Acasa/

/

Cele 4 lentile ale inovatiei

Autor:
Cele 4 lentile ale inovatiei - Rowan Gibson - ACT SI POLITON
Detalii:
Cele 4 lentile ale inovatiei: un instrument puternic pentru gandirea creativa Cele 4 lentile ale INOVATIEI: Un instrument puternic pentru gandirea creativa / The Four Lenses of Innovation: A Power Tool for Cretive Thinking de…
Categorie
Editura
Autor

79

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
ISBN:
9786069133378
Recenzii
5/5

Descriere

Cele 4 lentile ale inovatiei: un instrument puternic pentru gandirea creativa Cele 4 lentile ale INOVATIEI: Un instrument puternic pentru gandirea creativa / The Four Lenses of Innovation: A Power Tool for Cretive Thinking de Rowan Gibson poate fi considerat un manual de inovatie pentru toti cei care isi doresc sa devina mai creativi, sa vada diferit lucruri pe care generatii si generatii de oameni le-au vazut pana acum intr-un singur mod, sau mai bine zis, in acelasi mod, sau sa isi invete creierul sa ignore cliseele si sa inceapa sa construiasca idei noi. Autorul cartii, Rowan Gibson este recunoscut drept unul dintre cei mai insemnati lideri in privinta inovatiei in domeniul afacerilor.
Presa l-a numit ”Dl. Inovatie”, ”Marele Maestru al Inovatiei” sau „un guru printre alti guru” pentru expertiza lui dovedita in domeniul inovatiei prin intermediul celor doua bestselleruri ale sale: „Rethinking the Future” (Regandirea viitorului) si Innovation to the Core (Inovatie pana in miezul lucrurilor).
Gibson este totodata fondatorul si presedintele Imagination Bridge (un cabinet de consultanta in inovatie la nivel global) si cofondatorul Innovation Excellence – cel mai popular site de inovatie din lume. Cele 4 lentile ale INOVATIEI este cartea care face mai mult decat sa iti arate cum apar ideile geniale, in ce imprejurari si la ce fel de oameni, ea iti ofera o formula de urmat in acest sens.
Autorul arata cu degetul spre marile minti geniale ale acestui secol: Steve Jobs, Sir Richard Branson sau Jeff Bezos si ale secolelor trecute: Thomas Edison, Henry Ford sau Walt Disney si iti spune: si tu poti fi la fel de creativ ca ei! Practic, de la Renastere incoace, de cand oamenii au incetat sa mai vada creativitatea ca pe un atribut prin excelenta divin, oricine poate fi autorul unei idei geniale.
Cu anumite conditii insa. Rowan Gibson ne dezvaluie asadar in cartea de fata „patru perspective mentale – patru tipare de gandire care au fost caracteristice modului de gandire renascentist si care au devenit combustibilul creativitatii si inovatiei in aceasta era incitanta si profund transformatoare”.
Aceste formula, crede el, poate sta la baza eforturilor de inovatie din oricare companie. Este vorba despre: • Contestarea ortodoxiilor • Valorificarea tendintelor • Canalizarea resurselor • Intelegerea nevoilor CONTESTAREA ORTODOXIILOR Gibson doreste in acest capitol sa trezeasca in fiecare dintre cititorii sai, omul Renasterii, acel om capabil de a gandi impotriva curentului, de a contesta idei ce nu au fost niciodata contestate, sau de a pune intrebari care nu au fost niciodata puse.
Caci prin asta s-au diferentiat oamenii Renasterii de semenii lor din alte epoci. Iar nonconformismul si dorinta lor de a contesta adevaruri general acceptate pana atunci a dus la unele dintre cele mai revolutionare descoperiri din istoria lumii.
VALORIFICAREA TENDINTELOR Pentru a se face inteles in legatura cu aceasta conditie a inovatiei, Gibson ne ofera exemplul lui Francesco Petrarca, unul din principalii precursori ai Renasterii, care, in loc sa se adapteze la lumea in care s-a nascut, a inceput sa se gandeasca la cum ar trebui sa fie omenirea in viitor, declansand astfel o avalansa de schimbari pe tot globul si punand astfel bazele lumii moderne. Cu alte cuvinte, valorificarea tendintelor inseamna sa recunosti potentialul viitor al evolutiilor care apar si sa le folosesti pentru a crea noi oportunitati.
CANALIZAREA RESURSELOR Aceasta conditie a inovatiei se refera la capacitatea de a recombina abilitati si bunuri de care te folosesti la un moment dat cu unicul scop de a da nastere la noi oportunitati, la solutii cu totul si cu totul iesite din comun. Autorul exemplifica aici cu modelul lui Johannes Gutenberg care s-a folosit de toate cunostintele pe care le avea ca aurar si de tehnologiile pe care le avea la dispozitie in momentul respectiv, le-a recombinat si a dat nastere tiparului modern care a marcat o adevarata Revolutie in intreaga lume.
La fel a facut si Filippo Brunelleschi, aurarul si sculptorul care a inventat primul ceas portabil din lume, dar care a ramas mai degraba cunoscut in istorie pentru arhitectura cupolei Catedralei din Florenta. INTELEGEREA NEVOILOR Marii inovatori ai lumii s-au gandit la probleme la care nu se gandise nimeni pana atunci si au incercat sa le rezolve.
Aceasta este, deci, a patra perspectiva sau al patrulea model de gandire al inovatorului – dorinta de a ajunge la intelegerea profunda a tot felul de fenomene si de a folosi noile cunostinte pentru a rezolva problemele, a aborda nevoile si a imbunatati calitatea vietii in moduri complet noi. Leonardo da Vinci este probabil personalitatea cea mai relevanta din acest punct de vedere.
