Acasa/

/

Avutia nationala a Romaniei

Autor:
Avutia nationala a Romaniei - Florin Georgescu, Gheorghe Gherghina, Bogdan-Octavian Cozmanca, Florian Neagu, Liliana Pintilia, Livia Dragusin - PUBLICA
Detalii:
Obiectivul si utilitatea acestei lucrari pornesc de la faptul ca transformarile politice fundamentale si reformele profunde din punct de vedere economico-social aplicate dupa 1989 s-au reflectat in mod direct asupra volumului, structurii si calitatii avutiei…
Categorie
Editura
Autor

65

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2023
ISBN:
9786067225648
Recenzii
5/5

Descriere

Obiectivul si utilitatea acestei lucrari pornesc de la faptul ca transformarile politice fundamentale si reformele profunde din punct de vedere economico-social aplicate dupa 1989 s-au reflectat in mod direct asupra volumului, structurii si calitatii avutiei nationale – indicator sintetic macroeconomic semnificativ al unei tari. Trecerea de importanta istorica de la socialism, dominat de decizii autoritariste si subiective, la capitalism, caracterizat prin democratie, a fost insotita de abandonarea economiei centralizate, de comanda, si de adoptarea principiilor economiei de piata, inclusiv privatizarea societatilor comerciale cu capital de stat, precum si de renuntarea la reprimarea libertatilor individuale in favoarea manifestarii neingradite a acestora in societate.
Aceste schimbari de fond in economia romaneasca si-au pus in mod pregnant amprenta asupra avutiei nationale post-1989, comparativ cu cea de dinaintea acestui an, sub toate aspectele. Analiza continutului, a structurii si a metodologiei privind determinarea si examinarea dinamicii avutiei nationale a Romaniei se realizeaza, in noile conditii economico-sociale, pentru prima data in prezenta carte.
Dimensiunea si calitatea avutiei nationale a unei tari, la un moment dat, conditioneaza potentialul economic si standardul de viata al populatiei in perioadele ulterioare. – Florin Georgescu Cartea coordonata de Florin Georgescu ne convinge ca, daca vrem sa avem o imagine completa a societatii romanesti, nu sunt suficienti indicatorii activitatii economice, de exemplu, PIB-ul de care suntem tot mai nemultumiti, ci trebuie sa adaugam indicatorii avutiei nationale si personale.
Citind aceasta carte, realizez ca tema avutiei este o sfera de mare interes atat pentru economie, cat si pentru sociologie: o resursa importanta a intregii vieti sociale, a calitatii vietii. Avutia a fost in ultimii ani aproape complet ignorata de factorul politic.
Avutia trebuie nu numai utilizata, dar si protejata. Cresterea avutiei nationale si individuale trebuie sa fie unul dintre obiectivele prioritare ale politicii noastre.
– Academician Catalin Zamfir Analiza evolutiei avutiei nationale, pe care Florin Georgescu o supune atentiei cititorilor sai, are in vedere examinarea pe multiple planuri – conceptuale sau practic aplicative – a respectivei notiuni economice fundamentale. Ca in toate celelalte lucrari ale sale, autorul – de aceasta data insotit de un grup de reputati specialisti ai domeniului – isi construieste studiul pe dovezi, adica pe date si comparatii obtinute deopotriva din surse oficiale sau calcule proprii.
Abordarea din aceasta noua carte nu ar fi fost insa posibila fara descifrarea prealabila a aspectelor legate de formarea capitalului in Romania, de functiile si formele de exprimare ale acestuia in economia romaneasca de dupa 1990. Iata de ce, recomandarea noastra de a alatura cartea de fata celorlalte opusuri cu care Florin Georgescu a imbogatit literatura noastra economica este una justificata, pentru a avea imaginea ansamblului economiei romanesti pe un orizont de timp de mai bine de patru decenii.
– Valeriu Ioan-Franc, Membru corespondent al Academiei Romane

Avutia nationala a Romaniei
de

Ar putea să îți placă și…

  • Training, coaching, mentoring. Metode si modele - Nicoleta Valentina Florea - C.H. BECK

    Training, coaching, mentoring. Metode si modele

    De

    Editura

    Pentru ca o organizatie sa supravietuiasca provocarilor din mediul extern, sa obtina performante si avantaj competitiv pe piata trebuie sa dezvolte cat mai mult abilitatile, competentele si cunostintele detinute de angajatii sai. Cartea de fata…

    Pret:

    34.9
    33.16 LEI
  • Lean Manufacturing. Lucreaza intr-un mod inteligent, nu din greu! - Hans Gerrese - ETERNUM

    Lean Manufacturing. Lucreaza intr-un mod inteligent, nu din greu!

