Acest volum se tese in jurul a trei filme – doua ale lui Marguerite Duras: Les mains negatives si Le camion (Mainile negative si Camionul) si unul al lui Marcel Carne: Les Visiteurs du soir (Oaspeti de seara) -, pe care le confrunta cu enigmaticele maini negative care ne intampina in pesterile pictate din Franta si din nordul Spaniei si, respectiv, cu piesa L’Impromptu de Versailles (Impromptu-ul de la Versailles) a lui Moliere si cu romanul durasian Le ravissement de Lol V. Stein (Rapirea lui Lol V.
Stein) . In primul caz, relatia dintre film si semnul preistoric este stabilita de creator, care o proclama prin titlu.
In ultimele doua, ea este propusa de interpret. Apropierea dintre filmul Camionul si piesa lui Moliere pricinuieste reflectii asupra raportului dintre criza existentiala si impromptu si asupra modului in care ar putea fi definit impromptu-ul filmic.
Alaturarea filmului produs de Carne in anii intunecati ai Ocupatiei si a istorisirii centrate pe Lol V. Stein a lui Duras este o ipoteza/aventura de lectura.
In toate cele trei cazuri, existenta difuza a creatorului intr-un spatiu cultural infinit extensibil, cu urmarile ei posibile, se afla in focarul analizei. – Sanda Golopentia
Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>
La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>
Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>
Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>
Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>
Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>