Categorii: Uncategorized

Limbajul cromatic eminescian

Culoarea, la Eminescu, reprezinta un mijloc de a potenta pictura poeziei si de a improspata ideea poetica, de a o face sa functioneze intr-un angrenaj stilistic de o complexitate fara precedent. Intensitatea culorii este accentuata tocmai prin natura ei simbolica si datorita pozitionarii in vecinatatea altor cuvinte, aparent incompatibile, din punct de vedere semantic, care intrerup vremelnic armonia versului, dar care, in plan imagistic, stau sub acelasi raport, al plasticitatii.
Cromatica textului este vie, textul se potenteaza semantic prin culoare, care, la randul sau, devine un mijloc prin care poetul ofera dimensiuni noi cuvantului. Astfel, se face trecerea de la lexemele cromatice la ceea ce numim limbaj cromatic.
Arta cuvantului la Eminescu consta in capacitatea poetului de a colora ideea poetica si, concomitent, peisajul, prin asocieri si contraste neobisnuite.

Share

Diakrisis Vol.1: Immanence and Transcendence

Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>

7 zile în urmă

Sfanta Treime in pictura italiana din secolele XIV-XVII

La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>

7 zile în urmă

Ignoranta emotionala

Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>

7 zile în urmă

Indumnezeirea persoanei

Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>

7 zile în urmă

Gresia albastra Vol.1

Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>

7 zile în urmă

Biologie

Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>

7 zile în urmă