Cele 13.000 de pagini ale jurnalelor sale au dezvaluit lumii cat de complexe si diverse erau preocuparile acestui geniu. Din aceste preocupari diverse s-au nascut nenumaratele lui inventii care au raspuns unor nevoi de care oamenii nici macar nu erau constienti.
Meritul lui da Vinci a fost astfel faptul ca el a identificat aceste nevoi, a combinat ceea ce era posibil cu ceea ce era necesar, si a obtinut noutatea. Galileo Galilei, sustinatorul teoriei heliocentrice este un alt exemplu detaliat in acest capitol.
Plecand de la aceasta „formula” a inovatiei, Gibson face mai departe o analiza a motivelor pentru care inovatia nu atinge nivelul asteptarilor in multe companii moderne, ba mai mult, explica de ce se ajunge de multe ori in cadrul marilor corporatii ca mediul sa fie total nefavorabil inovatiei. Formula inovatiei si marile branduri de succes In cea de-a doua parte a cartii, intitulata Puterea tiparelor Gibson ne ofera exemple de companii care au folosit „formula” inovatiei gasite de el si care au revolutionat piata, fiecare in sectorul ei de activitate, oferindu-ne totodata „know how-ul” folosirii pe cont propriu a acestei formule.
Te vor inspira astfel exemplele lui Jeff Bezos care a valorificat tendintele, intuind in anii ’90 puterea pe care o va capata internetul in viitor, renuntand la job si creand imperiul care se numeste Amazon. Sau al trustului media ESPN, care si-a canalizat resursele (reportajele sportive, relatiile cu francizele si asociatiile din domeniu, dar si capitalul propriului brand) pentru a deveni astazi cel mai puternic trust de mass-media din domeniul sportului.
Nu putem sa nu il amintim pe Steve Jobs care isi facuse un adevarat crez din contestarea ortodoxiilor, in conceptia lui inovatorii fiind cei care „nu accepta pur si simplu lumea asa cum e. Ei sunt intotdeauna tentati sa o remodeleze in felul in care isi imagineaza ei ca ar putea sa fie”.
Si exemplele celor mai priceputi oameni de afaceri la contestarea ortodoxiilor continua cu cel al lui Nicolas Hayek care a reinventat ceasul, transformandu-l mai degraba intr-un accesoriu de moda decat intr-un instrument de masurare a timpului. Astfel s-a nascut gigantul Swatch, care genereaza astazi venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari.
Michael Dell a pornit afacerea Dell in camera lui de camin in timp ce era student. El vindea computere compatibile IBM pe care le asambla din componente standard.
Ideea afacerii i-a venit punand la indoiala onestitatea industriei calculatoarelor de pe vremea lui. A creat astfel in scurt timp un gigant care genereaza astazi venituri globale de 57 de miliarde de dolari.
IKEA a inceput de la ideea ca vinderea mobilierului gata asamblat este depasita de nevoile cumparatorilor de astazi. Prin urmare a hotarat sa vanda elemente modulare pe care clientii sa si le asambleze singuri.
Nintendo Wii a dus jocurile video la nivelul urmator, gandindu-se sa renunte la modul cum se desfasurau competitiile din industria jocurilor video pana atunci si integrandu-i fizic direct in joc pe participanti. Zara s-a impus pe piata renuntand la conceptia ca un brand de moda ar trebui sa isi impuna propriul stil, creand astfel colectii extinse de haine in care fiecare sa poata gasi ceva care sa-i placa.
Apple si-a castigat fanii impatimiti prin contestarea in masa a vechilor tendinte. Ei s-au intrebat: De ce un computer trebuie sa arate atat de plicticos?, De ce n-am putea sa punem totul intr-o carcasa pastelata, translucida, in forma de jeleu si sa o oferim intr-o gama de „arome” diferite?
De ce n-am putea pune 1000 de melodii in buzunarul tau? Cine spune ca telefoanele inteligente trebuie sa fie atat de greoaie?
De ce sa spunem ca nu exista piata pentru tablete? Iar povestile despre branduri si oameni de afaceri care au cucerit pietele aplicand formula lui Gibson continua pe tot parcursul cartii.
Descopera-le, alaturi de alte fragmente interesante referitoare la: •Cum poti inova pe baza resurselor celorlalti, •Cum poti inova pe placul clientului, •Care sunt cei 8 pasi pentru a face o descoperire, •Ce este si care sunt pasii procesului de creatie? •Ce este o revelatie?
•Sau… cat de eficiente sunt ideile tale? Cele 4 lentile ale inovatiei a lui Rowan Gibson te va inspira sa gandesti la scara mare, sa privesti cu alti ochi provocarile cu care te confrunti si sa actionezi cu indrazneala pentru a schimba lumea.
– Robert B. Tucker, autorul cartii Stimularea dezvoltarii prin inovatie Rowan Gibson a facut o treaba excelenta cu „dezasamblarea” procesului de inovatie.
– Philip Kotler, profesor emerit de marketing international la Catedra S.C. Johnson a Kellogg School of Management, Northwestern University Este o lucrare excelenta pentru specialistii si pentru organizatiile care cauta sa faca din inovatie o parte a ADN-ului lor.
– Camille Mirshokrai, director general al Leadership Development si asociat la Accenture Cele 4 lentile ale inovatiei a lui Rowan Gibson te va inspira sa gandesti la scara mare, sa privesti cu alti ochi provocarile cu care te confrunti si sa actionezi cu indrazneala pentru a schimba lumea. – Robert B.
Tucker, autorul cartii Driving Growth Through Innovation

