Manualul de Limba si literatura romana pentru clasa a IV-a este elaborat in concordanta cu prevederile programei, angajand capacitatile operationale cu privire la formarea si dezvoltarea personalitatii elevilor prin intermediul unor sarcini de invatare adecvate. Manualul respecta modelul comunicativ-functional al limbii romane.
Prin abordarea didactica a continuturilor, acesta permite construirea unor situatii de invatare care sa conduca la dezvoltarea progresiva a tuturor competentelor specifice prevazute de programa precum si a celor transversale, necesare in viata cotidiana, incurajand creativitatea, gandirea critica si dezvoltarea puterii de decizie. Manualul este structurat in 11 unitati de invatare.
Fiecare unitate abordeaza comunicarea din perspectiva complexa, ingloband procesele de receptare a mesajului oral si scris precum si cele de exprimare orala si scrisa. Manualul Limba romana clasa a IV-a este: • instrument de lucru pentru dezvoltarea competentelor de comunicare in limba materna • instrument de invatare al elevului • manual pentru orice elev din clasa a IV-a • mijloc de investigare a realitatii • punte de conectare intre scoala si cotidian • mijloc de autocunoastere • prieten fidel al copilului Manualul este instrumentul de lucru al elevului, propunand o invatare centrata pe elev, conceputa ca o experienta personala la care elevul este participant activ.
Elevii sunt pusi in situatia de a citi, de a scrie despre ceea ce citesc, de a vorbi despre ceea ce citesc si scriu. Starneste interesul pentru lectura al elevilor si indrumarea acestora catre opere potrivite varstei lor.
Textele si materialele-suport sunt adaptate la particularitatile de varsta ale elevilor, raspund intereselor si curiozitatii lor. Manualul acorda atentie procesului de evaluare si asigura corectitudinea stiintifica a itemilor de evaluare si autoevaluare.
Fiecare unitate contine probe de evaluare, prin intermediul carora itemii evalueaza informatia relevanta. Probele de evaluare vizeaza implicarea elevului in dezvoltarea unor competente transversale, si anume de autoevaluare.
Sunt prevazute activitati de reglare a invatarii, prin care elevii sunt motivati sa revina asupra propriei activitati si inteleg valoarea formativa a feedback-ului. Manualul contribuie la dezvoltarea capacitatii proiective a elevilor, de luare a deciziilor si ofera contexte de aplicare a achizitiilor dobandite de elevi, prin intermediul proiectelor propuse.
Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>
La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>
Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>
Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>
Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>
Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>