Invatarea sociala si emotionala. Repere teoretice si praxiologice Din cuprins: • Necesitatea si conceptualizarea invatarii sociale si emotionale • Stadiul actual al cunoasterii si practicii in domeniul invatarii sociale si emotionale • Implementarea invatarii sociale si emotionale in scoala Volumul se adreseaza tuturor profesionistilor din domeniul educatiei intrucat este o lucrare de anvergura ce identifica starea domeniului invatarii sociale si emotionale, componenta complementara invatarii academice.
Cartea se adreseaza publicului larg, interesat de tendintele moderne in domeniul educatiei si promovarea unor concepte inedite. Volumul analizeaza necesitatea acestui tip de invatare, clarificand aparatul conceptual al domeniului, pornind de la originile istorice in curentele sociale pana la integrarea sistematica in cadrul sistemelor educationale.
Se evidentiaza teoriile principale ce au stat la baza structurarii domeniului, cat si cercetarile relevante ce au identificat eficienta invatarii sociale si emotionale. Intregirea problematicii se face printr-o trecere in revista a prezentei invatarii sociale si emotionale in sistemele educationale din diverse tari ale lumii, inclusiv Romania.
Perspectiva implementarii acestui tip de invatare in scoala porneste de la studiile privind eficienta, ia in calcul cerintele de la nivelul managementului si implicarii familiei, pentru ca, mai apoi, sa contureze, pe rand, finalitatile, continuturile, strategiile si metodologia de evaluare.