Acasa/

/

Capital si ideologie

Autor:
Capital si ideologie - Thomas Piketty - LITERA
Detalii:
Toate societatile umane trebuie sa-si justifice inegalitatile: trebuie sa le gaseasca motivatiile, fara de care ansamblul edificiului politic si social ameninta sa se prabuseasca. In acest sens, ideologiile trecutului, daca le studiem indeaproape, nu sunt…
Categorie
Editura
Autor

139.99

199.99
LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2021
ISBN:
9786063362774
Recenzii
5/5

Descriere

Toate societatile umane trebuie sa-si justifice inegalitatile: trebuie sa le gaseasca motivatiile, fara de care ansamblul edificiului politic si social ameninta sa se prabuseasca. In acest sens, ideologiile trecutului, daca le studiem indeaproape, nu sunt mai nebunesti decat cele din prezent.
Doar prin demonstrarea multitudinii de traiectorii si de bifurcatii posibile putem sa ne punem intrebari despre fundamentele propriilor noastre institutii si sa luam in considerare transformarea lor. Plecand de la date comparative de o amploare si de o profunzime inedite, aceasta carte retraseaza intr-o perspectiva deopotriva economica, sociala, intelectuala si politica istoria si devenirea regimurilor inegalitare, de la vechile societati trifunctionale si sclavagiste pana la societatile postcoloniale si hipercapitaliste moderne, trecand prin societatile proprietariste, coloniale, comuniste si social-democrate.
In ciuda abordarii hiperinegalitare care s-a impus incepand din anii 1980-1990, Capital si ideologie cauta sa demonstreze ca lupta pentru egalitate si pentru educatie, nu sacralizarea proprietatii, este cea care a permis dezvoltarea economica si progresul uman. Tragand invataminte din lectiile istoriei globale, ne putem detasa de fatalismul care a hranit derivele identitare actuale si ne putem imagina un socialism participativ in acest secol XXI: un nou orizont egalitar de cuprindere universala, o noua ideologie a egalitatii, a proprietatii sociale, a educatiei si a impartasirii cunoasterii si a puterilor.
Thomas Piketty, nascut in suburbia pariziana Clichy pe 7 mai 1971, este unul dintre cei mai importanti si apreciati economisti francezi contemporani. Este director de studii la Ecole des hautes etudes en science sociale (Scoala de Inalte Studii in Stiinte Sociale – EHESS) si profesor la Ecole d’economie (Scoala de Economie ) din Paris.
Lucrarile lui se focalizeaza pe economia publica, mai ales pe inegalitatea de venituri si de bunastare. Este autorul bestsellerului Capitalul in secolul XXI (2013), carte tradusa in 40 de limbi, printre care si in romana (Editura Litera 2015), si vanduta in peste doua milioane si jumatate de exemplare.
Cartea de fata, aparuta la sfarsitul anului 2019 si care este intr-o oarecare masura continuarea celei dintai, are in vedere in primul rand inegalitatile de venituri in diferite societati de-a lungul istoriei. Traducere din limba franceza de Silvia Palade.

Capital si ideologie
de

Ar putea să îți placă și…

  • Businessul, instrument pentru schimbare sociala. In dialog cu Dalai Lama - Sander G. Tideman - CURTEA VECHE

    Businessul, instrument pentru schimbare sociala. In dialog cu Dalai Lama

    De

    Editura

    Mesajul-cheie al cartii este unul clar: daca ne dorim intr-adevar sa cream o economie mai sustenabila si o societate bazata pe altruism, ar trebui sa invatam sa ne folosim de noi mentalitati si concepte. -Anders…

    Pret:

    57.09
    54.24 LEI
  • Restaurantul digital in era delivery - Meredith Sandland, Carol Orsbourn - EVENIMENTUL SI CAPITAL

    Restaurantul digital in era delivery

    De

    Editura

    Restaurantul digital in era delivery. Harta ta catre viitorul industriei foodservice Este timpul ca fiecare restaurant sa evolueze dincolo de cei patru pereti ai sai. Sandland si Orsbourn explica de ce consumatorii cer un confort…

    Pret:

