Acasa/

/

Motivul. De ce atat de multi lideri abdica de la cele mai importante responsabilitati ale lor

Autor:
Motivul. De ce atat de multi lideri abdica de la cele mai importante responsabilitati ale lor - Patrick Lencioni - ACT SI POLITON
Detalii:
Motivul: De ce atat de multi lideri abdica de la cele mai importante responsabilitati ale lor/ The Motive: Why So Many Leaders Abdicate Their Most Important Responsibilities de Patrick Lencioni vorbeste despre adevarata motivatie care…
Categorie
Editura
Autor

44.4

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2023
ISBN:
9786303031545
Recenzii
5/5

Descriere

Motivul: De ce atat de multi lideri abdica de la cele mai importante responsabilitati ale lor/ The Motive: Why So Many Leaders Abdicate Their Most Important Responsibilities de Patrick Lencioni vorbeste despre adevarata motivatie care ar trebui sa se afle in spatele deciziei de a fi lider. Cartea te va ajuta totodata sa intelegi in profunzime importanta misiunii unui lider, fiind scrisa sub forma unei conversatii intre doi directori executivi rivali.
Acestia vorbesc despre motivele care ar trebui sa stea la baza dorintei de a deveni lider si despre adevarata misiune pe care un lider ar trebui sa o aiba in cadrul unei organizatii. Patrick Lencioni este o autoritate in domeniul leadershipului, fiind autorul mai multor carti care vorbesc despre: calitatile pe care ar trebui sa le aiba un lider, cum ar trebui sa fie condusa o organizatie functionala, cum ar trebui sa indrume liderii o echipa unita sau sa coordoneze un grup de angajati.
In cartea de fata – una dintre cele mai indraznete de pana acum – Lencioni schimba abordarea, vorbind despre directia gresita in care se indreapta liderii care sunt motivati sa aiba acest statut doar de „recompense” precum notorietatea, statutul si puterea. Patrick Lencioni este fondatorul si presedintele The Table Group, o organizatie care, din 1997, ajuta liderii sa imbunatateasca eficienta companiilor pe care le conduc.
Principiile lui au fost adoptate de lideri din intreaga lume si implementate de organizatii din toate domeniile, de la corporatii multinationale si intreprinderi antreprenoriale, la echipe sportive profesioniste, armata, organizatii nonprofit, scoli si biserici. Lencioni este autorul a 11 carti de business care s-au vandut in toata lumea in aproape sapte milioane de exemplare.
Ideile sale au aparut in publicatii precum: Wall Street Journal, Harvard Business Review, Fortune, Bloomberg Businessweek si USA Today. Inainte sa fondeze The Table Group, Lencioni a lucrat ca CEO la Sybase, Inc.
Si-a inceput cariera la Bain & Company si, ulterior, a lucrat la Oracle Corporation. Autorul considera ca cei mai multi lideri pun gresit problema atunci cand vine vorba de satisfactia pe care o au in urma obtinerii acestui statut.
Lencioni crede ca adevaratii lideri ar trebui sa se gandeasca la ceea ce trebuie sa le ofere ei oamenilor pe care ii conduc si nu la ceea ce vor primi ei ca recompensa. Iar daca lucrurile nu stau asa, ar fi mai bine sa-si foloseasca talentele si interesele, intr-un rol diferit.
Cartea de fata le ofera liderilor posibilitatea sa isi dea seama care este adevarata lor motivatie de a conduce. Astfel, pe langa faptul ca ii provoaca pe directorii executivi sa se evalueze in mod onest, Lencioni prezinta in aceasta carte si pasii de actiune concreti pentru schimbarea abordarii in cinci domenii cheie ale afacerii.
Facand acest lucru, el ii ajuta pe lideri sa evite capcanele care le sufoca organizatiile si ii ranesc pe oamenii pe care ar trebui sa ii serveasca. Shay Davis, protagonistul acestei carti, este CEO-ul Golden Gate Security, si, dupa doar sase luni de cand detine aceasta functie, isi face griji ca va fi concediat.
Incercand sa afle unde greseste si ce ar trebui schimbat in stilul lui de leadership, se vede nevoit sa asculte sfaturile adversarului sau, Liam Alcott – CEO-ul firmei de securitate de succes Del Mar Alarm – care a trecut si el la randul lui printr-o experienta asemanatoare. Facand o mica analiza a activitatii de la Golden Gate Security, Liam Alcott isi da seama ca, compania condusa de Shay are mai multi angajati, inregistreaza o fluctuatie a clientilor si a angajatilor mai ridicata, investeste mai multi bani in marketing decat compania pe care o conduce el, si, cu toate acestea, genereaza mai putine venituri.
Incercand sa gaseasca o explicatie pentru acest lucru, Liam Alcott il intreaba pe Shay Davis care crede ca sunt cele mai importante activitati ale sale in cadrul companiei. Shay enumera urmatoarele cinci atributii: • Analiza operatiunilor si a cifrelor • Coordonarea programelor de marketing si vanzari • Relatia cu consiliul administrativ • Managementul si leadershipul • Interactiunea cu clientii-cheie In momentul in care Alcott taie cu o linie rand pe rand patru dintre atributiile mai sus amintite, Shay constientizeaza o prima mare greseala pe care o face in calitate de lider.
El isi da seama astfel ca un lider ar trebui sa se ocupe in primul rand de management si leadership. Discutia dintre Alcott si Shay se concentreaza astfel in continuare pe activitatea de management si leadership si pe atributiile pe care le presupune ea.
Este vorba mai exact despre atributiile ce tin de: 1. Sedinte – de ce sunt atat de plictisitoare la Golden Gate Security si cum ar putea deveni acestea mai atractive?
2. Oameni – posturile sunt ocupate de cei mai potriviti oameni sau s-ar putea gasi variante mai bune pentru fiecare dintre ei?