Cele 4 lentile ale inovatiei
de

Ar putea să îți placă și…

  • Crucial. Modul in care liderii devin strategi - Richard P. Rumelt - ACT SI POLITON

    Crucial. Modul in care liderii devin strategi

    De

    Editura

    Crucial: Modul in care liderii devin strategi / The Crux: How Leaders Become Strategists de Richard P. Rumelt este una dintre cele mai apreciate carti de afaceri ale anului 2022 si porneste de la premisa…

    Pret:

    59 LEI
  • Talentul nu este suficient - John C. Maxwell - AMALTEA

    Talentul nu este suficient

    De

    Editura

    John C. Maxwell, unul dintre cei mai populari autori, potrivit New York Times, are un mesaj pentru cei care cred ca talentul este raspunsul la orice problema: Talentul nu este suficient . Multi dintre oamenii…

    Pret:

    45
    42.75 LEI
  • Elon Musk pentru tinerii cititori - Ashlee Vance - PUBLICA

    Elon Musk pentru tinerii cititori

    De

    Editura

    Elon Musk pentru tinerii cititori. Elon Musk si misiunea construirii unui viitor fantastic.Povestea fondatorului Tesla si SpaceX O poveste motivationala despre unul dintre cei mai importanti inovatori din lume, acum adaptata pentru tinerii cititori. In…

