Acasa/

/

Ce mai e si EOS-ul asta?

Autor:
Ce mai e si EOS-ul asta? - Gino Wickman, Tom Bouwer - ACT SI POLITON
Detalii:
Ce mai e si EOS-ul asta? Un ghid complet pentru angajatii companiilor care folosesc EOS (Entrepreneurial Operating System – Sistemul de Operare Antreprenorial)/ What the Heck Is EOS?: A Complete Guide for Employees in Companies…
Categorie
Editura
Autor

39

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2022
ISBN:
9786069138762
Recenzii
5/5

Descriere

Ce mai e si EOS-ul asta? Un ghid complet pentru angajatii companiilor care folosesc EOS (Entrepreneurial Operating System – Sistemul de Operare Antreprenorial)/ What the Heck Is EOS?: A Complete Guide for Employees in Companies Running on EOS de Gino Wickman si Tom Bouwer este cartea de business care le va furniza angajatilor din intreaga lume (care isi desfasoara activitatea in companii in care s-a implementat EOS – Sistemul de Operare Antreprenorial) – toate informatiile de care au nevoie pentru a intelege mai bine ce inseamna EOS, pentru a deveni mai implicati in activitatea companiei pentru care lucreaza si pentru a-si asuma un rol activ in realizarea viziunii acesteia.
Cu ajutorul acestei carti, toti angajatii companiei – de la nivel de conducere si management de nivel mediu, si pana la simplii angajati – isi vor intelege rolul si vor fi mai bine pregatiti pentru a pune umarul la succesul organizatiei. In plus, pentru ca EOS elimina activitatile inutile, consumatoare de timp, cauzate de comunicarea deficitara, va duce pe termen lung, la evitarea deraierilor si a pierderilor inutile de bani.
Daca in volumul intitulat Tractiune (aparut la Editura ACT si Politon in anul 2019), Gino Wickman detalia EOS (Sistemul de Operare Antreprenorial) pentru a fi implementat in cadrul companiilor de catre lideri si antreprenori, in volumul de fata, Gino Wickman si Tom Bouwer se adreseaza angajatilor acestor companii cu scopul de a-i ajuta sa inteleaga chestiuni precum: ce este un sistem de operare; ce este EOS si de ce este folosit in compania lor; care sunt instrumentele de baza ale EOS si ce impact au acestea asupra lor. Asadar, pe parcursul cartii, vom deslusi ce inseamna EOS, cum functioneaza acesta si cum poate contribui fiecare angajat al companiei pentru ca fiecare componenta a EOS sa fie implementata si sa functioneze la nivel optim.
EOS este un sistem de operare care consolideaza fiecare dintre cele 6 componente cheie ale unui business: viziune, oameni, date, probleme, procese si tractiune, cu ajutorul instrumentelor furnizate in aceasta carte. Prin ce modalitati reuseste EOS sa faca acest lucru?
vei vedea pas cu pas in cele noua capitole ale cartii. Succesul acestui sistem a fost dovedit de-a lungul timpului, drept dovada, pana in momentul de fata peste 50.000 de companii din intreaga lume functioneaza pe baza lui.
Este un proces de operare complet, simplu si puternic, care ajuta companiile sa se dezvolte pentru a-si realiza viziunea si obiectivele. Cartea este scrisa intr-un stil foarte concis si va fi foarte usor de parcurs, ajutandu-te astfel sa intelegi si sa aplici cu usurinta cei opt pasi care pot face orice afacere sa-si atinga potentialul maxim.
Cu alte cuvinte, sistemul EOS ii va ajuta pe angajati sa comunice mai bine intre ei si sa rezolve mai usor problemele, iar pe antreprenori ii va ajuta sa stabileasca prioritatile, sa masoare performanta, sa structureze si sa clarifice rolurile si sa conduca si sa gestioneze afacerea mai bine. Gino Wickman – autorul bestsellerului Traction (Tractiune) si creatorul Sistemului de Operare Antreprenorial (EOS) – are pasiunea de a-i ajuta pe oameni sa obtina ceea ce isi doresc de la afacerea lor.
