Acasa/

/

Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial

Autor:
Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial - Ovidiu Nicolescu, Ciprian Nicolescu - PRO UNIVERSITARIA
Detalii:
Volumul de fata reprezinta un elaborat stiintific si didactic de abordare a IMM-urilor in viziunea ultimelor evolutii configurate pe plan mondial, aferente trecerii la un nou tip de economie – economia bazata pe cunostinte, digitalizare…
Categorie
Editura
Autor

79.98

94.09
LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786063919015
Recenzii
5/5

Recenzia noastra

Cartea „Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial” scrisă de Ovidiu Nicolescu este o lectură captivantă și plină de informații valoroase despre lumea antreprenoriatului, în special pentru cei care sunt interesați să înțeleagă mai bine mediul micilor și mijloacelor întreprinderi. Ce-mi place la această carte este modul în care autorul reușește să fie atât de clar și simplu în explicații, făcând subiecte adesea complexe accesibile și nu greu de înțeles.

Cartea este structurată inteligent în capitole care acoperă tot ce trebuie să știm dacă vrem să începem un drum în antreprenoriat sau să înțelegem mai bine cum funcționează aceste mici afaceri. Primul capitol ne introduce în lumea fundamentală a antreprenoriatului, explicând de ce este atât de important în contextul actual și cum s-au schimbat provocările și cerințele în mediul de afaceri. Îmi place faptul că autorul nu se limitează doar la teorie, ci pune accent și pe realitățile actuale.

Al doilea capitol se concentrează pe omul din spatele afacerii, adică pe întreprinzător. Aflăm ce îl motivează, ce calități trebuie să aibă și ce factori îi determină succesul sau eșecul. E ca și cum am face cunoștință cu un prieten și în același timp cu viitorul nostru partener de afaceri. Este foarte util pentru că oferă o perspectivă umană, nu doar tehnică.

O parte foarte importantă a cărții este dedicată IMM-urilor. Aici autorul analizează ceea ce înseamnă cu adevărat o mică sau mijlocie întreprindere, ce tipuri există și cât de mult contează mediul în care operează. Mi-a plăcut mult capitolul despre oportunitatea economică și planul de afaceri – sunt informații esențiale pentru oricine vrea să înceapă propria afacere, dar uneori nu știe de unde să înceapă.

Următoarele capitole tratează aspecte legate de managementul în microîntreprinderi, adică acea parte mai tehnică, dar foarte importantă, care asigură bunul mers al fiecărei afaceri mici. Aici, autorul explică clar și practical diferite metode și principii de management, accentuând faptul că succesul depinde mult de organizare, planificare și luarea deciziilor corecte.

Ultimul capitol oferă o imagine asupra situației sectorului IMM din România, subliniind prioritățile și provocările pe care le are această zonă, dar și potențialul de creștere și dezvoltare. Îmi place că autorul nu vorbește doar din teorie, ci face și referiri concrete la contextul local, ceea ce face cartea cu adevărat utilă și relevantă pentru cititori.

Per total, recomand această carte nu doar celor care vor să intre în lumea afacerilor mici, ci și profesorilor, consultanților sau celor interesați de politica și economia locală. Este o carte cu suflet, foarte practică și ușor de digerat, perfectă pentru oricine vrea să înțeleagă mai bine ce înseamnă cu adevărat să fii întreprinzător și să gestionezi o mică afacere în zilele noastre.

Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial
de

Descriere

Volumul de fata reprezinta un elaborat stiintific si didactic de abordare a IMM-urilor in viziunea ultimelor evolutii configurate pe plan mondial, aferente trecerii la un nou tip de economie – economia bazata pe cunostinte, digitalizare si stakeholderi. Problematica lucrarii a fost structurata in cinci capitole: primul capitol este consacrat fundamentelor abordarii intreprenoriatului si managementului intreprenorial in perioada actuala, din perspectiva marilor transformari contextuale actuale si ale provocarilor societale majore; capitolul al doilea este dedicat intreprinzatorului, determinantul infiintarii, functionarii si dezvoltarii intreprinderii, in cadrul acestuia fiind abordate principalele elemente referitoare la intreprinzatorul modern; IMM-urile, campul de actiune al intreprinzatorului, reprezinta obiectul de studiu al capitolului median al volumului, care este structurat in sapte subcapitole – conceptul de intreprindere mica si mijlocie, tipologia IMM-urilor, mediul intreprenorial, oportunitatea economica, planul de afaceri, infiintarea intreprinderii mici si mijlocii, factorii determinanti ai situarii IMM-urilor in prim-planul dezvoltarii economice sociale; penultimul capitol incorporeaza principalele elemente teoretico-metodologice specifice managementului intreprenorial, ramura majora a stiintei si practicii managementului; capitolul final trateaza selectiv trasaturile esentiale si prioritatile dezvoltarii sectorului de IMM-uri in Romania.
Lucrarea este utila pentru mai multe categorii de persoane: intreprinzatori, studenti si profesori din domeniile economic, tehnic si juridic, profesori si consultanti in management si economie, oamenii politici si componentii administratiei de stat centrale si locale ce sunt implicati in activitatile economice.

Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial
de

Ar putea să îți placă și…

  • Pitch de mare succes - Alexander Taub, Ellen Dasilva - ACT SI POLITON

    Pitch de mare succes

    De

    Editura

    “Pitch de mare succes” (Pitching and closing) a autorilor Alexander Taub si Ellen Dasilva, un nou titlu disponibil la ACT si Politon este un ghid util care se adreseaza atat antreprenorilor cu experienta cat si…

    Pret:

    41.23 LEI
  • Esecuri de succes Vol.1 + Vol.2 + Cutie cadou Ed.2 - Vlad Mocanu - EVRIKA

    Esecuri de succes Vol.1 + Vol.2 + Cutie cadou Ed.2

    De

    Editura

    Esecuri de succes. Esecul vazul prin ochii celor care au atins succesul – Volumul I + Volumul al II-lea include cutie cadou Setul cuprinde volumele: •Esecuri de succes – Volumul I • Esecuri de succes…

    Pret:

    104.67
    83.74 LEI
  • Growth Hacker in marketing - Ryan Holiday - ACT SI POLITON

    Growth Hacker in marketing

    De

    Editura

    Growth hacker in marketing. Un abecedar al viitorului relatiilor publice, marketingului si publicitatii. Editie revizuita si adaugita Noua generatie a brandurilor puternice precum Facebook, Dropbox, Airbnb sau Twitter, nu au cheltuit nici un ban pe…

    Pret:

    25.38 LEI
  • Ghidul tau pentru succes - Ramona Onisor Iftime - EPUBLISHERS

    Ghidul tau pentru succes

    De

    Editura

    Ghidul tau pentru succes. Cei 10 pasi in realizarea oricarui obiectiv. Ghidul practic al omului de succes Acest material a fost conceput dupa multi ani de studiu si mai ales, dupa ce a fost trecut…

    Pret:

    34.89 LEI
  • Servant leadership in actiune. Cum sa ajungeti la relatii si rezultate execelente

    De

    Editura

    Cu totii am observat efectele negative provocate in toate sferele societatii de liderii care au in vedere doar propriile interese. Nu de putine ori, intreaga organizatie are de suferit. Totusi, acum exista o alta cale:…

    Pret:

    39.01 LEI
  • Legea succesului - Napoleon Hill - CURTEA VECHE

    Legea succesului

    De

    Editura

    O carte clasica a literaturii motivationale americane, ale carei principii raman actuale dupa aproape un secol de la prima aparitie. Samanta succesului a fost sadita in fiecare dintre noi. Numai ca pentru a rodi, trebuie…

    Pret:

    89.86
    85.37 LEI
  • Bucuria afacerilor - Simone Milasas - FOR YOU

    Bucuria afacerilor

    De

    Editura

    Bucuria afacerilor. Si daca afacerile sunt aventura vietii? Bucuria afacerilor – Instrumente, relatari si sugestii practice pentru a-ti schimba afacerea intr-un mod diferit. Joy of Business/Bucuria afacerilor nu inseamna sa fii fericit in mod isteric….

    Pret:

    38
    30.4 LEI
  • Marele joc al afacerilor: Singura maniera inteligenta de a conduce o companie - Bo Burlingham, Jack Stack - ACT SI POLITON

    Marele joc al afacerilor: Singura maniera inteligenta de a conduce o companie

    De

    Editura

    Marele joc al afacerilor: Singura maniera inteligenta de a conduce o companie/The Great Game of Business: The Only Sensible Way to Run a Company de Jack Stack si Bo Burlingham este editia actualizata si extinsa…

    Pret:

    60.27 LEI
  • Practica. Livreaza munca creativa - Seth Godin - PUBLICA

    Practica. Livreaza munca creativa

    De

    Editura

    Munca creativa nu ofera nicio garantie. Dar exista un tipar care arata cine va avea succes si cine nu. Cea mai sigura cale de a evolua este sa te dedici unei practici consecvente. Avand la…

    Pret:

    58.15
    46.52 LEI
  • Proiectarea si livrarea programelor de training - David Simmonds - CODECS

    Proiectarea si livrarea programelor de training

    De

    Editura

    Proiectarea si livrarea programelor de training este o carte ideala pentru studentii care participa la programele acreditate de CIPD, cum ar fi Certificate in Personnel Practice, modulul de proiectare si livrare a instruirii, dar si…

    Pret:

    58.15 LEI
  • Uniunea Europeana, cu bune si cu rele - Mircea Cosea - EDITURA CREATOR

    Uniunea Europeana, cu bune si cu rele

    De

    Editura

    Uniunea Europeana, cu bune si cu rele. Eseu de economie europeana Renuntand la metafore, trebuie sa spun raspicat ca cei zece ani de apartenenta la UE ne-au adus multe avantaje, Romaniei si cetatenilor sai; cei…

    Pret:

    47.58 LEI
  • Management de proiect si elemente de marketing in artele spectacolului - Irina Ionescu - EIKON

    Management de proiect si elemente de marketing in artele spectacolului

    De

    Editura

    Volumul porneste de la un fond teoretic, dar directioneaza permanent spre sfera practica, prin adresarea unor intrebari menite sa dezvolte la nivel personal abilitatile si atitudinea necesare in domeniul managementului de proiect si al marketingului…

    Pret:

    20 LEI
Intreprinzatorul, intreprinderea mica si mijlocie, managementul intreprenorial
de