Publicitate si societate

De: Bernard Cathelat

Publicitate si societate

Editura: Trei

An aparitie: 2005

ISBN: 973-707-035-6

  • Disponibilitate: produs disponibil

  • Vezi preț! Comandă online!

Publicitate si societate, de: Bernard Cathelat

Paradoxul vrea ca, prin traditie, publicitatea sa fie respinsa din campul cultural in acelasi timp de universitari docti aparatori ai puritatii „culturale" elitiste, de intelectuali impregnati cu ideologie anticomerciala, dar si de producatori de publicitate, de carmuitori de agentii […]
Ca iubim sau nu aceasta idee, ca este mai mult sau mai putin populara potrivit modelor, ca protagonistii insisi revendica sau neaga acest lucru, publicitarul apare ca actor, constient sau inconstient, al unei pedagogii sociale, instituitor de mode, profesor de moduri de viata, director de constiinta socioculturala. Iar anuntatorul, in cea mai umila dintre reclame, joaca un rol de sponsor cultural. Ca sa faci acte de cultura nu este intotdeauna nevoie sa construiesti muzee, sa lansezi vapoare in curse transatlantice, sa ridici statui sau sa finantezi fresce; mesajele cotidiene, efemeride ale comunicarii sociale sau politice, dar in special ale publicitatii comerciale pentru bunuri de consum, echipamente sau servicii, sunt intr-o maniera mai autentica producatoare de civilizatie, caci propaga stiluri de viata.

* * *

Bernard Cathelat este profesor de stiinte politice, creatorul metodologiei „socio-stilurilor" in studiul relatiilor socioculturale si comerciale. Publicitate si societate a devenit, inca de la publicare, o carte clasica a domeniului.

Caracteristici

Titlu:

Publicitate si societate

Autor:

Bernard Cathelat

Editura:

Trei

Colectia:

Categoria cartii:

Sociologie

Tradus de:

Costin Popescu

An aparitie:

2005

Numar pagini:

240

Format:

Publicitate si societate, de: Bernard Cathelat

Fragmente

Comentarii la Publicitate si societate

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.

Recomanda cartea Publicitate si societate unui prieten