • Industriile culturale si
revolutia informationala • O metoda euristica: logica sociala a comunicarii •
Fundamentele modelelor de actiune comunicationala • Pertinenta indoielnica a teoriilor
generale ale comunicarii
Caracteristici
Titlu:
Informatie si comunicare. In cautarea logicii sociale
Autor:
Bernard Miege
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Jurnalism/Mass-Media
Tradus de:
An aparitie:
2008
Numar pagini:
272
Format:
160 x 235 mm
Comentarii la Informatie si comunicare. In cautarea logicii sociale
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.