Acasa/

/

Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei

Autor:
Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei - Felicia-Elena Boscodeala - UNIVERSITARA
Detalii:
Problematica istoriei constituie un domeniu care se afla, direct sau indirect, in centrul dezbaterilor actuale. Istoria este diagonala temporala care traverseaza societatea contemporana. Ea ofera reperele esentiale pentru evolutiile lumii actuale-trecutul, prezentul si viitorul. Exista…
Categorie
Editura
Autor

52.86

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786062819484
Recenzii
5/5

Recenzia noastra

Cartea „Modernitate și postmodernitate în predarea istoriei” de Felicia-Elena Boscodeala reprezintă o analiză profundă și nuanțată a problematica predării istoriei într-un context educațional aflat în transformare continuă. Autorul abordează cu meticulozitate dilemele epistemologice și pedagogice ale disciplinei, evidențiind sincronizarea precarităților între teoria modernistă și provocările postmodernismului în procesul didactic. Într-o societate caracterizată prin pluralism discursiv și relativizare a adevărului istoric, lucrarea devine un reper esențial pentru cadrele didactice, teoreticieni și cercetători interesați de evoluția metodei și conceptualizării predării istoriei. Un punct forte al cărții constă în claritatea și rigurositatea cu care sunt delimitate și explicate conceptele de modernitate și postmodernitate, precum și în modul în care aceste perspective pot fi integrate în practicile educaționale. Autorul face o radiografie realistă a decalajului dintre paradigma modernistă dominată de date, fapte și secvențe cronologice și discursul didactic postmodern, caracterizat prin diversitate, fragmentare și narativitate, evidențiind posibilitățile de abordare inovatoare în predarea istoriei. Interessează, în mod deosebit, capitolul dedicat schimbărilor pe care le poate aduce perspectiva postmodernă în modul de transmitere a cunoștințelor, sugerând o abordare pedagogică centrată pe dialog, interpretare și critică. Lucrarea beneficiază de o sistematizare riguroasă, combinată cu o perspectivă teoretică clar articulată, fapt care o face utilă nu doar pentru specialiști, ci și pentru cadrele didactice în proces de adaptare la noile cerințe ale educației contemporane. De asemenea, autorul deschide un dialog pertinent asupra modului în care școala contemporană poate răspunde provocărilor postmodernismului, propunând posibilități concrete de actualizare și inovare a practicii didactice. În concluzie, „Modernitate și postmodernitate în predarea istoriei” reprezintă o contribuție valoroasă la dezbaterea asupra educației istorice și evidențiază importanța unor schimbări conceptuale și metodologice pentru sănătatea și relevanța disciplinei în societatea actuală.

Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei
de

Descriere

Problematica istoriei constituie un domeniu care se afla, direct sau indirect, in centrul dezbaterilor actuale. Istoria este diagonala temporala care traverseaza societatea contemporana.
Ea ofera reperele esentiale pentru evolutiile lumii actuale-trecutul, prezentul si viitorul. Exista numeroase controverse in acest domeniu.
Statutul epistemologic al istoriei ca domeniu stiintific este repus in discutie. Toata lumea face, mai mult sau mai putin, istorie, afirma nu demult un autor.
Ceea ce face ca, adesea, cunoasterea istorica sa fie contaminata de cunoasterea comuna, iar adevarul istoric sa fie relativizat si explicatia sa fie predominant narativa. Discursul istoricilor este sufocat de date.
Toate acestea au consecinte si asupra istoriei ca disciplina in Invatamant. Transmiterea cunoasterii istorice constituie o problema esentiala a pedagogiei si didacficii de specialitate care trebuie sa raspunda la intrebari precum: Pentru ce (sau de ce) se mai predam istorie?
Cum sa o predam? Daca avem in vedere aspectele mentionate, cartea se inscrie intr-un perimetru didactic foarte actual.
Este provocator sa discutam despre postmodernitate in pedagogie si didactica, in masura in care aceasta ne permite sa regandim unele dintre principiile si modalitatile de predare si invatare. Dupa opinia mea, scoala contemporana functioneaza, in mare masura, in paradigma modernitatii.
Exista un decalaj evident intre practica scolara, dominata de optica modernitatii ii discursul postmodernitatii pedagogice. Meritul lucrarii consista in realizarea unor delimitari si clarificari teoretice riguroase ii sistematice, in evidentierea zonelor in care perspectiva postmodernitatii poate aduce schimbari in practicile educationale, in genere, si a celor din domeniul predarii istoriei, in particular.
– Prof. univ.
dr. Emil Paun

Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei
de

Ar putea să îți placă și…

  • Invat sa fiu cuminte - Adrian Cerchez - TEHNO-ART

    Invat sa fiu cuminte

    De

    Editura

    Lucrarea „Invat sa fiu cuminte” contine 55 de planse ilustrate cu momentele principale ale celor 10 texte literare educative, recomandate pentru Educatia pentru societate, Cunoasterea mediului si pentru Educarea limbajului. Povestile ilustrate sunt urmatoarele: „Inimioare,…

    Pret:

    40.18 LEI
  • Mediatizarea discursului electoral - Viorica Rosca - INSTITUTUL EUROPEAN

    Mediatizarea discursului electoral

    De

    Editura

    Din cuprins: ◊ Comunicare politica; ◊ Personalizarea politicului; ◊ Mediatizarea politicului; ◊ Cimpul electoral; ◊ Metode de constructie si analiza a imaginii Comunicarea politica reprezinta un domeniu de cunoastere si tinde sa se afirme ca…

    Pret:

    42.77 LEI
  • Pornind de la Nietzsche - Stefan Borbely - LIMES

    Pornind de la Nietzsche

    De

    Editura

    Am grupat in acest volum tematic diferite eseuri cu subiect Nietzscheian, scrise de mine in ultimii ani, in siajul unor cursuri si seminarii….

    Pret:

    31.72 LEI
  • Growing up to be the best - Oana Negru - ASOCIATIA DE STIINTE COGNITIVE DIN ROMANIA

    Growing up to be the best

    De

    Editura

    Editarea si publicarea acestei carti, ca parte a unei cercetari, au fost finantate de CNCSIS-UEFISCDI, in cadrul unui grant derulat in cadrul Universitatii „Babes-Bolyai”, Intentionalitate, scopuri si autoreglare in maturizarea tinerilor din Romania: dezvoltarea si…

    Pret:

    30.66 LEI
  • Particularitatile presei online din Romania. Dinamica si concepte

    De

    Editura

    Zona conceptuala care acopera comunicarea online se modifica rapid, aparand o multime de concepte noi, nediscutate in manualele traditionale (clickbait, mis-information, malinformation, citizen journalism, sau chiar conceptele propuse de noi – catastrofism sau paradigma luptei)….

    Pret:

    34.89 LEI
  • Jocurile fanteziei Clasele 3-4 - Silvia Dutu, Constatin Nistorica - CARMINIS

    Jocurile fanteziei Clasele 3-4

    De

    Editura

    Lucrarea „Jocurile fanteziei“: • se adreseaza cadrelor didactice si elevilor, dar si parintilor dornici sa largeasca orizontul copiilor; • prezinta succint tehnici si strategii de creatie, structurate metodic; • ofera o paleta de aplicatii (individuale,…

    Pret:

    31.72 LEI
  • Diplomatia culturala ca element soft power - Madalina Iacob - INSTITUTUL EUROPEAN

    Diplomatia culturala ca element soft power

    De

    Editura

    Diplomatia culturala ca element soft power. Studiu de caz – Festivalul International „George Enescu” Din cuprins: • Diplomatie externa • Diplomatie si patrimoniu • Studiu de caz: Festivalul International „George Enescu” Cartea de fata isi…

    Pret:

    26.42 LEI
  • Gold Experience 2nd Edition B1 Teacher's Resource Book - PEARSON

    Gold Experience 2nd Edition B1 Teacher’s Resource Book

    De

    Editura

    •Teaching notes with additional classroom ideas, including for mixed ability classes and fast finishers •Exam information, including differences between Student’s Book activities and those in the exam •Advice on teaching for exams, flipping the classroom,…

    Pret:

    149.07 LEI
  • Dictionar ilustrat de educatie sociala - Ciprian Mihali - HUMANITAS

    Dictionar ilustrat de educatie sociala

    De

    Editura

    Dictionar ilustrat de educatie sociala. Cu desene de Dan Perjovschi Imi doresc ca acest volum sa transmita celor curiosi o forma sau alta de curaj public in lupta pe care trebuie sa o ducem zi…

    Pret:

    44.4 LEI
  • Privilegii savante. O istorie a libertatilor universitare in Europa si Statele Unite - Liviu Andreescu - INSTITUTUL EUROPEAN

    Privilegii savante. O istorie a libertatilor universitare in Europa si Statele Unite

    De

    Editura

    Volumul discuta, din perspectiva istoriei ideilor, evolutia conceptiilor despre libertatea invatatilor si a organizatiilor de invatamant superior occidentale, incepand cu geneza medievala a universitatilor si pana la conturarea unui concept modern de libertate academica in…

    Pret:

    31.57 LEI
  • Locul Romaniei in Europa. The place of Romania in Europe (1859-1939) - Gheorghe Iacob - SCOALA ARDELEANA

    Locul Romaniei in Europa. The place of Romania in Europe (1859-1939)

    De

    Editura

    Editie bilingva, romana-engleza. Limita orientala a Europei Centrale se socoate cam linia dusa de la varsarea fluviului Niemen in Marea Baltica la gurile Dunarii. Romania se afla in cuprinsul acestui tinut, strans legata de Carpati,…

    Pret:

    63.43 LEI
  • Gandesc in imagini - Temple Grandin - AHA BOOKS

    Gandesc in imagini

    De

    Editura

    Gandesc in imagini este, in cele din urma, un studiu despre identitate, atat despre „cum”, cat si despre ,”ce” este una dintre cele mai inzestrate persoane cu autism. Este o carte extrem de emotionanta si…

    Pret:

    45.46 LEI
Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei
de