Acasa/

/

Alimenteaza racheta

Autor:
Alimenteaza racheta - Gino Wickman, Mark C. Winters - ACT SI POLITON
Detalii:
Alimenteaza racheta ! Seria Tractiune. Combinatia esentiala care te va ajuta sa obtii tot ce-ti doresti de la afacerea ta / Rocket Fuel: The One Essential Combination That Will Get You More of What You…
Categorie
Editura
Autor

49.69

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2022
ISBN:
9786069138809
Recenzii
5/5

Descriere

Alimenteaza racheta ! Seria Tractiune.
Combinatia esentiala care te va ajuta sa obtii tot ce-ti doresti de la afacerea ta / Rocket Fuel: The One Essential Combination That Will Get You More of What You Want from Your Business de Gino Wickman si Mark C. Winters este o lectura foarte utila pentru antreprenorii si liderii care au citit deja Tractiune, dar si pentru cei care nu au citit Tractiune dar isi doresc sa isi duca afacerea la nivelul urmator.
Cartea reprezinta un manual de instructiuni pentru intelegerea si gestionarea relatiei dintre un Vizionar si un Integrator in cadrul organizatiilor, in care, primul vede imaginea viitorului, iar cel de-al doilea o pune in practica. Desi aceste doua roluri sunt diametral opuse, cand functioneaza impreuna apare magia.
Asta pentru ca, intr-o companie e necesar ca patima vizionarului sa fie echilibrata de prudenta si disciplina integratorului. Walt si Roy Disney de la Disney, Henry Ford si James Couzens de la Ford, Ray Kroc si Fred Turner de la McDonald’s sunt doar cateva exemple in care Vizionarul si Integratorul s-au completat perfect reciproc, iar asta a dus la un succes fulminant al companiilor in care au activat.
Esti un vizionar? Aceasta carte iti va fi de folos daca: • esti proprietar, fondator, cofondator sau partener intr-o mica afacere si te simti blocat, frustrat, coplesit sau deloc stapan pe situatie; •iti doresti un adjunct exceptional care sa te sustina in trecerea catre nivelul urmator, •nu stii sigur daca esti in cautarea unui presedinte, manager general sau director de operatiuni; •vrei sa optimizezi relatia actuala pe care o ai cu Integratorul tau.
Esti un Integrator? Cartea iti va fi de folos daca: •ai toate atuurile unui adjunct extraordinar si vrei sa le folosesti; •ocupi a doua pozitie intr-o organizatie si vrei sa pui umarul la dezvoltarea ei; •esti partenerul unui Vizionar, iar relatia dintre voi este distanta, plina de frustrari sau pur si simplu nu functioneaza cum trebuie.
Gino Wickman a facut o pasiune din a-i ajuta pe antreprenori sa obtina ce-si doresc de la afacerea lor. In acest scop a creat Entrepreneurial Operating System (EOS), un sistem global care, odata implementat intr-o organizatie, ii ajuta pe lideri sa isi conduca mai eficient afacerile, sa ajunga la un echilibru mai bun intre munca si viata personala si sa capete mai multa tractiune.
Wickman activeaza in cea mai mare parte a timpului ca implementator EOS, lucrand direct cu echipe de conducere, pentru a le ajuta sa implementeze sistemul EOS in organizatiile lor. Gino Wickman este fondatorul EOS Worldwide, tine prelegeri si conferinte pe tema beneficiilor implementarii EOS in organizatii si este autorul mai multor carti dintre care amintim Tractiune si Ce este EOS – ambele aparute la Editura ACT si Politon.
Mark C. Winters este profesor, mentor, consilier si implementator certificat EOS, ajutand companiile sa implementeze acest sistem in interiorul lor.
Profesionist experimentat, cu peste 25 de ani de experienta in managementul antreprenorial, Mark a ridicat multe companii de la statutul de incepatoare , la statutul de multinationale, cu miliarde de dolari cifra de afaceri (ex: Procter&Gamble si British Petroleum). Acest background variat ii permite sa identifice si sa aplice modele de succes oricarui scenariu de afacere.
In afara biroului, e posibil sa-l gasesti undeva prin lume, antrenand o tanara echipa de fotbal. Cartea de fata te va lamuri cum trebuie sa arate relatia dintre un Vizionar si un Integrator, cum pot lucra impreuna mai eficient cei doi si cum sa-si optimizeze si sa-si imbunatateasca in mod constant relatia.