    76.59 LEI
  • Cum sa vinzi. Modul in care vor sa cumpere clientii tai - Dale Carnegie - CURTEA VECHE

    Cum sa vinzi. Modul in care vor sa cumpere clientii tai

    De

    Editura

    Scopul tau adevarat este sa ii devii consilier, sa stii sa-i explici de ce are nevoie de un anumit produs ori serviciu si cu ce ii va imbunatati viata. Mai important decat semnarea unui contract…

    Pret:

    60.27 LEI
  • Mamutul banilor - Brad Klontz, Edward Horwitz, Ted Klontz - ACT SI POLITON

    Mamutul banilor

    De

    Editura

    Mamutul banilor: Valorifica puterea psihologiei financiare pentru a-ti dezvolta mentalitatea despre bani, pentru a evita disparitia pecuniara si a-ti atinge obiectivele financiare Mamutul banilor: Valorifica puterea psihologiei financiare pentru a-ti dezvolta mentalitatea despre bani, pentru…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Cum ajungi in varf. Tehnici de vanzare eficiente - Zig Ziglar - CURTEA VECHE

    Cum ajungi in varf. Tehnici de vanzare eficiente

    De

    Editura

    Cu ajutorul exemplelor detaliate si al anecdotelor pline de haz atat din viata profesionala a autorului, cat si din cea personala, vei descoperi cum sa iti intelegi mai bine potentialii clienti, astfel incat sa le…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Contabilitate bancara. Note de curs - Luminita Jalba - PRO UNIVERSITARIA

    Contabilitate bancara. Note de curs

    De

    Editura

    Aceasta carte se adreseaza celor care doresc sa inteleaga contabilitatea bancara, celor care au nevoie de o baza pentru a putea deslusi mecanismele unui management bancar performant, dar si celor pentru care contabilitatea este un…

    Pret:

    59.2
    50.32 LEI
  • Managementul si calculatia costurilor - Ileana-Sorina Rakos - PRO UNIVERSITARIA

    Managementul si calculatia costurilor

    De

    Editura

    Managementul si calculatia costurilor se adreseaza studentilor si doctoranzilor care doresc sa isi insuseasca aspectele metodologice concrete ale acestui domeniu vast, avand la baza o documentare bogata, o constructie logica si un limbaj accesibil. Lucrarea…

    Pret:

    52.86
    44.93 LEI
  • Imbratiseaza-ti clientii - Jack Mitchell - ACT SI POLITON

    Imbratiseaza-ti clientii

    De

    Editura

    Imbratiseaza-ti clientii: Metoda dovedita de a-ti personaliza vanzarile si a obtine rezultate uimitoare Imbratiseaza-ti clientii: Metoda dovedita de a-ti personaliza vanzarile si a obtine rezultate uimitoare / Hug Your Customers: The Proven Way to Personalize…

    Pret:

    49.69 LEI
  • Strategii bune, strategii rele - Richard P. Rumelt - ACT SI POLITON

    Strategii bune, strategii rele

    De

    Editura

    Strategii bune, strategii rele : Care este diferenta si de ce conteaza/ Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters de Richard P. Rumelt este cartea care te va ajuta sa intelegi diferentele…

    Pret:

    59.2 LEI
  • Bani. O poveste a omenirii - David McWilliams - PUBLICA

    Bani. O poveste a omenirii

    De

    Editura

    Banii. Sunt al cincilea element, fara de care omenirii i-ar fi greu sa supravietuiasca. Acum, economistul mondial David McWilliams a scris o carte surprinzatoare, care exploreaza relatia noastra cu banii si modul in care sustin…

    Pret:

    79.29
    63.43 LEI
  • Economia in vremea coronavirusului - Iancu Guda - PUBLICA

    Economia in vremea coronavirusului

    De

    Editura

    Economia în vremea coronavirusului. Ghid de bune practici pentru antreprenori si politicile publice Aceasta carte propune un set de bune practici pentru antreprenori si politicile publice in vederea supravietuirii in conditii de criza. Desi a…

    Pret:

    51.81
    41.45 LEI
  • Intrebari puternice si coaching sistemic - Alain Cardon - BMI

    Intrebari puternice si coaching sistemic

    De

    Editura

    Aceasta carte cuprinzatoare, este completa si acopera tot ceea ce un incepator sau un coach cu experienta trebuie sa stie despre teoria si practica coachingului sistemic.O carte care ofera un plan pentru urmatoarea etapa in…

    Pret:

    53 LEI
Capital si ideologie
de