Teoria si metodologia evaluarii, de: Constantin Cucos
O introducere comprehensiva in teoria si metodologia evaluarii, acest manual universitar are ca
principale finalitati dobindirea de cunostinte si deprinderi specifice activitatii de evaluare
scolara, insusirea unor criterii de selectare a metodelor evaluative traditionale sau recente,
evitarea disfunctiilor ce pot sa apara in activitatile de evaluare, precum si cresterea autonomiei
profesorilor in gindirea si aplicarea unor instrumente si tehnici de notare a performantelor
elevilor. Casetele cu exercitii si teme de reflectie i i vor ajuta pe cei pusi in situatia
evaluarii efective sa identifice sau sa creeze cele mai oportune dispozitive evaluative reclamate
de situatia educativa in cauza. Conceputa ca o sursa si un suport interogativ asupra evaluarii
scolare, lucrarea se adreseaza studentilor aflati in faza de pregatire initiala de la facultatile
de profil sau care urmeaza cursurile modulului pedagogic, dar si cadrelor didactice care participa
la diferite stagii de formare continua. Cuprins: • Evaluarea randamentului scolar –
componenta a demersului didactic • Procesualitatea evaluarii. Ipostaze, functii,
caracteristici • Evaluarea competentelor si lumea valorilor. Relevanta evaluarii intr-o lume
dinamica • Strategii de evaluare si notare • Factori ai variabilitatii aprecierii si
notarii • Testul docimologic – instrument de masurare a rezultatelor scolare
Caracteristici
Titlu:
Teoria si metodologia evaluarii
Autor:
Constantin Cucos
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Pedagogie
Tradus de:
An aparitie:
2008
Numar pagini:
272
Format:
135 x 200 mm
Comentarii la Teoria si metodologia evaluarii
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.