Pentru Biserica Ortodoxa, sfintenia nu este reusita omeneasca, familiarizare morala individuala cu virtutile, ci legatura si comuniune cu Dumnezeul Treimic. Cu cat omul doreste mai mult o relatie sincera cu Dumnezeu si cu aproapele lui si se lupta in acest scop, cu atat mai sfintit este de Creatorul lui, ca sa fie slavit Dumnezeul Treimic in persoana lui si prin el de intreaga umanitate.
Sfintii si multi alti oameni ai lui Dumnezeu contemporani cu ei au inteles de foarte devreme ca au de-a face cu un Dumnezeu Care doreste cu ardoare ca omul, faptura cea „dupa chipul Lui”, sa se asemene cu El. Au inteles ca patimile, pacatul si duhul acestei lumi nu au nici o stapanire asupra omului din clipa in care Hristos, Dumnezeu-Omul, a nimicit puterea mortii prin Sfanta Lui Inviere.
De aceea au si ales in mod liber sa traiasca cu Dumnezeu, au ales pocainta, rugaciunea, infranarea, smerenia, credinta, nadejdea, iubirea, iertarea, sfintenia, Imparatia vesnica a Dumnezeului Treimic. Traducere din neogreaca deMircea Stefan.
Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>
La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>
Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>
Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>
Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>
Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>