In ceea ce priveste partea didactica, volumul are doua capitole deosebit de importante: proiectarea didactica si metode didactice. Proiectarea didactica il orienteaza pe profesorul debutant spre abordari interdisciplinare, iar capitolul despre metodele didactice este scris intr-o viziune moderna, in care detalierea fiecarei metode ofera profesorului modalitati diferite de abodare a unei unitati didactice.
Capitolul despre evaluare analizeaza modul in care diferitele tipuri de itemi pot contribui la cresterea calitatii actului didactic si asigura feedback-ul necesar optimizarii predarii. – Prof dr.
Soare Aurel Volumul este structurat in mai multe capitole ordonate – cu multa abilitate si eficienta – intr-o succesiune care faciliteaza lectura si transferul elementelor in practica scolara de zi cu zi. Analiza programei de istorie este pertinenta si utila si stabileste cadrul general al abordarilor propuse.
Urmeaza capitolul destinat proiectarii didactice, caci proiectarea, dicolo de dimensiunea administrativa, raspunde mai multor elemente fundamentale: nevoia unei lecturi personalizare a programei, orientarea spre dezvoltare de competente relevante, diversitatea stilurilor de predare. Segmentul legat de practica scolara este unul amplu si ofera marele avantaj ca este bazat pe exemple concrete, relevante pentru disciplina Istorie.
Autorii indica elemente care sa ii ajute pe profesori sa selecteze metodele cele mai utile pentru abordarea eficienta a diverselor continuturi. Capitolul este consolidat prin analiza evaluarii performantei scolare.
– Prof. Univ.
dr. Carol Capita Educatia este cel mai bun dar pe care il poti oferi copiilor.
Pentru a reusi in viata, pentru a fi un bun cetatean, pentru a fi respectat de ceilalti trebuie sa inveti. A fi bun este sinonim cu a te descoperi pe tine invatand de la cei mai buni.
Pentru a avea un randament in invatare, pentru a putea sa indrepti sau sa optimizezi anumite aspecte ale invatarii trebuie sa dai teste. Fiecare test presupune un pas important in cunoastere.
Fiecare testare presupune munca zecilor de profesori care masoara randamentul elevilor participanti la Concursurile Nationale organizate anual. Cand am infiintat aceste concursuri m-am gandit la elevii care vor sa invete bine, cum sa ii motivez mai bine, cum sa ii premiez.
In fiecare an, Asociatia InteligenT da un numar semnificativ de premii elevilor care obtin rezultate bune la evaluarile pe care le organizam in parteneriat cu Ministerul Educatiei. Niciodata fondul de premiere nu este suficient.
Daca vreti sa contribuiti la premierea elevilor, poti dona o suma de bani. Gestul tau nu va ramane nepremiat.
Va fi premiat prin zambetul unui copil. – Va multumesc, Bogdan Vilceanu Presedinte Asociatia InteligenT Coordonator: Gheorghe Maria Mariana.
Colectiv de autori:Bajenaru Carmen Veronica, Bigiu Razvan Cristian, Bratu Simona, Butnaru Mihai, Furdui Eliza, Furdui Ioan, Grigore Ileana, Iancu Tudor, Ilincuta Cristina, Ionescu Ioana, Marin Cerasela, Merla Veronica, Preda Cosmin George, Purcaru Mihaela, Radu Nicoleta, Sandu Cristina, Savuta Irina Ema, Sima Mariana, Suciu Mihaela, Serban Laura, Vasile Elena.