Etica grijii mobilizeaza o ontologie a vulnerabilitatii. Vulnerabilitatea distruge mitul ca suntem cetateni egali, rationali si autonomi.
Etica grijii survine ca descoperirea unei noi morale, a carei voce trebuie recunoscuta intr-o lume lipsita de limbajul potrivit pentru a exprima si recunoaste tot ceea ce releva travaliului „ingrijirii” si al sentimentului de responsabilitate pentru bunastarea altora. Grija morala – cu ecouri politice si culturale – si ingrijirea capitalista – cu puternice implicatii sociale si economice – au compus cele doua axe cardinale a ceea ce putem numi in sens larg proiectul eticii grijii, dar asumate performativ in ordinea aceasta.
M-as bucura ca temeiul contractului social dintre noi sa fie renegociat, plecand de la o intrebare sincera si aparent banala: „de tine cine are grija?” Cu Fabienne Brugere am invatat sa imi pun aceasta intrebare mai des, si sa o adresez si altora, chiar daca raspunsurile nu au fost intotdeauna confortabile. – Oana Serban Traducere din limba franceza de Oana Serban.