Acasa/

/

Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial

Autor:
Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial - Ovidiu Nicolescu, Ciprian Nicolescu - PRO UNIVERSITARIA
Detalii:
Volumul de fata reprezinta un elaborat stiintific si didactic de abordare a IMM-urilor in viziunea ultimelor evolutii configurate pe plan mondial, aferente trecerii la un nou tip de economie – economia bazata pe cunostinte, digitalizare…
Categorie
Editura
Autor

79.98

94.09
LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786063919015
Recenzii
5/5

Recenzia noastra

Cartea „Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial” scrisă de Ovidiu Nicolescu este o lectură captivantă și plină de informații valoroase despre lumea antreprenoriatului, în special pentru cei care sunt interesați să înțeleagă mai bine mediul micilor și mijloacelor întreprinderi. Ce-mi place la această carte este modul în care autorul reușește să fie atât de clar și simplu în explicații, făcând subiecte adesea complexe accesibile și nu greu de înțeles.

Cartea este structurată inteligent în capitole care acoperă tot ce trebuie să știm dacă vrem să începem un drum în antreprenoriat sau să înțelegem mai bine cum funcționează aceste mici afaceri. Primul capitol ne introduce în lumea fundamentală a antreprenoriatului, explicând de ce este atât de important în contextul actual și cum s-au schimbat provocările și cerințele în mediul de afaceri. Îmi place faptul că autorul nu se limitează doar la teorie, ci pune accent și pe realitățile actuale.

Al doilea capitol se concentrează pe omul din spatele afacerii, adică pe întreprinzător. Aflăm ce îl motivează, ce calități trebuie să aibă și ce factori îi determină succesul sau eșecul. E ca și cum am face cunoștință cu un prieten și în același timp cu viitorul nostru partener de afaceri. Este foarte util pentru că oferă o perspectivă umană, nu doar tehnică.

O parte foarte importantă a cărții este dedicată IMM-urilor. Aici autorul analizează ceea ce înseamnă cu adevărat o mică sau mijlocie întreprindere, ce tipuri există și cât de mult contează mediul în care operează. Mi-a plăcut mult capitolul despre oportunitatea economică și planul de afaceri – sunt informații esențiale pentru oricine vrea să înceapă propria afacere, dar uneori nu știe de unde să înceapă.

Următoarele capitole tratează aspecte legate de managementul în microîntreprinderi, adică acea parte mai tehnică, dar foarte importantă, care asigură bunul mers al fiecărei afaceri mici. Aici, autorul explică clar și practical diferite metode și principii de management, accentuând faptul că succesul depinde mult de organizare, planificare și luarea deciziilor corecte.

Ultimul capitol oferă o imagine asupra situației sectorului IMM din România, subliniind prioritățile și provocările pe care le are această zonă, dar și potențialul de creștere și dezvoltare. Îmi place că autorul nu vorbește doar din teorie, ci face și referiri concrete la contextul local, ceea ce face cartea cu adevărat utilă și relevantă pentru cititori.

Per total, recomand această carte nu doar celor care vor să intre în lumea afacerilor mici, ci și profesorilor, consultanților sau celor interesați de politica și economia locală. Este o carte cu suflet, foarte practică și ușor de digerat, perfectă pentru oricine vrea să înțeleagă mai bine ce înseamnă cu adevărat să fii întreprinzător și să gestionezi o mică afacere în zilele noastre.

Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial
de

Descriere

Volumul de fata reprezinta un elaborat stiintific si didactic de abordare a IMM-urilor in viziunea ultimelor evolutii configurate pe plan mondial, aferente trecerii la un nou tip de economie – economia bazata pe cunostinte, digitalizare si stakeholderi. Problematica lucrarii a fost structurata in cinci capitole: primul capitol este consacrat fundamentelor abordarii intreprenoriatului si managementului intreprenorial in perioada actuala, din perspectiva marilor transformari contextuale actuale si ale provocarilor societale majore; capitolul al doilea este dedicat intreprinzatorului, determinantul infiintarii, functionarii si dezvoltarii intreprinderii, in cadrul acestuia fiind abordate principalele elemente referitoare la intreprinzatorul modern; IMM-urile, campul de actiune al intreprinzatorului, reprezinta obiectul de studiu al capitolului median al volumului, care este structurat in sapte subcapitole – conceptul de intreprindere mica si mijlocie, tipologia IMM-urilor, mediul intreprenorial, oportunitatea economica, planul de afaceri, infiintarea intreprinderii mici si mijlocii, factorii determinanti ai situarii IMM-urilor in prim-planul dezvoltarii economice sociale; penultimul capitol incorporeaza principalele elemente teoretico-metodologice specifice managementului intreprenorial, ramura majora a stiintei si practicii managementului; capitolul final trateaza selectiv trasaturile esentiale si prioritatile dezvoltarii sectorului de IMM-uri in Romania.
Lucrarea este utila pentru mai multe categorii de persoane: intreprinzatori, studenti si profesori din domeniile economic, tehnic si juridic, profesori si consultanti in management si economie, oamenii politici si componentii administratiei de stat centrale si locale ce sunt implicati in activitatile economice.

Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial
de

Ar putea să îți placă și…

  • Economia in vremea coronavirusului - Iancu Guda - PUBLICA

    Economia in vremea coronavirusului

    De

    Editura

    Economia în vremea coronavirusului. Ghid de bune practici pentru antreprenori si politicile publice Aceasta carte propune un set de bune practici pentru antreprenori si politicile publice in vederea supravietuirii in conditii de criza. Desi a…

    Pret:

    51.81
    41.45 LEI
  • Viitorul capitalismului - Paul Collier - CORINT

    Viitorul capitalismului

    De

    Editura

    Viitorul capitalismului. Fata in fata cu noile anxietati Economistul de renume mondial Paul Collier ne aduce un diagnistic onest al esecurilor capitalismului si o viziune pragmatica si realista a modului in care ar putea fi…

    Pret:

    60.5
    21.15 LEI
  • Schimba-ti afacerea prin NLP - Lindsey Agness - CURTEA VECHE

    Schimba-ti afacerea prin NLP

    De

    Editura

    Lindsey Agness este autoarea bestsellerurilor Change your life with NLP si Still 25 Inside si este un instructor NLP cu experienta. Si-a inceput cariera in cadrul administratiei locale inainte de a deveni, in 1994, consultant…

    Pret:

    37.69
    35.81 LEI
  • Reguli de aur. Scrierile pierdute - Napoleon Hill - CURTEA VECHE

    Reguli de aur. Scrierile pierdute

    De

    Editura

    Pe parcursul vietii lui, Napoleon Hill i-a indemnat in permanenta pe oameni, prin scrierile si actiunile sale, sa devina cat mai buni cu putinta. El este primul si cel mai faimos autor de carti motivationale,…

    Pret:

    51.81
    49.22 LEI
  • Dictionar economic si financiar-bancar englez-roman - ARC

    Dictionar economic si financiar-bancar englez-roman

    De

    Editura

    Dictionar economic si financiar-bancar englez-roman / Economic and financial – banking english – romanian dictionary Editie bilingva romana – engleza Dictionarul cuprinde termeni si expresii din toate domeniile economiei: economie politica (economie, teorie economica generala),…

    Pret:

    252.66 LEI
  • Cum sa comunici eficient - Dale Carnegie - LITERA

    Cum sa comunici eficient

    De

    Editura

    Atunci cand ai de-a face cu oamenii, nu ai de-a face cu fiinte logice, ci cu fiinte emotionale. – Dale Carnegie Comunicarea reprezinta un factor esential in privinta succesului sau a esecului; marii lideri au…

    Pret:

    44.99
    33.74 LEI
  • Manager de IMM. De la national la international - Andreea Mitan - TRITONIC

    Manager de IMM. De la national la international

    De

    Editura

    Raportul anual asupra sectorului IMM din Uniunea Europeana 2022/2023 arata ca IMM-urile raman coloana vertebrala a economiei Uniunii Europene: • 99% dintre afacerile din UE sunt IMM-uri. • Peste jumatate din PIB-ul UE este generat…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Inspiratie pe Plus - Lorand Soares Szasz, Dacian Pascuta, Andrei Ureche - SOARES CONSULTING

    Inspiratie pe Plus

    De

    Editura

    Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciati speakeri si antreprenori romani la ora actuala. A fost desemnat de 2 ori consecutiv cel mai bun speaker din Romania la Business Days. Prin cartile si…

    Pret:

    81.4 LEI
  • Discurs despre economia politica - Jean-Jacques Rousseau - TACT

    Discurs despre economia politica

    De

    Editura

    Economia politica e unul dintre cei trei piloni principali ai operei politice a lui Rousseau, impreuna cu istoria naturala a socializarii speciei umane din Discursul despre originea inegalitatii si cu teoria constituirii politice din Contractul…

    Pret:

    26.43 LEI
  • Contabilitatea activitatii de comert exterior - Marius Dumitru Paraschivescu, Lucian Patrascu - PRO UNIVERSITARIA

    Contabilitatea activitatii de comert exterior

    De

    Editura

    Evolutia societatii contemporane, caracterizata prin cresterea libertatii de actiune, ofera intreprinzatorilor un camp larg de integrare functionala in sistemele de comert exterior ale Uniunii Europene si internationale. In contextul reglementarilor contabile conforme cu directivele europene…

    Pret:

    100.44
    85.37 LEI
  • Povestea tamplarului

    De

    Editura

    Intr-un moment de profunda cumpana in viata profesionala, cand parea ca totul in jurul lui se prabuseste, Michael lesina pe strada si este salvat de un simplu tamplar, cu care in timp ajunge sa colaboreze…

    Pret:

    37
    35.15 LEI
  • Dilema inovatorului - Clayton M. Christensen - PUBLICA

    Dilema inovatorului

    De

    Editura

    Dilema inovatorului. Cand noile tehnologii imping firmele exceptionale spre esec Un text clasic despre inovare. O carte de capatai pentru cei mai inovatori lideri si cele mai inventive organizatii ale zilelor noastre, una dintre cele…

    Pret:

    72.94
    58.35 LEI
Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial
de