Sistemul de Operare Antreprenorial (EOS) ii ajuta pe lideri sa-si conduca mai bine afacerile, sa obtina un control mai bun asupra acestora, sa aiba o viata mai echilibrata si sa capete mai multa tractiune – avand alaturi intreaga organizatie care avanseaza ca o echipa unita. Wickman este fondatorul companiei EOS Worldwide, o organizatie de antreprenori de succes, care colaboreaza ca agenti certificati de implementare EOS pentru a ajuta oamenii din intreaga lume sa se bucure de toate beneficiile organizationale si personale ale implementarii EOS.
Thomas J. Bouwer ii ajuta pe antreprenori si pe echipele lor de conducere sa simplifice, sa clarifice si sa-si realizeze viziunea.
Pe langa faptul ca a infiintat si conduce trei companii in Turcia, Tom a lucrat cu o gama larga de alte companii, de la cele de tip startup la cele din top Fortune 50. Cele aproape trei decenii de management global si de experienta in consultanta in mai multe domenii l-au ajutat sa identifice in mod rapid si sa rezolve problemele cronice care impiedica o companie sa obtina succesul dorit.
Ca profesor, mediator si mentor, Tom activeaza in cea mai mare parte a timpului ca agent certificat de implementare EOS – ajutand echipele de conducere sa implementeze sistemul EOS in propriile companii. Cartea este impartita in noua capitole, dupa cum urmeaza: Capitolul 1: Ce este EOS?
EOS (Sistemul de Operare Antreprenorial) este folosit de peste 50.000 de companii din intreaga lume. Motivul?
EOS este un sistem de operare complet, simplu si puternic care ajuta companiile sa se dezvolte pentru a-si realiza viziunea si obiectivele. EOS a fost conceput pentru companii cu intre 10 si 250 de angajati.
Capitolul 2: Cum functioneaza EOS? (Modelul EOS) Din acest capitol vei afla care sunt cele sase componente cheie ale unei afaceri: viziune, oameni, date, probleme, procese si tractiune si cum reuseste sistemul EOS sa le faca 100% functionale pe fiecare dintre ele.
Cei doi autori vor analiza aici indeaproape fiecare componenta si te vor familiariza cu instrumentele pe care le vei folosi ca sa devii 100% eficient in fiecare din cele sase componente cheie ale afacerii. Capitolul 3: Intelegi ce vor sa zica?
(Organizatorul tractiunii/viziunii) Organizatorul tractiunii/viziunii sau V/TO este instrumentul EOS care ajuta echipa de conducere sa defineasca, sa documenteze, sa cada de acord si sa impartaseasca viziunea companiei. Pentru ca, este de parere autorul, pentru ca o companie sa fie de succes, trebuie, in primul rand sa-si cunoasca identitatea, si mai apoi sa se concentreze pe strategie.In plus, adauga autorii, o viziune clar definita, impartasita de toti cei din cadrul companiei, este echivalentul unei harti care iti arata unde te afli si incotro te indrepti.In acest sens, autorii furnizeaza o lista cu opt intrebari care ii va ajuta pe manageri si antreprenori sa isi construiasca viziunea si sa dezvolte compania in opt pasi, implicandu-i in acelasi timp pe toti membrii organizatiei in acest proces.
Acesti opt pasi presupun: • sa-ti cunosti identitatea; •sa te concentrezi exclusiv asupra domeniilor in care exceleaza compania; • sa stabilesti incotro te indrepti; • sa iti alegi strategia de marketing definindu-ti clientul ideal si concepand mesajul perfect pentru acesta; • sa schitezi un tablou care sa redea imaginea companiei peste 3 ani. • Sa realizezi un plan solid pe 1 an; • Sa stabilesti pietrele – (pietrele reprezinta cele mai importante 3-7 obiective pe care compania trebuie sa le realizeze in urmatoarele 90 de zile pentru a indeplini planul pe 1 an, sau altfel spus, ele inseamna scindarea obiectivelor anuale in bucati mai mici); • Sa recunoasca toate obstacolele din cadrul organizatiei care limiteaza oportunitatile.
Capitolul 4: Cine ce face? (Diagrama de responsabilitati) O companie in care nimeni nu stie cu exactitate care sunt atributiile lui in cadrul organizatiei in care lucreaza, e de la sine inteles ca nu poate functiona prea bine.
De aceea e necesara diagrama de responsabilitati – un instrument EOS folosit de companii pentru a stabili foarte clar cine, ce face. De ce mai este utila aceasta diagrama in companii si in ce alte moduri o mai poti folosi, vei afla din acest capitol foarte interesant.
