Comertul electronic este ferm ancorat in economie si societate la nivel global. S-au dezvoltat noi piete si pietele existente si-au schimbat conditiile de piata si regulile jocului, companiile si consumatorii beneficiind de globalitate, retele si digitalizare.
Companiile si institutiile din toate sectoarele economice folosesc canale de vanzare bazate pe internet in timp ce consumatorii cumpara produse si servicii in mod selectiv, uneori offline, alteori online. Comertul electronic este un cadru de afaceri puternic care se formeaza atunci cand fiecare conecteaza sistemele de afaceri critice direct cu consumatorii, forta de munca, comerciantii si asociatii de afaceri folosind intranet, extranet, tehnologii de comert electronic, aplicatii bidirectionale si web.
Este mai mult decat o prezenta smartWeb sau un cos de cumparaturi inteligent, bazat pe flash. Aceasta este o suprafata critica a afacerilor din intreaga lume, cu o serie de tehnologii care intra in ecosistemul de calcul al intreprinderii.
Pe de alta parte, in timp ce tranzactiile digitizate au fost stabilite in randul producatorilor inca din anii 1990 sub forma de schimb electronic de date, comenzi automate si achizitii electronice, doar o mica minoritate dintre producatorii germani se angajeaza in adevaratul comert electronic. Urmatorii factori sunt susceptibili de a alimenta cresterea online B2B in urmatorii ani: in primul rand, corporatiile mari, companiile mijlocii mai mari investesc in prezent in proiecte digitale si de retea, ceea ce va duce la un grad mai mare de crearea de retele intre companii.
In al doilea rand, investitia in crestere in procesele de afaceri digitale duce la o comunicare digitala mai extinsa, atat la nivel intern, cat si extern, ceea ce alimenteaza, de asemenea, nivelul de retea. In al treilea rand, tot mai multe companii vand pe piete, invatand astfel despre vanzarile online in prima instanta.
In al patrulea rand, trecerea la modelele de afaceri digitale asigura o pondere digitala mai mare a crearii de valoare. Prin urmare, comportamentul de cumparare si consumator s-a schimbat permanent prin intermediul comertului electronic, iar companiile trebuie sa tina cont de acest lucru cu un grad ridicat de agilitate si dorinta de a inova.