    Pret:

    45
    42.75 LEI
  • Cine, nu Cum - Dan Sullivan, Benjamin Hardy - CURTEA VECHE

    Cine, nu Cum

    De

    Editura

    Cine, nu Cum. Formula pentru rezultate mai bune prin munca de echipa accelerata „Nu lasa pe maine ce poti sa ii dai altcuiva sa faca azi.” Asa ar putea suna indemnul intelept si deloc cinic…

    Pret:

    49 LEI
  • Cum cresc brandurile - Byron Sharp - ACT SI POLITON

    Cum cresc brandurile

    De

    Editura

    Cum cresc brandurile: ceea ce specialistii in marketing nu stiu Cum cresc brandurile / How Brands Grow de Byron Sharp este o carte pe care specialistii din marketing vor dori sa o citeasca, nu doar…

    Pret:

    47 LEI
  • Persuasiunea, arta de a obtine ceea ce vrei - Dave Lakhani - AMALTEA

    Persuasiunea, arta de a obtine ceea ce vrei

    De

    Editura

    Persuasiunea este o abilitate necesara atat in vanzari, cat si in actiunile din viata de zi cu zi. Stii probabil cum sa vinzi, dar nimeni nu te-a invatat cum sa convingi. In aceasta carte, Dave…

    Pret:

    35
    33.25 LEI
  • Remote. Biroul este optional - Jason Fried, David Heinemeier Hansson - PUBLICA

    Remote. Biroul este optional

    De

    Editura

    Milioane de angajati si mii de companii au descoperit deja placerile si beneficiile muncii la domiciliu. In companii de orice dimensiune, reprezentand, practic, fiecare domeniu, munca la domiciliu a inregistrat o crestere constanta an dupa…

    Pret:

    47.2 LEI
  • Triumful orasului - Edward Glaeser - PUBLICA

    Triumful orasului

    De

    Editura

    Triumful orasului. Cum ne fac mai bogati, mai inteligenti, mai prietenosi cu mediul, mai sanatosi si mai fericiti cele mai mari inventii ale noastre Un influent economist urban ne prezinta o perspectiva inedita, care darama…

    Pret:

    79 LEI
  • Coaching zi de zi - Michael Bungay Stanier - PUBLICA

    Coaching zi de zi

    De

    Editura

    In cartea lui Michael Bungay Stanier, coachingul devine o parte integranta si informala a programului de zi cu zi, prin care managerii si echipele acestora reusesc sa munceasca mai putin, dar sa aiba rezultate de…

    Pret:

    49 LEI
  • Trading in The Zone - Mark Douglas - IBLOCK

    Trading in The Zone

    De

    Editura

    Trading in The Zone. Stapaneste piata cu incredere, disciplina si o a atitudine de invingator • Cum sa devii un trader profitabil si independent, lucrand de oriunde din lume, fara sa risti pierderea locului de…

    Pret:

    159.6 LEI
  • Becoming your Best. Cele 12 principii ale liderilor de succes - Steven R. Shallenberger - DIDACTICA PUBLISHING HOUSE

    Becoming your Best. Cele 12 principii ale liderilor de succes

    De

    Editura

    Cartea Becoming Your Best ofera sfaturi, instrumente si exemple pentru a-ti transforma gandurile in actiuni, a conduce si a inspira echipe si a trai o viata echilibrata. Intelegerea, stapanirea si utilizarea celor 12 principii ale…

    Pret:

    58
    55.1 LEI
  • Studii de caz privind managementul organizatiilor din Romania in contextul transformarilor si crizelor actuale - Ovidiu Nicolescu - PRO UNIVERSITARIA

    Studii de caz privind managementul organizatiilor din Romania in contextul transformarilor si crizelor actuale

    De

    Editura

    Societatea Academica de Management din Romania (SAMRO), organizatia nationala stiintifica de elita in domeniul managementului, publica in acest an al patrulea volum din seria culegerilor de caz elaborate in anii 2017, 2020, 2022. Volumul Studii…

    Pret:

    55 LEI