Cum ar putea fi consolidate relatiile dintre membrii echipei? 3.
Reducerea intrigilor, a confuziei si a disfunctionalitatilor si sporirea claritatii, armoniei si productivitatii. Vedem astfel ca, pentru ca o organizatie sa functioneze la parametri optimi, activitatea de lider ar trebui sa se rezume la mult mai putine atributii.
Discutia dintre Liam si Shay ia o turnura cu totul si cu totul neasteptata in momentul in care partenerii lui Shay de la firma de capital privat a acestuia ii propun lui Liam Alcott, sa-i cumpere firma. In aceste imprejurari, aflam care erau atributiile de care fugea Liam Alcott inainte sa devina un CEO cu adevarat priceput: • Sa tina sedinte eficiente; • Sa gestioneze echipele de executivi; • Sa gestioneze executivii ca persoane; • Sa initieze conversatii dificile cu oamenii; • Sa comunice tot timpul si sa le repete angajatilor mesajele-cheie.
Cu alte cuvinte, el evita sa faca toate acele lucruri care constituie de fapt esenta activitatii unui lider. Prin intermediul unui ecran de computer, Shay o cunoaste pe Amy Stirling – unul dintre directorii de la Lighthouse si consultantul principal care a lucrat cu firma lui Liam Alcott de-a lungul ultimilor trei ani.
Aceasta il va lamuri pe Shay in ce mod discutiile despre sedinte, managementul oamenilor si conversatiile incomode pot face diferenta dintre succesul si esecul unei companii. Tot ea, il va ajuta pe Shay sa isi dea seama care au fost motivele profunde care l-au determinat sa isi doreasca sa devina CEO.
Reflectand pentru o clipa la aceasta discutie, Shay va lua o decizie cu totul si cu totul surprinzatoare. Insa, cu siguranta, decizia lui va fi cea mai buna pe care o putea lua.
Vedem astfel cum, in aceasta carte-fabula, cei doi protagonisti intruchipeaza doua tipologii care ii vor ajuta pe cititori sa inteleaga mai clar ce inseamna sa fii un lider cu adevarat dedicat misiunii de lider (Liam Alcott) si ce inseamna un lider a carui unica motivatie este recompensa personala (Shay Davis). Dupa ce scoate in evidenta omisiunile periculoase ale liderilor centrati pe recompensa, cartea raspunde in continuare la doua intrebari, care, desi par banale, ofera niste raspunsuri esentiale cu privire la rolul unui lider: • Cum afecteaza motivatia unui lider organizatia?
• Cum afecteaza activitatile de zi cu zi ale unui lider organizatia? Aflam astfel ca, cele doua tipuri de motivatie care stau cel mai frecvent la baza deciziei de a deveni lider sunt: • Recompensa: convingerea ca rolul de lider reprezinta rasplata pentru truda; prin urmare, experienta de a fi lider ar trebui sa fie placuta si agreabila, dandu-ti libertatea de a-ti alege sarcinile si de a evita orice este banal, neplacut sau incomod.
• Responsabilitatea: convingerea ca rolul de lider este o responsabilitate; prin urmare, experienta de lider trebuie sa fie dificila si plina de provocari (fara insa a fi lipsita de satisfactii personale). In cazul in care nu ai reusit sa iti dai seama pana in acest punct al lecturii daca esti un lider centrat pe recompensa sau pe responsabilitate, autorul te va ajuta sa te lamuresti, descriind in continuare cele cinci omisiuni ale liderilor centrati pe recompensa, cu precizarea ca, omiterea uneia sau a tuturor acestor responsabilitati poate indica o motivatie gresita pentru leadership.
Cele cinci omisiuni ale liderilor centrati pe recompensa: 1. Dezvoltarea echipei de leadership; 2.
Managementul subordonatilor (si incurajarea acestora sa-si managerieze subordonatii) – Managementul inseamna sa aliniezi actiunile, comportamentul si atitudinea oamenilor la nevoile organizatiei; 3. Initierea conversatiilor dificile si incomode; 4.
Coordonarea unor sedinte de echipa grozave; 5. Comunicarea constanta si repetitiva cu angajatii.
Dar cartea de fata prezinta pe langa o serie de repere pentru cititori pentru a se autoevalua in mod onest si a-si da seama carei categorii de lideri ii apartin si o serie de pasi de actiune pentru schimbarea abordarii leadershipului in cinci domenii cheie. Lencioni ii ajuta astfel pe lideri sa evite capcanele care le sufoca organizatiile si chiar ii ranesc pe oamenii pe care ar trebui sa ii serveasca.
In final, autorul ne reaminteste puternicul mesaj al acestei carti care ar trebui sa fie retinut de toti cei care au un cuvant de spus in ceea ce priveste liderii care ii conduc. Pentru ca, din punctul de vedere al autorului, leadershipul centrat pe recompensa nu este leadership si ar trebui sa fie complet descurajat: Leadershipul nu poate niciodata sa puna liderul mai presus de cei condusi.
Angajatii trebuie sa atraga atentia asupra leadershipului centrat pe recompensa atunci cand il vad manifestandu-se la managerii lor. Executivii trebuie sa ia initiativa de a se schimba atunci cand cad prada acestui tip de leadership, iar cetatenii trebuie sa se pronunte impotriva lui cand il vad la functionarii numiti si alesi.
Daca putem restabili atitudinea colectiva conform careia leadershipul este menit sa fie o responsabilitate lipsita de egoism, dificila si imbucuratoare in acelasi timp, sunt convins ca vom vedea companiile obtinand mai mult succes, angajatii devenind mai implicati si mai impliniti, iar societatea, mai optimista si mai plina de speranta. Poate ca oamenii vor inceta sa mai utilizeze cu totul sintagma „leadership in slujba celorlalti”, pentru ca toti vor intelege ca acesta este singurul tip de leadership valid.
Si, cu siguranta, merita incercat. Traducere din limba engleza de Diana-Maria Trancuta.