Volumul de fata este impartit in doua parti dupa cum urmeaza: Partea intai: Contextul In aceasta sectiune autorul lamureste cele doua cuvinte cheie ale acestei carti, oferind totodata o multitudine de exemple: Vizionarul „Ca Vizionar, esti extrem de pasionat de produsul, serviciul, compania si clientii tai. In dictionar, in dreptul cuvantului pasiune , e poza ta.
Esti antreprenor, creator si, cel mai probabil, fondatorul firmei tale. De cele mai multe ori, pe cartile de vizita vedem titluri externe, precum Proprietar, Fondator, Director General, Sef sau Presedinte.” Un vizionar este definit de urmatoarele calitati: • Are o multime de idei; •Este foarte creativ; •Este cel mai bun cand vine vorba de lucrurile de nivel inalt; • Este specialist in cercetarea si dezvoltarea noilor produse si servicii.
• Este un vanator: vaneaza mereu idei, afaceri, oportunitati si solutii la problemele majore. Tot aici vei afla care este rolul unui vizionar in companie; ce este scris in ADN-ul lui; ce nu este un vizionar (care sunt minusurile sale); care sunt frustrarile cu care se confrunta un vizionar atunci cand se simte depasit de situatie; care este solutia pentru a depasi aceste frustrari.
Autorii iti ofera numeroase exemple de vizionari pe tot cuprinsul acestui capitol si modul in care au contribuit ei la dezvoltarea organizatiilor pentru care au lucrat. Tot aici vei putea completa un test pentru a-ti da seama daca esti cu adevarat un vizionar.
Integratorul „Un Integrator este o persoana care are abilitatea unica de a integra armonios toate functiile majore ale afacerii, de a conduce organizatia si de a gestiona problemele zilnice care pot sa apara. Integratorul este liantul care tine laolalta oamenii, procesele, sistemele, prioritatile si strategia companiei.” Asadar, rolul Integratorului presupune mai mult decat a transpune in practica ideile Vizionarului.
Autorii vor detalia aici in ce consta cu adevarat rolul Integratorului, oferindu-ni-l ca exemplu, printre altii, pe Roy Disney (fratele lui Walt Disney) care a fost Integratorul care a dus succesul companiei Disney pe cele mai inalte culmi. Tot aici vedem ce este scris in ADN-ul unui integrator; care sunt limitele lui si care sunt partile neplacute ale misiunii lui; care sunt provocarile lui si care sunt cele trei scenarii in care rolul de Integrator nu functioneaza pe deplin.
Testul de la sfarsitul acestui capitol te va ajuta sa te autoevaluezi si sa-ti dai seama daca esti cu adevarat un Integrator. Relatia E timpul sa incepem sa intelegem cum functioneaza acest binom in cadrul unei organizatii.
Vedem astfel cum Vizionarii mai pot fi numiti si indivizi de tipul DE CE?, iar Integratorii, indivizi de tipul CUM? si descoperim si alte diferente majore care exista intre cele doua tipologii.
Constientizam totodata ca, tocmai acestor mari diferente care exista intre ei, Integratorul si Vizionarul fac echipa buna impreuna. Descoperim noi asocieri de succes intre Vizionari si Integratori precum: Bill Gates si Paul Allen la Microsoft, Herb Kelleher si Rollin King la Southwest Airlines si Steve Jobs si Steve Wozniak la Apple.
Pana si celebrul John D. Rockefeller, a format un parteneriat de mare succes cu Henry Flagler, desi acesta din urma a fost complet dat uitarii intre timp si desi cei doi au construit impreuna cel mai mare imperiu petrolier care a existat vreodata in Statele Unite.
Nici parteneriatul dintre Henry Ford si James Couzens de la Ford Motor Company nu a fost mai prejos, si nici cel dintre Soichiro Honda si Takeo Fujisawa de la Honda Motor Company, de aceea cei doi autori le vor analiza aici. Tot aici cei doi autori vor arata in ce masura este necesar un Vizionar intr-o organizatie in functie de trei factori: 1) domeniul de activitate, (2) aspiratiile liderilor organizatiei cu privire la dezvoltare si (3) gradul de schimbare/complexitate cu care se confrunta compania.
Daca esti un Vizionar caruia ii lipseste un Integrator, autorii te vor ajuta sa iti dai seama daca esti pregatit pentru un parteneriat. Partea a II-a: Metodele In a doua sectiune a cartii cei doi autori iti pun la dispozitie toate informatiile de care ai nevoie pentru a valorifica la maxim o relatie sanatoasa intre un Vizionar si un Integrator.
