Acasa/

/

Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula

Autor:
Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula - Bogdan Brinzas - CUANTIC
Detalii:
Brand Romania de Bogdan Brinzas este o lucrare care imbina cercetarea academica riguroasa cu experienta practica a unuia dintre pionierii brandingului in Romania. Pornind de la teza sa de doctorat, autorul deschide o discutie necesara…
Categorie
Editura
Autor

59.9

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786306653454
Recenzii
5/5

Descriere

Brand Romania de Bogdan Brinzas este o lucrare care imbina cercetarea academica riguroasa cu experienta practica a unuia dintre pionierii brandingului in Romania. Pornind de la teza sa de doctorat, autorul deschide o discutie necesara despre identitatea nationala si despre felul in care aceasta poate fi transpusa intr-un brand de tara coerent si credibil.
Premisa de la care a plecat autorul a fost o idee fixa, perpetuata in timp: Romania are nevoie de un brand conturat. De ce oare?
Simplu, ca sa faca bani, utilizandu-si resursele aflate la indemana, sa ridice nivelul de trai al cetatenilor si sa creasca organic o reputatie pozitiva in peisajul international economic, politic, social si cultural. Pe parcurs, din aceasta idee s-au desprins urmatoarele: nevoia de autenticitate si renuntarea la formele fara fond.
Cartea ofera o radiografie lucida a realitatilor romanesti: de la resursele naturale si culturale exceptionale, la vulnerabilitatile institutionale si sociale care ne-au impiedicat sa conturam pana acum o imagine clara pe scena internationala. In loc sa propuna solutii facile, Brinzas construieste o argumentatie solida despre ceea ce inseamna autenticitate, consistenta si strategie pe termen lung.
Un concept central al lucrarii este cel de „filoane identitare” – acele resurse istorice, culturale si simbolice care definesc felul de a fi roman si care pot sta la baza unui brand durabil. Analiza este completata de comparatii internationale, de studii de caz si de propuneri concrete, cu accent pe rolul turismului si al culturii ca vectori principali de imagine.
Scris intr-un stil accesibil, dar ferm ancorat in metodologie si teorie, volumul se adreseaza atat specialistilor in comunicare, branding si politici culturale, cat si cititorilor preocupati de viitorul Romaniei. Brand Romania nu este doar un eseu despre imagine, ci o invitatie la reflectie si actiune: cum ne vedem noi insine si cum dorim sa fim vazuti de ceilalti.
Prin combinatia de analiza si viziune, cartea se impune ca o referinta pentru oricine crede ca imaginea unei tari nu se improvizeaza, ci se construieste cu rabdare, luciditate si incredere in propriile resurse. Concluzia de baza a autorului nu este foarte magulitoare pentru natura societatii romanesti contemporane: niciun demers real in directia conturarii unui brand nu este posibil daca Romania nu renunta definitiv la doua tare, le spun eu, care la noi se propaga istoric.
Prima tara de depasit este trecerea de la o societate extractiva la o societate incluziva, deoarece societatile extractive sunt inchise, promoveaza doar interesele unor cercuri inchise si nu permit inovatia, dezvoltarea, implementarea de idei noi, modernizarea […]; a doua tara care trebuie depasita, renuntarea cu orice pret la formele fara fond […] . Chiar daca intensitatea si formele de manifestare ale acestor „tare” sunt intens discutate si chiar daca nu s-a cazut de acord asupra unui punct de vedere dominant, autorul trage un semnal de alarma si ne arata ca, pentru un „brand de tara” viabil, intreaga societate romaneasca trebuie sa se primeneasca, sa se adapteze, sa se schimbe in functie de lumea inconjuratoare.
Suntem in mare parte de acord, sub rezerva ca acele „filoane identitare” nu trebuie si nu pot fi lasate sa se „topeasca” sub ritmul si exigentele modernizarii. Autorul este, de fapt, un „pionier” al domeniului si ne atrage atentia asupra unor importante chestiuni teoretice care presupun faurirea unui brand de tara.
– Acad. Prof.
Dr. Ioan-Aurel Pop Am trait prea multe campanii de imagine ale Romaniei – scurte, fara substanta, mereu surprinzatoare, dar lipsite de fond si reduse la simple exercitii tactice.
Cartea lui Bogdan Brinzas este o gura de aer proaspat: o analiza lucida si onesta a greselilor trecutului, dar si o viziune limpede pentru viitor. Romania nu are nevoie de artificii, ci de autenticitate, consecventa si curajul de a-si asuma cine este cu adevarat.
Brand Romania este atat o oglinda a realitatii noastre, cat si un ghid solid pentru oricine gandeste serios la constructia unui brand de tara. -Stefan Iordache, COO Publicis Groupe Romania Am bucuria sa va recomand cea mai pragmatica si completa carte de branding de tara scrisa pana acum.
Pornind de la „filoanele identitare” ale Romaniei, Bogdan Brinzas identifica doua directiii majore: trecerea de la o societate extractiva (care promoveaza interesele unor cercuri restranse), la o societate incluziva si renuntarea la formele fara fond. O carte recomandata atat profesionistilor din industrie cat si politicienilor.
– Corneliu Vilsan , consultant de business si autor al cartii Phronesis Marketing

Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula
de

Ar putea să îți placă și…

  • Puterea educatiei financiare - Alexandru Dinu - UNIVERSUL JURIDIC

    Puterea educatiei financiare

    De

    Editura

    Pe Alexandru Dinu, autorul cartii Puterea educatiei financiare , il cunosc de peste 25 de ani. Este licentiat in Management si master in Managementul Serviciilor de Sanatate (Academia de Studii Economice din Bucuresti), consultant financiar,…

    Pret:

    41.23
    38.34 LEI
  • Remote. Biroul este optional - Jason Fried, David Heinemeier Hansson - PUBLICA

    Remote. Biroul este optional

    De

    Editura

    Milioane de angajati si mii de companii au descoperit deja placerile si beneficiile muncii la domiciliu. In companii de orice dimensiune, reprezentand, practic, fiecare domeniu, munca la domiciliu a inregistrat o crestere constanta an dupa…

    Pret:

    49.9
    39.92 LEI
  • Avutia natiunilor - Adam Smith - PUBLICA

    Avutia natiunilor

    De

    Editura

    Avutia Natiunilor este, pur si simplu, cea mai buna carte de economie politica scrisa vreodata. Este cu adevarat o carte deschizatoare de drumuri, al carei scop magistral si sinteza nu au fost depasite, in cele…

    Pret:

    72.94
    58.35 LEI
  • Strategii manageriale in activitatea bancara - Octavian Mihai Perpelea - TRITONIC

    Strategii manageriale in activitatea bancara

    De

    Editura

    Prin intermediul lucrarii, mi-am propus sa abordez, in primul rand, o tema de actualitate, atat din domeniul academic, cat si din domeniul bancar. Am considerat ca abordarea strategiilor manageriale in activitatea bancara, prin prisma optimizarii…

    Pret:

    47.58 LEI
  • Proiectarea si livrarea programelor de training - David Simmonds - CODECS

    Proiectarea si livrarea programelor de training

    De

    Editura

    Proiectarea si livrarea programelor de training este o carte ideala pentru studentii care participa la programele acreditate de CIPD, cum ar fi Certificate in Personnel Practice, modulul de proiectare si livrare a instruirii, dar si…

    Pret:

    58.15 LEI
  • Drumul tau catre excelenta - Neculai M. Asiminei - PRO UNIVERSITARIA

    Drumul tau catre excelenta

    De

    Editura

    Drumul tau catre excelenta. Dezvoltare personala, profesionala si antreprenoriala pentru adolescenti Neculai M. Asiminei, este o voce in domeniul dezvoltarii afacerilor mici, de la zero, cu investitii si solutii de finantare prin metoda „Din aproape…

    Pret:

    61.21
    52.03 LEI
  • Impinge capra in prapastie! - Piroska Gyula - CECONI

    Impinge capra in prapastie!

    De

    Editura

    cum se poate da unei carti un titlu asa prost?Mai ales pentru o carte dedicata managerilor de firme. Gandurile de sfarsit de saptamana ale lui Piroska Gyula, care sunt citite de sute de mii de…

    Pret:

    60.01 LEI
  • Triumful orasului - Edward Glaeser - PUBLICA

    Triumful orasului

    De

    Editura

    Triumful orasului. Cum ne fac mai bogati, mai inteligenti, mai prietenosi cu mediul, mai sanatosi si mai fericiti cele mai mari inventii ale noastre Un influent economist urban ne prezinta o perspectiva inedita, care darama…

    Pret:

    83.52
    66.82 LEI
  • Economia si psihologia deciziei - Mihai Ungureanu - INSTITUTUL EUROPEAN

    Economia si psihologia deciziei

    De

    Editura

    Economia si psihologia deciziei.Introducere in Economia Comportamentala Volumul Economia si Psihologia Deciziei reface drumul pe care economia comportamentala l-a parcurs pana la recunoasterea importantei sale prin acordarea celor doua premii Nobel catre Daniel Kahneman si…

    Pret:

    76.12 LEI
  • Orice iti doresti - Derek Sivers - PUBLICA

    Orice iti doresti

    De

    Editura

    O poti lua pe o cale deja batuta site te poti numi antreprenor sau iti poti urma propriul drum si chiar poti fi antreprenor. Cand Derek Sivers a lansat CD Baby, nu a avut in…

    Pret:

    20.1
    16.08 LEI
  • Idei rebele - Matthew Syed - PUBLICA

    Idei rebele

    De

    Editura

    Idei rebele.Puterea gandirii diverse •Sunday Times instant bestseller Ideile sunt peste tot, dar cele care au cel mai mare potential de a rezolva probleme, de a transforma afaceri si de a schimba vieti sunt adesea…

    Pret:

    51.81
    36.27 LEI
  • Comunica, influenteaza, convinge - Andy Szekely - FLOARE DE IRIS

    Comunica, influenteaza, convinge

    De

    Editura

    Comunica, influenteaza, convinge. 120 de solutii de comunicare cu impact in vanzari, negocieri si leadership Aceasta carte iti va fi ghid, o calauza de drum lung, prin tainele psihologice si practice ale comunicarii umane. Tine…

    Pret:

    100.44 LEI
Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula
de