Motivul. De ce atat de multi lideri abdica de la cele mai importante responsabilitati ale lor
de

Ar putea să îți placă și…

  • Cum sa dezvolti o afacere de milioane - Paul Hawken - BESTSELLER

    Cum sa dezvolti o afacere de milioane

    De

    Editura

    Aproape toata lumea are un vis secret de a incepe sau de a detine o afacere. De fapt, milioane de afaceri se lanseaza in fiecare an. Antreprenor si autor de bestselleruri, Paul Hawken a scris…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Vanzari 2.0: punct si de la capat - Adrian M. Cioroianu - EVRIKA

    Vanzari 2.0: punct si de la capat

    De

    Editura

    Intr-o situatie fluida si volatila, cum este cea prin care trecem cu totii in vremuri de pandemie, nimic nu mai pare ca ar putea fi un punct de sprijin solid, neclintit pentru un vanzator. Tot…

    Pret:

    47.58
    44.25 LEI
  • Online de simplu - Lorand Soares Szasz, Simina Porosnicu - SOARES CONSULTING

    Online de simplu

    De

    Editura

    Simina Porosnicu este o mare iubitoare a psihologiei umane si o adepta a unui stil de Marketing etic si sistematic. Timp de 3 ani a detinut rolul de Marketing Manager pentru brandul Lorand Soares Szasz,…

    Pret:

    81.4 LEI
  • Excelenta personala pentru manageri - Michael Karl Schroeder - CURTEA VECHE

    Excelenta personala pentru manageri

    De

    Editura

    Excelenta personala pentru manageri. Transformarea comportamentului de lider prin autoanaliza directionata V-ati intrebat vreodata care este reteta succesului managerilor de top? In cartea de fata, Michael Schroeder ofera un raspuns extrem de interesant, precum si…

    Pret:

    47.58
    45.2 LEI
  • Dupa Covid-19: Provocari de management intre digitalizare, sustenabilitate si rezilienta

    De

    Editura

    Pandemia de COVID-19 a fost caracterizata in mass-media nu o data ca fiind o „lebada neagra”, in sensul intelegerii unui eveniment cu impact major si aproape imposibil de previzionat, desi ideea in sine de pandemie…

    Pret:

    47.58 LEI
  • Limbajul in leadership - Joel Schwartzberg - BUSINESS TECH

    Limbajul in leadership

    De

    Editura

    Limbajul in leadership. Cum sa comunici pentru a-ti inspira si impulsiona oamenii sa se implice in munca de echipa. • De la autorul bestsellerului Punctul pe I Transmite esenta leadershipului prin fiecare mesaj! Poti fi…

    Pret:

    63.33 LEI
  • Inscrierea creantelor in tabelul creditorilor. Consideratii teoretice si practice - Marcela Comsa - UNIVERSUL JURIDIC

    Inscrierea creantelor in tabelul creditorilor. Consideratii teoretice si practice

    De

    Editura

    Lucrarea a fost conceputa in vederea facilitarii procesului de invatare si interpretare a normelor care reglementeaza conduita participantilor la procedura insolventei, respectiv, in principal, creditorii, debitorul, administratorul/lichidatorul judiciar si judecatorul sindic, ca for decizional. Sunt…

    Pret:

    125.8
    116.99 LEI
  • Socialismul, aceasta amagire! - Benjamin Powell, Robert Lawson - ACT SI POLITON

    Socialismul, aceasta amagire!

    De

    Editura

    Socialismul, aceasta amagire! Doi economisti la un pahar prin lumea nelibera / Socialism Sucks: Two Economists Drink Their Way Through the Unfree World de Robert Lawson si Benjamin Powell este, probabil, singura carte pe care…

    Pret:

    47 LEI
  • Pleci, protestezi sau esti loial. Reactii la declinul firmelor, organizatiilor si al statelor - Albert O. Hirschman - PUBLISHER CATO & THE POMELO BOOKS

    Pleci, protestezi sau esti loial. Reactii la declinul firmelor, organizatiilor si al statelor

    De

    Editura

    La serviciu ai un sef nou si toate au luat-o razna. In mod normal ti-ai da demisia, dar ai muncit mult prea mult ca sa ajungi in pozitia de acum si nu te vei lasa….

    Pret:

    47.58 LEI
  • Bluff. Cacealmaua bancilor centrale si criza economica - Anjum Hoda - RAO

    Bluff. Cacealmaua bancilor centrale si criza economica

    De

    Editura

    O teorie oportuna si provocatoare care isi propune sa demaste cauza principala a crizelor financiare recurente din ultimii douazeci de ani. Explicatia oficiala si larg acceptata a crizei economice globale din 2007-2009 sustine ca bancile…

    Pret:

    37
    31.45 LEI
  • Marketing adaptativ si comunicare digitala - Daniel Darius Onetiu - TRITONIC

    Marketing adaptativ si comunicare digitala

    De

    Editura

    Marketing adaptivsi comunicare digitala. De la orientare spre piata la performanta prin utilizarea de platforme digitate Transformarea digitala nu mai este optionala. Aceasta carte ofera o perspectiva apticata si documentata asupra moduluiIn care firmele pot…

    Pret:

    43 LEI
  • Coaching sistemic de organizatii. Cazuri comentate - Alain Cardon - BMI

    Coaching sistemic de organizatii. Cazuri comentate

    De

    Editura

    Aceasta este cu adevarat o carte pentru epoca noastra. Alain ofera o explorare bogata si perspicace a modelului de coaching sistemic, subliniind ca coachingul nu este doar pentru cei putini ci pentru beneficiul tuturor. Ele…

    Pret:

    47.57 LEI
Motivul. De ce atat de multi lideri abdica de la cele mai importante responsabilitati ale lor
de