Acasa/

/

Marketingul educational

Autor:
Marketingul educational - Ion Albulescu, Catalin Glava, Adriana Denisa Manea, Cristian Stan - POLIROM
Detalii:
Structurat in unsprezece capitole, volumul trateaza intr-o maniera integrativa problematicile complexe din sfera marketingului educational, plecand de la delimitarile conceptuale specifice acestuia si explicitarile terminologice operationale ale elementelor-cheie definitorii pentru discursul de marketing (public-tinta, piata…
Categorie
Editura
Autor

59

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786303442068
Recenzii
5/5

Recenzia noastra

Imaginează-ți că te-ai aventurat într-o lume în care marketingul nu e doar despre vânzări, ci devine un instrument foarte important în educație. Ei bine, asta încearcă să ne arate Cristian Stan în cartea sa, „Marketingul educațional”. Cartea e ca un ghid care te mergi pas cu pas prin toate aspectele importante ale acestui domeniu, dar într-un mod relaxat și accesibil. Are unsprezece capitole și aproape că te poartă într-un tur al marketingului din lumea școlilor și universităților, explicând clar conceptele și terminologia de bază: cine sunt publicul țintă, ce înseamnă piața educației, cum se construiește un mix de marketing, sau prezintă chiar și diferența între cerere și ofertă. Ce mi-a plăcut e faptul că autorul reușește să facă legătura între teorie și practică. De exemplu, vorbește despre cum se face cercetarea de piață, cum poți analiza mediul intern și extern al unei instituții, sau cum poți segmenta publicul pentru a ajunge mai eficient la cei care au nevoie de educație. Și nu rămâne doar la vorbe, ci ne arată și cum se poate comunica eficient, fie prin flyere, site-uri sau reclame, ajutând astfel managerii și cadrele didactice să înțeleagă mai bine cum pot atrage și menține interesul publicului. Un alt aspect interesant e discuția despre imaginea și misiunea unei instituții: cum poți construi și menține o identitate puternică și coerentă, aspect foarte important în lumea modernă. În plus, se insistă pe ideea că marketingul în educație nu e doar despre promovare, ci și despre pregătirea oamenilor pentru viață. Se vorbește despre asigurarea unei educații de calitate, despre inserția socială și profesională a elevilor și adulților, toate într-un fel care te face să realizezi că e nevoie de o abordare integrată, atentă la nevoile reale ale celor implicați. Ce mi se pare cu adevărat valoros e faptul că autorul subliniază cât de mult contează strategia și modul în care se face comunicarea, pentru a crea o imagine pozitivă și a crește eficiența. În final, cartea e ca o conversație deschisă despre cum marketingul poate deveni un aliat în creșterea și dezvoltarea sistemului educațional, pentru ca toți să poată beneficia de o educație de calitate, adaptată nevoilor fiecăruia. E o lectură recomandată oricui vrea să înțeleagă mai bine cum funcționează acest domeniu și cum poate fi el folosit pentru a face educația mai eficientă și mai relevantă în lumea de azi.

Marketingul educational
de

Descriere

Structurat in unsprezece capitole, volumul trateaza intr-o maniera integrativa problematicile complexe din sfera marketingului educational, plecand de la delimitarile conceptuale specifice acestuia si explicitarile terminologice operationale ale elementelor-cheie definitorii pentru discursul de marketing (public-tinta, piata educationala, mix de marketing, cerere si oferta) si continuand cu trecerea in revista a principalelor aspecte ce tin de continutul marketingului (functii si principii ale marketingului educational, imaginea/viziunea si misiunea institutiei, serviciile/produsele si bunurile educationale, brandingul educational etc.). Sunt marcate, de asemenea, elemente/modalitati concrete de realizare a activitatii de marketing precum: cercetarea in marketing (metode si instrumente de cercetare, analiza mediului intern si extern, segmentarea pietei, strategiile de marketing), comunicarea de marketing (modele si instrumente comunicationale), elaborarea produselor de marketing (spot publicitar, pliant, brosura, scrisoare, flyere, fluturas, poster, afis, site-ul institutional, blog etc.).
Caracteristicile marketingului educational, necesitatea abordarii acestuia si modalitatile de asigurare a conditiilor de eficienta in marketing sunt evidentiate de-a lungul intregului volum ca un fir rosu ce sustine interdependenta continuturilor abordate. Marketingul educational este un suport informativ pentru manageri si cadre didactice care se confrunta cu problema asigurarii scolaritatii functionale si eficiente – educatie de calitate, insertia sociala si profesionala a tinerilor si a adultilor pe piata muncii, pregatirea dezirabila a fiecarui educabil (elev/student/cursanti diferiti) – in acord cu nevoile si posibilitatile lor reale de dezvoltare, facilitand dobandirea independentei personale si profesionale.
– Coordonatorii

Marketingul educational
de

Ar putea să îți placă și…

  • Deadly Dwelling in Manhattan, New York: Three Recent American Novels - Anamaria Schwab-Frincu - INSTITUTUL EUROPEAN