Mai precis, pentru a va gasi unul pe celalalt, a va clarifica rolurile si a lucra impreuna intr-o maniera productiva. Graficul Responsabilitatii este instrumentul care te va ajuta sa gestionezi cu maxima eficienta aceasta relatie.
Gino Wickman si Mark C. Winters iti vor arata cum, pornind de la cele trei functii care pun in miscare orice organizatie: Vanzari si Marketing; Operatiuni; Finante si Administratie.
Cei doi autori ne pun la dispozitie astfel un Grafic al Responsabilitatii care indica cele mai frecvente exemple de roluri majore pentru fiecare functie. Totodata ne previn asupra problemelor cu care s-ar putea confrunta Vizionarul si Integratorul dupa intocmirea graficului de responsabilitati, si ne explica de ce, conform Graficului Responsabilitatii, doar o singura persoana poate fi raspunzatoare de o functie majora.
Cele 5 reguli necesare pentru optimizarea parteneriatului dintre Vizionar si Integrator sunt o lectura obligatorie pentru oricine doreste sa profite de forta parteneriatului dintre Integrator si Vizionar. Acestea sunt: 1.
Ramaneti pe aceeasi lungime de unda; 2. Fara comploturi; 3.
Integratorul este cel care ia deciziile de zi cu zi; 4. Esti angajat cand lucrezi in cadrul afacerii; 5.
Respectati-va reciproc. Respecta aceste 5 reguli si foloseste Graficul Responsabilitatii pentru a induce claritate, concentrare si un sentiment al raspunderii accentuat la nivelul intregii organizatii.
Pentru cei care nu au format inca echipa perfecta Vizionar – Integrator, cei doi autori ofera in aceasta sectiune a cartii o serie de sfaturi foarte utile care ii vor ajuta pe Vizionari sa gaseasca Integratorii potriviti, iar pe Integratori sa gaseasca Vizionarii potriviti. Parcurge pas cu pas procesul de conectare V/I in 7 pasi pentru a simplifica.
Tot aici vei gasi si o serie de resurse suplimentare care te vor ajuta pe parcursul acestui proces, si vei fi prevenit in legatura cu modul in care va evolua ceasta relatie in timp, inclusiv atunci cand Vizionarul si Integratorul nu se vor mai intelege. In final, nu imi ramane decat sa sper ca vei considera acest parteneriat un posibil raspuns la intrebarea: Cum imi pot duce afacerea la nivelul urmator?, ceea ce spera de altfel si cei doi autori ai cartii, dupa cum ei insisi marturisesc: „Ne plac antreprenorii.
Ne plac Vizionarii si Integratorii. Facem parte din acelasi club, iar misiunea noastra este de a va ajuta sa obtineti ceea ce vreti de la afacerea voastra.
Credem cu tarie ca parteneriatul dintre Vizionar si Integrator reprezinta una dintre cele mai valoroase descoperiri care poate duce o companie pe culmile succesului. Te invitam sa te alaturi comunitatii noastre formate din Vizionari si Integratori de pe www.rocketfuelnow.com, unde vei gasi cursuri utile, perspective si povesti ce te vor inspira sa duci acest parteneriat la urmatorul nivel.
Suntem aici ca sa oferim ajutor.” P.S: Nu rata capitolul bonus al cartii in care vei gasi noi instrumente de management si leadership care te vor ajuta sa-ti imbunatatesti afacerea si sa te bucuri de un parteneriat Vizionar/Integrator de succes! Acestea sunt: Intrebarile fundamentale, Intervalul de 90 de zile, Sedinta saptamanala si Raportul de evaluare.
Invata sa le folosesti si savureaza succesul! Alimenteaza racheta!
reprezinta un indemn puternic pentru antreprenorii Vizionari sa se concentreze pe ceea ce fac cel mai bine. Cartea umple un gol care submineaza dezvoltarea majoritatii companiilor antreprenoriale.
Gino si Mark ofera un plan practic pentru construirea unei organizatii care combina perfect viziunea si integrarea. – Dan Sullivan, presedinte si fondator, Coach Strategic Contrar opiniei generale, este nevoie nu doar de unul, ci de doi antreprenori ca sa construiasca o companie de succes, acestia avand roluri total diferite.
In aceasta carte extraordinara, Gino Wickman si Mark C. Winters explica importanta vitala de a avea atat un Vizionar cat si un Integrator si demonstreaza ca aceasta relatie poate furniza combustibilul de care afacerea ta are nevoie ca sa-si atinga potentialul maxim.
– Bo Burlingham, editor la revista Inc. si autor al cartilor Small Giants si Finish Big: How Great Entrepreneurs Exit Their Companies on Top Traducere din limba engleza de Diana-Maria Trancuta.

