Cand rostim O suta de limbaje ale copiilor , ne gandim la un mod deosebit de a trata cu respect, intelegere si sustinere potentialul fiecarui copil, ritmul lui propriu de descoperire, dreptul acestuia particular de a se construi si reconstrui cu fiecare experienta de invatare in parte. Aparitia acestei carti in Romania este pentru publicul interesat un moment esential de reflectie cu privire la intelegerea rolului de observatori ai invatarii, pe care il poate avea educatorul in relatie directa cu toti copiii.
Pentru ca toti acesti copii sa obtina rezultate bune in procesul integrarii in gradinita sau scoala, trebuie sa ne oprim din goana zilnica dupa scenarii didactice sofisticate, metode din ce in ce mai inedite de predare, constructii sofisticate de decoruri care inconjoara si ingreuneaza vizual mediul ambiental al creselor, gradinitelor sau al scolilor. Ce putem face in schimb?
Putem construi contexte de invatare sau de explorare variate, folosindu-ne de elementele pe care natura ni le pune gratuit la indemana, de materialele reciclabile, care pot deveni, in functie de obiectivele stabilite, materiale didactice, de tot ceea ce poate prinde o noua viata si utilitate prin imaginatia creatoare si mestesugul copiilor. – prof.
Marina Manea si prof. dr.
Mihaela Stefan Fondatori Gradinita Equilibrum