    De

    Editura

    Lean Manufacturing este o filozofie de fabricatie, care vizeaza scurtarea timpului intre comanda clientiilor si transport, prin eliminarea nonvalorii actiunilor adaugate. Practic: Lean Manufacturing vizeaza reducerea timpului de procesare (Lead Time reduction) prin eliminarea pierderilor….

    Pret:

    55 LEI
  • 1 milion photoshop - Cristian Barin - LETRAS

    1 milion photoshop

    De

    Editura

    Un Milion din Photoshop: Ai incredere, si tu poti face asta! Da, am castigat un milion de dolari din Photoshop. De fapt, suma este mai mare, dar pragul acesta mi s-a parut interesant, de aici…

    Pret:

    39 LEI
  • Manager sau impostor - Cosmin Baiu - EVRIKA

    Manager sau impostor

    De

    Editura

    Manager sau impostor. Managementul performantei in afaceri Colectia MINI MBA se adreseaza in primul rand antrepre noh|or,oamenUordcaface,tYnsaoitineri|ordornld demaneze o afacere sau celor interesati sa inteleaga fascinanta lume a finantelor. Volumele aparute in aceasta colectie sunt…

    Pret:

    35
    28 LEI
  • Management public Ed.2 - Madalina Tomescu - PRO UNIVERSITARIA

    Management public Ed.2

    De

    Editura

    Practica managementului in formele sale incipiente este tot atat de veche ca si colectivitatea umana. Cultura lumii antice se caracterizeaza prin varietatea manifestarilor in diferite domenii, prin caracterul practic al cunostintelor, prin originalitatea sa. Cunostintele…

    Pret:

    30 LEI
  • Experienta face diferenta - Doru Supeala - EDITURA CREATOR

    Experienta face diferenta

    De

    Editura

    De la Marketing la Rightketing As vrea ca, citind aceasta carte, specialistii din marketing si comunicare sa descopere, sa inteleaga si sa valorifice in mod inteligent, creativ si profitabil posibilitatile de interactiune personalizata cu consumatorii,…

    Pret:

    39 LEI
  • Antreprenoriat si management pentru afaceri mici si mijlocii - Ana-Maria Grigore - C.H. BECK

    Antreprenoriat si management pentru afaceri mici si mijlocii

    De

    Editura

    Ajunsa la editia a doua, Antreprenoriat si management pentru afaceri mici si mijlocii ofera o varianta revizuita in care se pot regasi noi surse de inspiratie, povesti de succes dar si probleme de gandire pe…

    Pret:

    59.9
    56.91 LEI
  • Persuasiunea, arta de a obtine ceea ce vrei - Dave Lakhani - AMALTEA

    Persuasiunea, arta de a obtine ceea ce vrei

    De

    Editura

    Persuasiunea este o abilitate necesara atat in vanzari, cat si in actiunile din viata de zi cu zi. Stii probabil cum sa vinzi, dar nimeni nu te-a invatat cum sa convingi. In aceasta carte, Dave…

    Pret:

    35
    33.25 LEI
  • Culegere de economie pentru admiterea la Facultatea de Drept Ed.3 - Floriana Pana, Catalina Anton, Mariana Iatagan - PRO UNIVERSITARIA

    Culegere de economie pentru admiterea la Facultatea de Drept Ed.3

    De

    Editura

    Lucrarea de fata vine in intampinarea nevoii candidatilor care se pregatesc pentru examenul de admitere la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti si nu numai. Autorii propun, rezolva si explica peste 1000 de itemi,…

    Pret:

    65 LEI
  • Arta vanzarii - Zig Ziglar - AMALTEA

    Arta vanzarii

    De

    Editura

    O carte scrisa pentru cei „din linia intai” din orice afacere: cei care fac vanzarile. Zig Ziglar spune ca a inteles ce inseamna vanzarile in momentul in care, copil fiind, a vazut un vanzator de…

    Pret:

    35
    33.25 LEI
  • Analiza si diagnosticul echilibrului financiar - Nicolae Baltes, Ruxandra Maria Pavel - PRO UNIVERSITARIA

    Analiza si diagnosticul echilibrului financiar

    De

    Editura

    Analiza si diagnosticul echilibrului financiar. Studiu empiric: industria HoReCa Mediul economic actual este caracterizat in permanenta de un anumit grad de incertitudine, astfel incat cererea din partea utilizatorilor externi pentru informatii privind echilibrul financiar si…

    Pret:

    47 LEI
  • Liderul si cele 21 de principii ale conducerii eficiente - Gheorghe Aradavoaice - ANTET REVOLUTION

    Liderul si cele 21 de principii ale conducerii eficiente

    De

    Editura

    In lucrarea de fata, elementele tehnice, organizatorice si metodologice ale fiecarui principiu sunt abordate si analizate in stransa legatura cu o serie de deziderate morale, de atitudini mentale pozitive….

    Pret:

    27
    25.65 LEI