Alimenteaza racheta
de

Ar putea să îți placă și…

  • Phronesis marketing - Corneliu Vilsan - CUANTIC

    Phronesis marketing

    De

    Editura

    Reconcilierea stiintei cu arta in scopul elaborarii de strategii viabile in viata reala, aplicabile de la brandurile internationale la marcile craft. Profesorul Bent Flyvbjerg (sursa de inspiraie a acestei carti), de la Universitatea Oxford, isi…

    Pret:

    52.86 LEI
  • Expertiza contabila. Compendiu adnotat de reglementare - Ionela Munteanu - PRO UNIVERSITARIA

    Expertiza contabila. Compendiu adnotat de reglementare

    De

    Editura

    Expertiza contabila. Compendiu adnotat de reglementare. Spete practice Exercitarea misiunilor de expertiza contabila, atat in sfera judiciara, cat si extrajudiciara, prezinta complexitatea celor mai inalte provocari ale profesiei contabile. Indrumate de standardele profesiei si subordonate…

    Pret:

    56.04
    47.63 LEI
  • Minidictionar de management 15: Reengineeringul managerial - Ovidiu Nicolescu - PRO UNIVERSITARIA

    Minidictionar de management 15: Reengineeringul managerial

    De

    Editura

    Minidictionarul de management (15) „Strategia si managementul strategic” este conceput ca un instrument de informare, de facilitate a intelegerii si de asistare a persoanelor interesate de problematica acestui domeniu managerial. Minidictionarul contine: • termenii utilizati…

    Pret:

    11.64
    9.89 LEI
  • Factorul impuls - Nick Tasler - AMALTEA

    Factorul impuls

    De

    Editura

    In lucrarea Factorul Impuls, Nick Tasler transforma un concept greu de inteles intr-o uimitoare explorare a felului in care functionam si actionam. Din povestile extraordinare pe care le relateaza, el scoate la lumina rolul avut…

    Pret:

    30.56
    29.03 LEI
  • Irational in mod previzibil - Dan Ariely - PUBLICA

    Irational in mod previzibil

    De

    Editura

    Irational in mod previzibil. Fortele ascunse care ne influenteaza deciziile Suntem cu totii mult mai putin rationali decat presupune teoria economica standard. In plus, aceste manifestari irationale de care noi dam dovada nu sunt nici…

    Pret:

    68.71
    54.97 LEI
  • Ghidul trainerului de top - Paula Avram, Calin Iepure, Razvan Curcubata, Bogdan Vaida - TAIDA

    Ghidul trainerului de top

    De

    Editura

    • Urmezi procesul prin care devii trainerui ideal aI participantului tau ideal; • Descoperi aptitudinile necesare trainerului dedicat si apreciat in meseria lui; • Dobandesti know-how aplicabil in invatarea experientiala, un concept inovator de care…

    Pret:

    33.3 LEI
  • Managementul financiar pe intelesul tuturor - Cosmin Baiu - EVRIKA

    Managementul financiar pe intelesul tuturor

    De

    Editura

    Managementul financiar pe intelesul tuturor. Finantarea companiei • Intocmirea planului de afaceri • Analiza financiara • Management executiv • Peste 80 de studii de caz si exemple practice Pornind de la elemente esentiale din cele…

    Pret:

    84.48
    67.58 LEI
  • Bani extra job - Chris Guillebeau - PUBLICA

    Bani extra job

    De

    Editura

    Bani extra job: de la idee la venit in 27 de zile #SideHustle este un concept care denumeste orice tip de ocupatie pe care cineva o face pe langa slujba de baza, in afara programului…

    Pret:

    51.81
    41.45 LEI
  • Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier - Chip Heath, Dan Heath - ACT SI POLITON

    Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier

    De

    Editura

    Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier. Editia a II-a Bestseller New York Times Idei cu lipici / Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die de Chip si…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Castiga mai mult, streseaza-te mai putin! - Fergus O Connell - AMSTA PUBLISHING

    Castiga mai mult, streseaza-te mai putin!

    De

    Editura

    Un lucru este sigur. In urmatorii cativa ani, o multime de oameni isi vor petrece mult timp, vor depune efort si energie si vor avea multe nopti nedormite facandu-si griji in privinta banilor. Cei care…

    Pret:

    42.3
    40.18 LEI
  • Learning Democracy and Market Economy in Post-Communist Romania - Claudiu D. Tufis - INSTITUTUL EUROPEAN

    Learning Democracy and Market Economy in Post-Communist Romania

    De

    Editura

    Volumul (publicat in limba engleza) analizeaza schimbarea culturii politice in Romania, de la inceputul tranzitiei pana in momentul acceptarii Romaniei in Uniunea Europeana, folosind date care acopera o perioada de 17 ani si care permit…

    Pret:

    57.04 LEI
  • Strategia. Organizatii si comunitati inteligente - Calin Hintea - PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA

    Strategia. Organizatii si comunitati inteligente

    De

    Editura

    Cartea se doreste a fi o calatorie in lumea strategiei. Ea se bazeaza pe experienta integrata din domeniile academic, managerial, guvernamental si de consultanta in sectorul public si privat, la nivel national si intenational. Cartea…

    Pret:

    60 LEI
Alimenteaza racheta
de