Suntem in fata unei lucrari de o anvergura cu totul deosebita, care depaseste ceea ce inseamna elaborarea unei teze obisnuite de doctorat. Este o cercetare ce pune in lumina rolul teatrului in afirmarea identitatii culturale nationale, reconstituirea unui muzeu imaginar al spectatorilor prin prisma reprezentarilor stereotipurilor culturii celuilalt, demonteaza falsurile istoriografiei sovietice.
Este de remarcat perseverenta domnului Hadarca, in calitate de director al Teatrului National „Mihai Eminescu” din Chisinau, ca si creator de programe de cooperare cu Romania: cu teatrele si festivalurile importante. Munca sa de a convinge si de a determina – nu numai autoritatile, cat si actantii, institutiile, structurile din Romania, sa aiba dialog cu nationalul din Chisinau, a generat un rezultat excelent de diplomatie culturala in Republica Moldova si Romania.
E o mare bucurie sa vad rezultatul unei munci exemplare de artist si manager, patruns de harul artei sale, transpusa intr-o lucrare de cercetare atat de necesara Teatrului Romanesc. – Constantin Chiriac

