Acasa/

/

Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar

Autor:
Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar - Madalina-Nicoleta Chirila - INSTITUTUL EUROPEAN
Detalii:
Din cuprins: • Clasa lexico-gramaticala a pronumelui • Discursul publicitar • Valente pragmatice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual • Valente retorice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual Noutatea studiului dnei Madalina-Nicoleta Chirila…
Categorie
Editura
Autor

63.43

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786062404123
Recenzii
5/5

Descriere

Din cuprins: • Clasa lexico-gramaticala a pronumelui • Discursul publicitar • Valente pragmatice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual • Valente retorice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual Noutatea studiului dnei Madalina-Nicoleta Chirila poate fi citita in cheie (cel putin) dubla, pentru ca, pe de o parte demersul analitic depaseste perspectiva canonica a lingvisticii in analiza pronumelui, inserandu-se pe taramul (inter)actional al pragmaticii si pe cel argumentativ al retoricii si stilisticii functionale, pe de alta parte, din incorporarea acestui topic in functionarea pragmatico-discursiva a unui tip specializat de discurs, cu mare impact individual si societal, cu inradacinare puternica in zona oralitati. Prin urmare, volumul reprezinta un studiu mai mult decat binevenit in peisajul cercetarilor romanesti de pragmatica lingvistica, retorica, stilistica aplicata si lingvistica de corpus si, totodata, „un exercitiu util pentru a imbunatati perspectiva teoretica si metodologica privitoare la discursul publicitar romanesc actual” (p.
255). – Prof.
univ. dr.
Cecilia Mihaela Popescu, Universitatea din Craiova Aplecandu-se asupra unui subiect mai putin abordat de catre lingvisti, referitor la unele aspecte particulare de ordin lingvistic (pragmatic) si/sau stilistic (retorica) si valorificand informatii de referinta (vechi si noi/romanesti si straine) pentru domeniile amintite, autoarea a reusit sa realizeze un studio complex si unitar privitor la implicatiile pronumelui in discursul publicitar romanesc actual (televizual si radiofonic), aflat sub semnul unei dinamici dintre cele mai interesante si rodnice din punct de vedere interpretativ. – Prof.
univ. dr.
habil. Adrian Chircu, Universitatea „Babes-Bolyai” Initiativa de a surprinde, intr-o cercetare cu profil monografic, valentele pragmatice si retorice ale recursului la pronume in discursul publicitar are potentialul de a imbogati literatura de specialitate cu elemente noi si relevante care completeaza cunostintele necesare inchegarii unor teorii cu mare putere explicativa.
– Prof. univ.
dr. habil.
Ioan Milica,, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi

Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar
de

Ar putea să îți placă și…

  • Ganditorii rusi - Isaiah Berlin - HUMANITAS

    Ganditorii rusi

    De

    Editura

    Editie de Henry Hardy si Aileen Kelly, cu o introducere de Aileen Kelly. Editia a doua, revizuita de Henry Hardy, cu un glosar de Jason Ferrell Cele zece eseuri din Ganditorii rusi sunt o investigatie…

    Pret:

    79.29 LEI
  • Copiii si tehnologiile digitale in perioada Covid-19 - Anca Velicu - TRITONIC

    Copiii si tehnologiile digitale in perioada Covid-19

    De

    Editura

    Copiii si tehnologiile digitale in perioada Covid-19. Scoala ontine, riscurile internetului si medierea parentala Desi publicata intr-o colectie de stiinta, cartea se adreseaza unui public (potential) mai targ. Intr-adevar, primul cerc al posibililor cititori este…

    Pret:

    47.58 LEI
  • Epoca zidurilor. Cum schimba lumea barierele dintre natiuni - Tim Marshall - LITERA

    Epoca zidurilor. Cum schimba lumea barierele dintre natiuni

    De

    Editura

    Tim Marshall, autorul bestsellerului Prizonierii geografiei , analizeaza cele mai urgente si mai complicate probleme din politica globala si din relatiile internationale examinand frontierele, zidurile si granitele care despart tarile si populatiile acestora. Globul pamantesc…

    Pret:

    52.75
    39.56 LEI
  • Femeile si economicul Taramul-ei Tapetul galben - Charlotte Perkins Gilman - LIMES

