Pedagogia situatiilor educative, de: Viorel Ionel
Autorul pune in discutie notiunile de baza pe care se fundamenteaza pedagogia ca stiinta. Pentru a da un impuls reconstructiv, pedagogia are dreptul sa caute raspunsuri, prin modele si ipoteze, la intrebari esentiale: este capabila sa reflecteze asupra fundamentelor sale si sa suporte socul schimbarilor? Ce anume poate fi schimbat si cita relevanta au schimbarile? Dispune de un simbolism specific sau acesta trebuie inventat? Se pot construi structuri atit de fine incit sa surprinda invariabilele totalitatilor educative? Discreditarea dimensiunii sale teoretico-stiintifice face necesara o schimbare semnificativa de atitudine, de gindire, de sistem conceptual. Modelele de reconstructie propuse de Viorel Ionel sint verigi care leaga nucleul conceptual si situatiile educative reale, totdeauna mai bogate, chiar inepuizabile. Prin modul de structurare a lucrarii si bibliografia riguros alcatuita, cadrele universitare si teoreticienii din domeniu vor descoperi un punct de plecare deosebit de valoros pentru intelegerea pedagogiei.
Cuprins: Arhitectura metateoretica a stiintei • Modele in filosofia stiintei • Dileme si optiuni epistemologice • Epistemologie pedagogica • Fundamentarea contextuala a pedagogiei • „Naturalizarea” epistemologica a pedagogiei • Pedagogia situatiilor educative • Obiectul pedagogiei • Modelarea situatiilor educative • Cunoasterea situatiilor educative tipice
Caracteristici
Titlu:
Pedagogia situatiilor educative
Autor:
Viorel Ionel
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Pedagogie
Tradus de:
An aparitie:
2002
Numar pagini:
184
Format:
160 x 235 mm
Comentarii la Pedagogia situatiilor educative
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.