Educatie / Invatamant » Limba romana
-
Dimineata poetilor. Eseu despre inceputurile poeziei romane
De: Eugen Simion
Editura: Polirom, An aparitie: 2008
Dimineata poetilor este o incercare de a-i readuce in atentia publicului pe poetii care au marcat inceputul poeziei romane moderne si, in acelasi timp, de a le reda statutul lor de intemeietori ai acestui gen. Desi pline de sincronism, clisee, modele...
-
Vocabularul Limbii Romane Actuale. Dinamica, Influente...
De: STOICHITOIU-ICHIM Adriana
Editura: All, An aparitie: 2000
Doctor in filologie, conferentiar in cadrul Facultatii de Litere a Universitatii din Bucuresti, membru al Societatii de Stiinte Filologice din Romania si al Societatii Internationale de Lingvistica Functionala, absolventa a unor stagii de pregatire...
-
Limba romana. Ghid pentru tezele semestriale
De: Elena Sandu
Editura: Polirom, An aparitie: 2008
Utila elevilor si profesorilor, lucrarea este structurata conform programei de limba si literatura romana pentru tezele semestriale la clasele a VII-a si a VIII-a. In primele doua parti sint prezentate notiuni de fonetica, vocabular...
-
A citi, a reciti. Catre o poetica a (re)lecturii
De: Matei Calinescu
Editura: Polirom, An aparitie: 2007
Editia a II-a, revazuta si adaugita Cu un eseu despre „Oralitate in textualitate” tradus din limba engleza de Anca Baicoianu si un capitol romanesc despre Mateiu I. Caragiale (2002). „Pe tot parcursul acestui...
-
Literatura romana in postceausism. Vol. III. Eseistica...
De: Dan C. Mihailescu
Editura: Polirom, An aparitie: 2007
Dedicat eseului cultural si sociopolitic, volumul al III-lea din Literatura romana in postceausism cuprinde toate palierele polemicilor ideologice, miscarile de idei si atitudinile estetico-filosofice ale unui peisaj obsedat de identitatea...
-
Interpretare si rationalitate
De: Paul Cornea
Editura: Polirom, An aparitie: 2006
Premiul pentru Critica, Istorie literara si Eseu pe 2006 al revistei „Cuvantul”. Lucrarea constituie o explorare monografica a interpretarii, ca demers corectiv, explorator, mediator, explicativ si critic. O bogata bibliografie...
-
Literatura romana in postceausism. Vol. II. Proza. Prezentul...
De: Dan C. Mihailescu
Editura: Polirom, An aparitie: 2006
Al doilea volum dintr-un vast proiect editorial de radiografie a literaturii romane in postceausism (4 volume) este rezervat prozei acestor ani, definiti, in ciuda noii literaturi bazate pe provocarea de dragul provocarii, printr-o noua...
-
Cinci fete ale modernitatii. Modernism, avangarda...
De: Matei Calinescu
Editura: Polirom, An aparitie: 2005
Traducere din engleza de Tatiana Patrulescu si Radu Turcanu. Traducerea textelor din Addenda (2005) de Mona Antohi. Postfata de Mircea Martin. Sinteza esentiala pentru intelegerea unora dintre sursele istorice ale vocabularului modernitatii...
-
Vocabularul limbii romane. Teorie si aplicatii
De: Mihaela Gaitanaru
Editura: Tiparg, An aparitie: 2009
-
Limba romana - Gramatica de baza pentru elevi
De: Ecaterina Chifu
Editura: Editura Didactica si Pedagogica, An aparitie: 2011
O gramatica sistematizata in fise de studiu, cu tabele sinoptice grupand atat partile de vorbire si valorile lor sintactice, cat si pe cele de propozitie cu partile de vorbire prin care se exprima, plus redarea schematica a sintaxei frazei este un...
-
Limba si literatura romana - clasa a IX-a
De: prof. Mariana Badea
Editura: Badea, An aparitie: 2008
Lucrare realizata in conformitate cu Programa Scolara elaborata de Consiliul National pentru Curriculum al MEC pentru ciclul superior al liceului, clasa a IX-a.
-
LIMBA SI LITERATURA ROMANA. ACTIVITATI SI EVALUARI...
De: GITLAN, Daniela ; PAVELESCU, Marilena
Editura: Paralela 45, An aparitie: 2011
Schimbarea configuratiei orizontului de asteptare al elevilor mileniului III, in ceea ce priveste cultura lor generala, deschide calea unei abordari noi, integrate, a cunoasterii, prin apelul la metodele de studiu ale transdisciplinaritatii...
-
LIMBA SI LITERATURA ROMANA. ACTIVITATI SI EVALUARI...
De: GITLAN, Daniela ; PAVELESCU, Marilena
Editura: Paralela 45, An aparitie: 2011
Schimbarea configuratiei orizontului de asteptare al elevilor mileniului III, in ceea ce priveste cultura lor generala, deschide calea unei abordari noi, integrate, a cunoasterii, prin apelul la metodele de studiu ale transdisciplinaritatii...