Publicitate si societate, de: Bernard Cathelat
Paradoxul vrea ca, prin traditie, publicitatea sa fie respinsa din campul cultural in acelasi timp de universitari docti aparatori ai puritatii „culturale" elitiste, de intelectuali impregnati cu ideologie anticomerciala, dar si de producatori de publicitate, de carmuitori de agentii […]
Ca iubim sau nu aceasta idee, ca este mai mult sau mai putin populara potrivit modelor, ca protagonistii insisi revendica sau neaga acest lucru, publicitarul apare ca actor, constient sau inconstient, al unei pedagogii sociale, instituitor de mode, profesor de moduri de viata, director de constiinta socioculturala. Iar anuntatorul, in cea mai umila dintre reclame, joaca un rol de sponsor cultural. Ca sa faci acte de cultura nu este intotdeauna nevoie sa construiesti muzee, sa lansezi vapoare in curse transatlantice, sa ridici statui sau sa finantezi fresce; mesajele cotidiene, efemeride ale comunicarii sociale sau politice, dar in special ale publicitatii comerciale pentru bunuri de consum, echipamente sau servicii, sunt intr-o maniera mai autentica producatoare de civilizatie, caci propaga stiluri de viata.
* * *
Bernard Cathelat este profesor de stiinte politice, creatorul metodologiei „socio-stilurilor" in studiul relatiilor socioculturale si comerciale. Publicitate si societate a devenit, inca de la publicare, o carte clasica a domeniului.
Caracteristici
Titlu:
Publicitate si societate
Autor:
Bernard Cathelat
Editura:
Trei
Colectia:
Categoria cartii:
Sociologie
Tradus de:
Costin Popescu
An aparitie:
2005
Numar pagini:
240
Format:
Comentarii la Publicitate si societate
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.