Inca de la aparitia sa, barocul a fost unul dintre cele mai controversate curente culturale si artistice. Negat (adesea) in favoarea manierismului si (re)afirmat tot de atatea ori, barocul nu poate asigura specificul decat prin folosirea unor analize nuantate.
In acest studiu fara precedent al esteticii barocului romanesc, tanarul autor, Adrian Badea, ne ofera o critica documentata si lamuritoare care ne permite sa-l redescoperim pe Lucian Blaga. – Gautier Crept
Recenzia noastră
Adrian Badea se avântă într-o incursiune curajoasă și, conform afirmației lui Gautier Crept, una fără precedent, în complexitatea raportului dintre Lucian Blaga și estetica barocului. Cartea „Lucian Blaga si estetica barocului” nu este doar o simplă analiză literară, ci o tentativă ambițioasă de a redefini și nuanța percepția asupra acestui curent artistic adesea controversat în contextul românesc. Abordarea lui Badea promite o reinterpretare a lui Blaga printr-o lentilă barocă, oferind o perspectivă nouă asupra operei și gândirii sale.
Un aspect important subliniat de Gautier Crept este caracterul documentat al criticii oferite de Badea. Așteptăm o argumentație riguroasă, susținută de ample referințe, care să demonstreze prezența și influența barocului în opera blagiană. Dacă autorul reușește să demonstreze această legătură într-un mod convingător, cartea va reprezenta o contribuție valoroasă la studiile blagiene, oferind o nouă cheie de interpretare pentru cercetători și pasionați deopotrivă.
De asemenea, promisiunea unei analize „lămuritoare” este crucială. Barocul, prin complexitatea sa, poate fi greu de definit și identificat, iar o analiză clară și concisă este esențială pentru a face accesibilă această relație, Blaga-Baroc, unui public mai larg. Rămâne de văzut dacă Adrian Badea reușește să transforme această potențială provocare într-un punct forte, elucidând nu doar influențele baroce asupra lui Blaga, ci și particularitățile specific românești ale acestei estetici.