Acasa/

/

Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula

Autor:
Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula - Bogdan Brinzas - CUANTIC
Detalii:
Brand Romania de Bogdan Brinzas este o lucrare care imbina cercetarea academica riguroasa cu experienta practica a unuia dintre pionierii brandingului in Romania. Pornind de la teza sa de doctorat, autorul deschide o discutie necesara…
Categorie
Editura
Autor

59.9

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786306653454
Recenzii
5/5

Descriere

Brand Romania de Bogdan Brinzas este o lucrare care imbina cercetarea academica riguroasa cu experienta practica a unuia dintre pionierii brandingului in Romania. Pornind de la teza sa de doctorat, autorul deschide o discutie necesara despre identitatea nationala si despre felul in care aceasta poate fi transpusa intr-un brand de tara coerent si credibil.
Premisa de la care a plecat autorul a fost o idee fixa, perpetuata in timp: Romania are nevoie de un brand conturat. De ce oare?
Simplu, ca sa faca bani, utilizandu-si resursele aflate la indemana, sa ridice nivelul de trai al cetatenilor si sa creasca organic o reputatie pozitiva in peisajul international economic, politic, social si cultural. Pe parcurs, din aceasta idee s-au desprins urmatoarele: nevoia de autenticitate si renuntarea la formele fara fond.
Cartea ofera o radiografie lucida a realitatilor romanesti: de la resursele naturale si culturale exceptionale, la vulnerabilitatile institutionale si sociale care ne-au impiedicat sa conturam pana acum o imagine clara pe scena internationala. In loc sa propuna solutii facile, Brinzas construieste o argumentatie solida despre ceea ce inseamna autenticitate, consistenta si strategie pe termen lung.
Un concept central al lucrarii este cel de „filoane identitare” – acele resurse istorice, culturale si simbolice care definesc felul de a fi roman si care pot sta la baza unui brand durabil. Analiza este completata de comparatii internationale, de studii de caz si de propuneri concrete, cu accent pe rolul turismului si al culturii ca vectori principali de imagine.
Scris intr-un stil accesibil, dar ferm ancorat in metodologie si teorie, volumul se adreseaza atat specialistilor in comunicare, branding si politici culturale, cat si cititorilor preocupati de viitorul Romaniei. Brand Romania nu este doar un eseu despre imagine, ci o invitatie la reflectie si actiune: cum ne vedem noi insine si cum dorim sa fim vazuti de ceilalti.
Prin combinatia de analiza si viziune, cartea se impune ca o referinta pentru oricine crede ca imaginea unei tari nu se improvizeaza, ci se construieste cu rabdare, luciditate si incredere in propriile resurse. Concluzia de baza a autorului nu este foarte magulitoare pentru natura societatii romanesti contemporane: niciun demers real in directia conturarii unui brand nu este posibil daca Romania nu renunta definitiv la doua tare, le spun eu, care la noi se propaga istoric.
Prima tara de depasit este trecerea de la o societate extractiva la o societate incluziva, deoarece societatile extractive sunt inchise, promoveaza doar interesele unor cercuri inchise si nu permit inovatia, dezvoltarea, implementarea de idei noi, modernizarea […]; a doua tara care trebuie depasita, renuntarea cu orice pret la formele fara fond […] . Chiar daca intensitatea si formele de manifestare ale acestor „tare” sunt intens discutate si chiar daca nu s-a cazut de acord asupra unui punct de vedere dominant, autorul trage un semnal de alarma si ne arata ca, pentru un „brand de tara” viabil, intreaga societate romaneasca trebuie sa se primeneasca, sa se adapteze, sa se schimbe in functie de lumea inconjuratoare.
Suntem in mare parte de acord, sub rezerva ca acele „filoane identitare” nu trebuie si nu pot fi lasate sa se „topeasca” sub ritmul si exigentele modernizarii. Autorul este, de fapt, un „pionier” al domeniului si ne atrage atentia asupra unor importante chestiuni teoretice care presupun faurirea unui brand de tara.
– Acad. Prof.
Dr. Ioan-Aurel Pop Am trait prea multe campanii de imagine ale Romaniei – scurte, fara substanta, mereu surprinzatoare, dar lipsite de fond si reduse la simple exercitii tactice.
Cartea lui Bogdan Brinzas este o gura de aer proaspat: o analiza lucida si onesta a greselilor trecutului, dar si o viziune limpede pentru viitor. Romania nu are nevoie de artificii, ci de autenticitate, consecventa si curajul de a-si asuma cine este cu adevarat.
Brand Romania este atat o oglinda a realitatii noastre, cat si un ghid solid pentru oricine gandeste serios la constructia unui brand de tara. -Stefan Iordache, COO Publicis Groupe Romania Am bucuria sa va recomand cea mai pragmatica si completa carte de branding de tara scrisa pana acum.
Pornind de la „filoanele identitare” ale Romaniei, Bogdan Brinzas identifica doua directiii majore: trecerea de la o societate extractiva (care promoveaza interesele unor cercuri restranse), la o societate incluziva si renuntarea la formele fara fond. O carte recomandata atat profesionistilor din industrie cat si politicienilor.
– Corneliu Vilsan , consultant de business si autor al cartii Phronesis Marketing

Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula
de

Ar putea să îți placă și…

  • Capcana sfaturilor - Michael Bungay Stanier - PUBLICA

    Capcana sfaturilor

    De

    Editura

    Capcana sfaturilor. Fii modest, ramai curios si schimba-ti stilul de leadership pentru totdeauna Buna! Sunt Michael, autorul. S-ar putea sa-mi stii cartea anterioara, Coaching zi de zi . A fost un bestseller neasteptat: peste 700…

    Pret:

    47.58
    38.06 LEI
  • Foloseste-ti mintea pentru a te imbogati - Napoleon Hill - ADEVAR DIVIN

    Foloseste-ti mintea pentru a te imbogati

    De

    Editura

    Tii in mana una dintre cele mai prestigioase si mai iubite carti din intreaga literatura motivationala. Este vorba de o editie completa a cartii lui Napoleon Hill, Foloseste-ti mintea pentru a te imbogati, care s-a…

    Pret:

    50.01 LEI
  • Wonderland. Cum a creat jocul lumea moderna - Steven Johnson - PUBLICA

    Wonderland. Cum a creat jocul lumea moderna

    De

    Editura

    Jocul a fost intotdeauna mai important decat realizeaza cei mai multi dintre noi. In aceasta analiza plina de viata a fortei jocului si a delectarii, Steven Johnson ne ofera o istorie surprinzatoare a divertismentului popular….

    Pret:

    62.38
    49.9 LEI
  • Planul Dovleacul - Mike Michalowicz - ACT SI POLITON

    Planul Dovleacul

    De

    Editura

    Planul Dovleacul: O strategie simpla pentru dezvoltarea unei afaceri remarcabile in orice domeniu Planul Dovleacul: O strategie simpla pentru dezvoltarea unei afaceri remarcabile in orice domeniu / The Pumpkin Plan: A Simple Strategy to Grow…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Dezvolta-ti abilitatile de comunicare - Roz Townsend - CURTEA VECHE

    Dezvolta-ti abilitatile de comunicare

    De

    Editura

    Roz este un orator desavarsit, iar prezentarile sale sunt un exemplu de profesionalism. – Jill Sweetman, National Speakers Association Abilitatea de a sustine prezentari de succes este esentiala. Indiferent de domeniul in care activati sau…

    Pret:

    41.23
    39.17 LEI
  • Crede-ma, te mint! - Ryan Holiday - ACT SI POLITON

    Crede-ma, te mint!

    De

    Editura

    O reclama negativa in mediul online poate insemna pierderi de milioane pentru o companie. Un zvon despre un politician genereaza stiri si distruge un candidat. Un produs sau o celebritate sare din anonimat in senzational….

    Pret:

    46.51 LEI
  • Metoda GTD pentru adolescenti - David Allen - ACT SI POLITON

    Metoda GTD pentru adolescenti

    De

    Editura

    Metoda GTD pentru adolescenti: Preia controlul asupra vietii tale intr-o lume plina de distrageri Metoda GTD pentru adolescenti: Preia controlul asupra vietii tale intr-o lume plina de distrageri / Getting Things Done for Teens: Take…

    Pret:

    49 LEI
  • Shine - Edward M. Hallowell - AMALTEA

    Shine

    De

    Editura

    Companiile din zilele noastre sunt asemenea unei oale aflate sub presiune – chiar si cei mai talentati angajati se lupta sa asimileze noianul de informatii noi care ii asalteaza, pentru a face fata cerintelor si…

    Pret:

    30.55
    29.02 LEI
  • Ghid practic pentru antreprenori - Daniela Cretu, Felix-Silviu Daniliuc - EVRIKA

    Ghid practic pentru antreprenori

    De

    Editura

    Ghidul Practic pentru Antreprenori este prima carte despre antreprenoriat scrisa colectiv de oameni de afaceri din Romania, membri ai comunitatii Romanian Business Leaders. Ghidul este un instrument de lucru pentru antreprenorii aspiranti, o colectie de…

    Pret:

    37
    29.6 LEI
  • Chestionare eficiente pentru angajati - Alec Levenson - ANTET REVOLUTION

    Chestionare eficiente pentru angajati

    De

    Editura

    Chestionarele mai scurte sunt mai usor de completat si au rate de raspuns mai mari, astfel ca datele sunt mai reprezentative si mai precise. Ele sunt intampinate cu mai putine reactii nefavorabile din partea factorilor…

    Pret:

    25
    23.75 LEI
  • Contractul de vanzare - Oana Elena Gheorghe - C.H. BECK

    Contractul de vanzare

    De

    Editura

    Contractul de vanzare. Pachete de servicii de calatorie si servicii de calatorie asociate Intr-o lume in care turismul este tot mai dinamic, iar consumatorul devine tot mai constient de drepturile sale, lucrarea ofera o analiza…

    Pret:

    100.33 LEI
  • Procesul de convergenta institutionala Vol.2 - Petre Prisecaru - ECONOMICA

    Procesul de convergenta institutionala Vol.2

    De

    Editura

    Analizele-diagnostic ale activitatii in domeniul administratiei publice locale si centrale au avut ca scop definirea gradului actual de eficienta a institutiilor din acest segment in aplicarea managementului institutional si al resurselor umane, in consolidarea structurilor…

    Pret:

    40.74 LEI
Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula
de