Capitolul 5: Care este prioritatea in momentul de fata? (Pietrele) Pietrele reprezinta cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le realizezi in urmatoarele 30 de zile.
Vei afla aici de ce se intituleaza pietre si de ce este esential sa realizezi mai intai ceea ce este mai important. Tot aici vei afla de ce pietrele trebuie sa fie SMART; daca pietrele pot fi si valori masurabile si cum te vor ajuta ele sa ai parte de o comunicare mai buna in cadrul organizatiei, sa iti imbunatatesti comunicarea, sa ajungi la o multumire de sine mai crescuta si sa ai parte de mai multa distractie la munca.
Capitolul 6: De ce avem nevoie de sedinte? (Sedinta saptamanala de monitorizare a pulsului) Daca sedintele sunt atat de necesare pentru buna functionare a unei firme, atunci cum am putea face ca ele sa reprezinte 100% castig pentru companie si nu 100 % pierdere de vreme?
Sau, cu alte cuvinte, cum am putea proceda in cadrul companiilor pentru a reduce numarul si durata sedintelor si a creste productivitatea acestora? Asadar, vei afla din acest capitol ce inseamna o sedinta de nivel 10, cum trebuie sa decurga o astfel de sedinta, ce ar trebui sa se afle pe agenda ei, dar si cum sa o evaluezi la final.
Capitolul 7: Care sunt cifrele mele? (Tabelul de scor si valorile masurabile) Ce este un tabel de scor?
Cum trebuie sa arate el? Cum il poti folosi pentru a monitoriza saptamanal rezultatele angajatilor si ale departamentelor din firma ta, dar si pentru a sti cu exactitate care este targetul fiecaruia si in ce masura si-l atinge?
Cat de profitabil este pentru organizatie sa se stie cu exactitate care sunt obiectivele si criteriile de evaluare pentru fiecare angajat? Raspunsurile le vei gasi in acest capitol care te va convinge cu siguranta ca avand o imagine de ansamblu a celor mai importante cifre, constientizand care este nivelul, unde se greseste si ce se poate face pentru a imbunatati lucrurile, compania ta poate face multi, multi pasi inainte.
Tot aici te vei delecta si cu o poveste amuzanta despre Charles Schwab si modul in care si-a determinat el muncitorii sa fie mai productivi, fara a face mare lucru, dar si cele opt motive pentru care fiecare angajat trebuie sa aiba o cifra. Capitolul 8: (Cum ma descurc?
Analizatorul de persoane) Acest instrument te va ajuta sa afli daca oamenii potriviti sunt in posturile potrivite. Reusind sa faci asta, iti vei putea clarifica asteptarile, imbunatati comunicarea, si corecta ceea ce trebuie corectat in cadrul organizatiei.
Capitolul 9: Ce fac mai departe (Concluzie) Acum, ca ai ajuns la finalul acestei carti, care poate schimba definitiv modul in care decurg lucrurile intr-o afacere, dar si modul in care fiecare angajat se implica in munca lui din cadrul acesteia, te invit sa arunci o privire in viitor. De fapt, invitatia vine din partea celor doi autori care te ajuta sa vizualizezi rezultatele EOS in timp: Datorita valorilor fundamentale, diagramei de responsabilitati si analizatorului de persoane, vor exista doar persoane potrivite in posturi potrivite, cu roluri si responsabilitati clar definite, capabile sa ia usor decizii si sa rezolve problemele mai rapid, propulsand astfel organizatia inainte.
Toata lumea va rezona cu valorile fundamentale ale companiei, creand consistenta si capacitate de crestere. Folosind tabelul de scor si valorile masurabile, angajatii vor fi constienti tot timpul unde se situeaza in raport cu obiectivele lor.
Vei experimenta o lume de 90 de zile stabilind si indeplinind pietre la fiecare 90 de zile. Sedintele vor fi unele productive, ca rezultat al implementarii sedintei de nivel 10 si vei rezolva problemele folosind instrumentul IDS.
Vei castiga si te vei distra in acelasi timp. Daca aceasta imagine te entuziasmeaza, nu intarzia sa afli „Ce este EOS”!

