Teoria generala a curriculumului educational, de: Ion Negret-Dobridor
Conceptul curriculum tinde sa acopere aproape toate domeniile cuprinse in secolul al XIX-lea in
pedagogia generala, a carei pulverizare in numeroase „stiinte ale educatiei” in secolul
XX e supusa actualmente, odata cu evolutia teoriei curriculumului, unui proces de reintegrare
teoretica si practica. Teoria curriculumului educational a devenit, in opinia multora, cea mai
importanta disciplina pedagogica. Nu este inca o stiinta pe deplin constienta de importanta ei
teoretica, de gravitatea responsabilitatilor sale morale si sociale, dar exista dovezi ca stiinta
curriculumului a progresat foarte mult si ca se afla deja in pragul maturitatii. Lucrarea urmareste
evolutia teoriei curriculumului in spatiul educational euroatlantic, prezentind diversele ei etape,
pentru ca in final sa fie consemnate tendintele si conceptia autorului cu privire la optimizarea
curriculara in prezent si in viitor. Cuprins: Aventura epistemologica a unui concept exotic •
O viziune exhaustiva asupra curriculumului educational • Primele curricula implicite si tacite
• Modernitatea pedagogica si curricula explicite • Odiseea curriculumului modern in
secolul XX • Optimizarea moderna a curriculumului: teoria si tehnologia • Preludii la
simfonia curriculara postmoderna • Deceniul cataclismelor curriculare • Stenochoria si
metamorfozele curriculumului educational in epoca postmoderna
Caracteristici
Titlu:
Teoria generala a curriculumului educational
Autor:
Ion Negret-Dobridor
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Pedagogie
Tradus de:
An aparitie:
2008
Numar pagini:
440
Format:
160 x 235 mm
Comentarii la Teoria generala a curriculumului educational
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.