    Femeile si economicul Taramul-ei Tapetul galben

    De

    Editura

    Mult prea putini barbati ajuta la munca din gospodarie, dar noua tuturor ne place o mancare buna, o casa curata, asternuturile de pat calcate si apretate, rasfatul culinar si domestic. Charlotte Perkins Gilman nu este…

    Pret:

    46.51 LEI
  • Drumul spre nelibertate - Timothy Snyder - TREI

    Drumul spre nelibertate

    De

    Editura

    Drumul spre nelibertate. Rusia, Europa, America •Bestseller New York Times. Recomandata de editorii ziarului New York Times •Finalista la Premiul Lionel Gelber 2019 O stralucita analiza a vremurilor noastre. – The New Yorker O cronica…

    Pret:

    65 LEI
  • Abordarea Cognitiv-Comportamentala In Sexologie - Viorel Lupu - ASOCIATIA DE STIINTE COGNITIVE DIN ROMANIA

    Abordarea Cognitiv-Comportamentala In Sexologie

    De

    Editura

    Aceasta carte prezinta atat teoretic, cat si practic tehnici de psihoterapie cognitiv-comportamentala aplicabile la persoanele cu tulburari sexuale. Lucrarea se adreseaza in primul rand studentilor si masteranzilor in psihologie clinica si psihoterapie, psihosexologie si medicina,…

    Pret:

    47.58 LEI
  • Augustin Buzura. Prozatorul sondarilor abisale - Constantin Cublesan - SCOALA ARDELEANA

    Augustin Buzura. Prozatorul sondarilor abisale

    De

    Editura

    Proiect editorial dedicat Centenarului Marii Uniri, aparut sub egida Fundatiei Culturale Augustin Buzura si Fundatiei Transilvania Leaders. Nu regret nicio experienta din viata mea. Si nicio suferinta nu mi s‐a parut inutila sau nedreapta, chiar…

    Pret:

    37 LEI
  • New Media - Ionela Carmen Bosoteanu - INSTITUTUL EUROPEAN

    New Media

    De

    Editura

    Din cuprins: ◊ Comunicarea de masa, medium, mass-media si mediatizare ◊ Ce este new media? Definire ◊ Comunicarea politica: marketingul politic si new media ◊ Stadiul folosirii new media de catre clasa politica din Romania…

    Pret:

    42.77 LEI
  • Cultura media. Perspective retorice - Daniel Ciurel - TRITONIC

    Cultura media. Perspective retorice

    De

    Editura

    Volumul isi asuma doua obiective: promovarea criticismului retoric in domeniul cercetarii caltitative in stiintele comunicarii si promovarea educatiei media in Romania. Se intelege ca a doua consecinta este de mare utilitate practica, in conditiile in…

    Pret:

    47.58 LEI
  • Din vremea lui Tudor - Radu Oltean - HUMANITAS

    Din vremea lui Tudor

    De

    Editura

    Istoria evenimentelor care au culminat cu revolutiile de la 1821 este incalcita, sinuoasa, tesuta din faptele a sute de personaje de tot felul. Radu Oltean izbuteste sa o spuna pe inteles, in cuvinte si in…

    Pret:

    157.51 LEI
  • Diplomatia culturala ca element soft power - Madalina Iacob - INSTITUTUL EUROPEAN

    Diplomatia culturala ca element soft power

    De

    Editura

    Diplomatia culturala ca element soft power. Studiu de caz – Festivalul International „George Enescu” Din cuprins: • Diplomatie externa • Diplomatie si patrimoniu • Studiu de caz: Festivalul International „George Enescu” Cartea de fata isi…

    Pret:

    26.42 LEI
  • Cartea intampinarilor Vol.3 - Mihai Posada - LIMES

    Cartea intampinarilor Vol.3

    De

    Editura

    Cartea intampinarilor. O istorie literara alcatuita din cronici. Volumul al III-lea Am organizat textele, pe cat mi-a stat in putinta, conform principiului cronologic, lasandu-le sa curga potrivit anului de aparitie al cartilor comentate, nu aceluia…

    Pret:

    79.29 LEI
Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar
de