Ce mai e si EOS-ul asta?
de

Ar putea să îți placă și…

  • Reinventatorii - Jason Jennings - ACT SI POLITON

    Reinventatorii

    De

    Editura

    Reinventatorii dezvaluie secretele utilizate de mari companii, precum Starbucks, Arrow Electronics, Apple, Pella Windows, SAS, Capital One, DOT Foods, Humana, Nucor Steel, Multi-Chem, Koch Industries, Southwest Airlines, pentru a fi cu un pas inaintea competitiei….

    Pret:

    38 LEI
  • The Lean Startup - Eric Ries - PUBLICA

    The Lean Startup

    De

    Editura

    The Lean Startup. Cum antreprenorii din ziua de azi se folosesc de inovatia continua pentru a crea afaceri de succes Aceasta este o carte pentru antreprenori si viitori antreprenori. Cele cinci principii ale Lean Startup,…

    Pret:

    59 LEI
  • Principiile unei afaceri-star - Richard Koch - ACT SI POLITON

    Principiile unei afaceri-star

    De

    Editura

    Cartea de afaceriPrincipiile unei afaceri-star(The Star Principle. How It Can Make You Rich), de Richard Koch. Autorul spune ca aceasta lucrare este o fuziune intre viata sa de consultant pe probleme de strategie, cea de…

    Pret:

    32 LEI
  • Afla pentru ce esti - Jeff Henderson - MAXWELL PUBLISHING

    Afla pentru ce esti

    De

    Editura

    Afla pentru ce esti. O strategie de crestere pentru cariera si o strategie si mai buna pentru viata Daca esti in cautarea viitorului in afaceri, acesta este. – Carey Nieuwhop , scriitor, realizator de podcast-uri,…

    Pret:

    40 LEI
  • Hotul este intotdeauna cu un pas inainte? - Mircea Floricel - ACUM INFO

    Hotul este intotdeauna cu un pas inainte?

    De

    Editura

    ..cum nimeni nu s-a nascut invatat, sper ca aceasta carte sa fie de folos fostilor, actualilor si viitorilor sefi de securitate din orice tip de societate comerciala. Ei pot gasi raspunsuri printre randuri, sau exprimate…

    Pret:

    31.5 LEI
  • #art26LEN - Marian Stas - BMI

    #art26LEN

    De

    Editura

    #art26LEN. Scoli-pilot pentru arhitecturi curriculare de secol XXI Cartea documenteaza riguros procesul – facilitat de autor atat din postura de consilier in Ministerul Educatiei si Cercetarii, cat si, ulterior demisiei sale de onoare, ca profesionist…

    Pret:

    35 LEI
  • Cum sa faci doar ce conteaza cu adevarat - Rob Shallenberger, Steven Shallenberger - DIDACTICA PUBLISHING HOUSE

    Cum sa faci doar ce conteaza cu adevarat

    De

    Editura

    Cum sa faci doar ce conteaza cu adevarat – Incepe cu viziunea, actioneaza dupa un plan, prioritizeaza-ti timpul In studiul nostru desfasurat pe 1.260 de manageri si directori din peste 108 de organizatii diferite, 68%…

    Pret:

    52 LEI
  • Ghidul biroului de credit de la A la Z - Paula Raluca Ilie - LETRAS

    Ghidul biroului de credit de la A la Z

    De

    Editura

    Ghidul biroului de credit de la A la Z… sau cum sa corectezi istoricul negativ din Biroul de Credit Cuprins 1. Ce este Biroul de Credit? Cine il conduce? 2. Cum obtin raportul de la…

    Pret:

    32 LEI
  • Schimba-ti lumea - John C. Maxwell, Rob Hoskins - AMALTEA

    Schimba-ti lumea

    De

    Editura

    Schimba-ti lumea. Oricine, oriunde, poate face diferenta Doi dintre cei mai reputati experti in leadership la nivel mondial, John Maxwell si Rob Hoskins, ne impartasesc experienta lor legata de efortul de a schimba in bine…

    Pret:

    42
    39.9 LEI
  • Fetele Monedei - Dorel Dumitru Chiritescu - INSTITUTUL EUROPEAN

    Fetele Monedei

    De

    Editura

    Din Cuprins: ◊ Inceputurile. Schimbul preeconomic ◊ Trocul ◊ A treia marfa. Aparitia banilor ◊ Moneda metalica ◊ Moneda din hartie ◊ Transformarea pietrei in paine ◊ Crizele monedei din hartie ◊ Inflatia monedei din…

    Pret:

    67.43 LEI
  • Managementul si calculatia costurilor - Ileana-Sorina Rakos - PRO UNIVERSITARIA

    Managementul si calculatia costurilor

    De

    Editura

    Managementul si calculatia costurilor se adreseaza studentilor si doctoranzilor care doresc sa isi insuseasca aspectele metodologice concrete ale acestui domeniu vast, avand la baza o documentare bogata, o constructie logica si un limbaj accesibil. Lucrarea…

    Pret:

    50
    45 LEI
  • Fundamente si strategii pentru promovarea dezvoltarii durabile - Sabin Chis - PRO UNIVERSITARIA

    Fundamente si strategii pentru promovarea dezvoltarii durabile

    De

    Editura

    Fundamente si strategii pentru promovarea dezvoltarii durabile.O analiza a economiei circulare si a educatiei pentru sustenabilitate Fundamente si strategii pentru promovarea dezvoltarii durabile. O analiza a economiei circulare si a educatiei pentru sustenabilitate este o…

    Pret:

    37
    33.3 LEI