Istorie - Clasa 7 - Manual - Felicia-Elena Boscodeala, Loredana Ciobanu - BOOKLET
Detalii:
Istorie – Manual pentru clasa a VII-a Manualul este structurat in patru unitati de invatare, respectand continuturile propuse de programa scolara: • Unitatea 1 – Lumea la sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul secolului al…

35

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
ISBN:
6421763012682
Recenzii
5/5

Recenzia noastra

Cartea „Istorie” scrisă de Felicia-Elena Boscodeala pare să fie un manual prietenos și bine gândit pentru elevii de clasa a VII-a. Ceea ce mi-a plăcut foarte mult la el este modul în care autorul a structurat conținutul în patru unități principale, acoperind perioada de la sfârșitul secolului al XIX-lea și până după cel de-al Doilea Război Mondial. Mi s-a părut foarte util faptul că fiecare unitate are o abordare diversificată, menită să capteze interesul elevilor și să îi sprijine să își dezvolte cunoștințele pas cu pas.

Un aspect pe care îl apreciez mult e modul în care cartea îmbină informațiile cu activități și secțiuni care stimulează gândirea critică și creativitatea. De exemplu, secțiunea „Descoperă!” pare să fie ca o invitație la explorare personală, în timp ce „Explorează și aplică” încurajează elevii să pună în practică ceea ce au învățat prin diverse aplicații. Mi-a plăcut, de asemenea, ideea de a avea secțiuni precum „Micul cercetător” și „Studiul de caz”, care sfidează monotonia și adaugă un pic de aventură în procesul de învățare. Astfel, elevii nu doar memorizează date, ci sunt impulsionați să cercetează, să creeze și să analizeze evenimente istorice.

Un alt punct forte al manualului este modul în care a fost integrată cultura și civilizația epocii prezentate, prin ce numește „Capsula timpului”. Asta adaugă o dimensiune interesantă, făcând legătura între trecut și prezent, și ajutând elevii să perceapă contextul mai amplu al evenimentelor. În plus, existența unor secțiuni de recapitulare și evaluare la finalul fiecărei unități, la începutul și sfârșitul anului școlar, este o metodă adaptată pentru a fixa bine cunoștințele și a oferi feedback util pentru elevi.

Per ansamblu, mi se pare că acest manual nu e doar un fel de carte cu informații, ci o adevărată experiență de învățare care vrea să facă istoria mai vie și mai accesibilă pentru elevi. Abordarea prietenoasă, combinația inteligentă între poveste, activități și reflecție, chiar poate ajuta tinerii să-și descopere pasiunea pentru istorie și să înțeleagă mai bine lumea în care trăiesc. Este clar un material pe care l-aș recomanda atât elevilor, cât și profesorilor care vor să aducă mai multă culoare și dinamism în orele de istorie.

Descriere

Istorie – Manual pentru clasa a VII-a Manualul este structurat in patru unitati de invatare, respectand continuturile propuse de programa scolara: • Unitatea 1 – Lumea la sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul secolului al XX-lea •Unitatea 2 – Perioada interbelica: o lume in schimbare •Unitatea 3 – Lumea in razboi •Unitatea 4 – Lumea postbelica Fiecare unitate integreaza sectiunile: •Descopera! – capteaza atentia elevilor prin valorificarea experientei lor anterioare, respectand principiile invatarii constructiviste; • Aventura cunoasterii – integreaza noile continuturi intr-un mod cursiv si accesibil; • Exploreaza si aplica – stimuleaza dezvoltarea abilitatilor de gandire si formarea competentelor prevazute in programa scolara prin aplicatii diversificate; • Micul cercetator – incurajeaza creativitatea si studiul suplimentar; elevii sunt indemnati sa se documenteze si sa realizeze investigatii, portofolii, proiecte etc.; • Studiul de caz – valorifica experienta istorica prin analizarea unui fenomen sau a unui eveniment; • Stiai ca…
– cuprinde curiozitati si informatii inedite; • Capsula timpului – valorifica elemente de cultura si civilizatie specifice epocii prezentate, unele tragandu-si originea din cele mai vechi timpuri. Unitatile de invatare se incheie cu o sectiune de recapitulare si una de evaluare, care fixeaza cunostintele si ofera feedback asupra procesului de invatare.
La acestea se adauga recapitularea si evaluarea initiala, precum si recapitularea si evaluarea finala, necesare in procesul de consolidare a informatiilor si de autoevaluare.

Ar putea să îți placă și…

Exit mobile version