Controversat, chiar ca statut, din perspectiva stilisticii „literare” si abordat intr-o viziune preponderent tehnica in exegeza de jurnalistica, limbajul publicistic isi dezvaluie trasaturile definitorii printr-o investigare ce revine la fondatori pe terenul analizei interactiunii comunicative: de la invocarea „uzului practic” aristotelic, la modalitatile in care se manifesta functia „apelativa” delimitata de Karl Bahler, cu raportare la conceptul „Phatic Communion” lansat de Bronislaw Malinowski, pe fondul teoriei coseriene a considerarii limbajului ca principal domeniu de cercetare al lingvistului. Exista insa si o alta optica de analiza a discursului publicistic: fata de blamul adesea rigid al unor excentricitati ludice din exprimarea jurnalistilor ne apara o judecata a Magistrului de la Tabingen: Infatisand limbajul ca activitate libera si intentionala ale carui norme le putem suspenda, daca avem motive de suspendare, ca atunci cand „ne jucam cu vorbele”, Eugeniu Coseriu a scris: Daca absurditatea se poate gandi, se poate si exprima .
Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>
La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>
Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>
Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>
Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>
Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>