    Deadly Dwelling in Manhattan, New York: Three Recent American Novels

    De

    Editura

    Editie in limba engleza Anamaria Schwab’s volume Deadly Dwelling in Manhattan, New York: Three Recent American Novels takes into account three novels written by two important contemporary American authors: E.L. Doctorow (The Waterworks and Homer…

    Pret:

    35 LEI
  • Dansand cu autorii - Radu-Ilarion Munteanu - NEUMA

    Dansand cu autorii

    De

    Editura

    Radu-Ilarion Munteanu, cunoscut pretutindeniin lumea literara ca RIM, este un autorinepuizabil. In calitate de comentator al cartilor, RIM are o mobilitate remarcabila a asocierilorcare este data de marea lui diversitatede cunostinte: arta, mai ales film,…

    Pret:

    39 LEI
  • Cler si cultura in principatele dunarene 1600-1774 - Iolanda Tighiliu - PAIDEIA

    Cler si cultura in principatele dunarene 1600-1774

    De

    Editura

    Deschiderea deosebita pe care oamenii acestor meleaguri au avut-o pentru viata duhovniceasca, si, in special, pentru forma ei cea mai inalta, monahismul, nu s-a datorat, nicidecum, bigotismului, si cu atat mai putin fanatismului religios, total…

    Pret:

    53 LEI
  • Un deceniu de tranzitie spre nicaieri - Florin Budea - EIKON

    Un deceniu de tranzitie spre nicaieri

    De

    Editura

    „Ca toti ardelenii, Florin Budea are in loc de inima o tara… La Revolutia din ’89 avea 20 ani, facand parte din acea generatie care a trait evenimentul ca o iluminare istorica… Urmeaza din chemarea…

    Pret:

    50 LEI
  • Logica nearistotelica in Grecia veche - Marius Dobre - JUNIMEA

    Logica nearistotelica in Grecia veche

    De

    Editura

    Lucrarea de fata a luat in calcul diferite forme de argumentare prezente in discursul filosofic al unor ganditori exponentiali sau scoli filosofice din Grecia veche – filosofice, retorice, logice – incercand o sistematizare tematica in…

    Pret:

    38 LEI
  • Cu eleganta didactica spre performanta matematica - Florian Berechet - PARALELA 45

    Cu eleganta didactica spre performanta matematica

    De

    Editura

    Cu eleganta didactica spre performanta matematica. Ghid novator pentru invatamantul primar Lucrarea de fata, rod al unei experiente didactice de peste 45 de ani, este, inainte de toate, un ghid de abordare in mod creativ…

    Pret:

    16
    15.2 LEI
  • Cum sa predai matematica elementara - Nick Tiley-Nunn - DIDACTICA PUBLISHING HOUSE

    Cum sa predai matematica elementara

    De

    Editura

    Matematica este materia „Cenusareasa” a curriculumului din clasele primare!Nu este sora mai urata care se prezinta ca atare; poate fi „Frumoasa balului”, daca i se aplica machiajul corespunzator. Aceasta carte iti va arata cum sa…

    Pret:

    36
    34.2 LEI
  • Despre destin - Gabriel Liiceanu, Andrei Plesu - HUMANITAS

    Despre destin

    De

    Editura

    Despre destin. Un dialog (teoretic si confesiv) despre cea mai dificila tema a muritorilor Despre roata destinului, urzeala sortii si chipurile neasteptate ale ursitei se vorbeste si se scrie de cand lumea. Vechi si noi,…

    Pret:

    59.9 LEI
  • De la res cogitans la mintea extinsa - Ionut Mladin - INSTITUTUL EUROPEAN

    De la res cogitans la mintea extinsa

    De

    Editura

    De la res cogitans la mintea extinsa. Relatia cognitiva dintre starile mintii si experienta – Ionut Mladin Abordarea unor teme din domeniul filosofiei mintii este (inca) o intamplare destul de rara in filosofia romaneasca, motiv…

    Pret:

    32 LEI
  • Constantinopol. Ultimul mare asediu, 1453 - Roger Crowley - ALL

    Constantinopol. Ultimul mare asediu, 1453

    De

    Editura

    O carte de istorie fascinanta ca un roman de aventuri Pe 29 mai 1453, armatele otomane conduse de Mehmed al II-lea cucereau, dupa un lung si sangeros asediu, Constantinopolul, capitala stravechiului Imperiu Bizantin. In lucrarea…

    Pret:

    74.9 LEI
  • 40 de istorii de viata din leaganele de copii - Mariela Neagu - PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA

    40 de istorii de viata din leaganele de copii

    De

    Editura

    In ianuarie 1990, la scurt timp dupa caderea comunismului, televiziunile occidentale au prezentat imagini infioratoare din casele de copii din Romania. Copiii din institutii si cei adoptati din Romania au devenit apoi subiectul mai multor…

    Pret:

    46 LEI
  • Scriitori romani pentru copii - Silvia Ursache - SILVIUS LIBRIS

    Scriitori romani pentru copii

    De

    Editura

    Scriitori romani pentru copii – Silvia Ursache – Fise Un set de fise cartonate cu imagini fotografice color si texte enciclopedice pentru copiii de gradinita si cei din scoala primara….

    Pret:

    26 LEI