Acasa/

/

Paradoxul prosperitatii

Autor:
Paradoxul prosperitatii - Clayton M. Christensen - PUBLICA
Detalii:
Paradoxul prosperitatii.Cum pot inovatiile sa scoata popoarele din saracie Autori:Clayton M. Christensen si colaboratorii Efosa Ojomo si Karen Dillon Saracia globala este una dintre cele mai suparatoare probleme ale lumii. Decenii intregi am presupus ca…
Categorie
Editura
Autor

55

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2020
ISBN:
9786067223866
Recenzii
5/5

Descriere

Paradoxul prosperitatii.Cum pot inovatiile sa scoata popoarele din saracie Autori:Clayton M. Christensen si colaboratorii Efosa Ojomo si Karen Dillon Saracia globala este una dintre cele mai suparatoare probleme ale lumii.
Decenii intregi am presupus ca oamenii inteligenti si bine intentionati vor reusi sa schimbe, in cele din urma, traiectoria economica a tarilor sarace. De la educatie la sanatate, de la infrastructura la eradicarea coruptiei, prea multe solutii se bazeaza pe incercari.
In esenta, planul presupune adesea identificarea domeniilor care necesita sprijin, inundarea lor cu resurse si speranta ca, in timp, sa apara schimbari. Dar speranta nu este o strategie eficienta.
Clayton M. Christensen si colaboratorii lui, Efosa Ojomo si Karen Dillon, dezvaluie un paradox aflat la baza abordarii pe care o folosim in rezolvarea problemelor.
Desi nobile, solutiile noastre actuale nu produc rezultate consistente si, in anumite cazuri, au exacerbat problemele. Cel putin 20 de tari care au primit ajutoare de miliarde de dolari sunt mai sarace acum.
Aplicand analiza riguroasa si cu baza teoretica pentru care este cunoscut, Christensen sugereaza o metoda mai buna. Tipul corect de inovatie cladeste nu numai companii, ci si tari.
Paradoxul prosperitatii identifica limitele modelelor comune de dezvoltare a economiei, care tind sa fie eforturi descendente si ofera un nou cadru de crestere economica bazata pe antreprenoriat si pe inovatii creatoare de piata. Christensen, Ojomo si Dillon folosesc exemple puternice din dezvoltarea Americii, inclusiv Ford, Eastman Kodak si masinile de cusut Singer, si arata cum modele similare construite in jurul inovatiilor creatoare de piata, au functionat in alte regiuni precum Japonia, Coreea de Sud, Nigeria, Rwanda, India, Argentina si Mexic.
Ideile din aceasta carte vor ajuta companiile care isi doresc cu disperare o crestere tangibila si durabila sa descopere progresul acolo unde au esuat anterior. Dar Paradoxul prosperitatii este mai mult decat o carte de afaceri: este o chemare la actiune pentru toti cei care isi doresc o noua abordare, pentru a face lumea mai buna si mai prospera.
Copii infometati la colt de strada. Mahalale fara apa curata si fara conditii sanitare adecvate.
Perspective sumbre de angajare pentru o populatie tanara in crestere. Cei mai multi dintre noi sunt miscati de semnele dureroase de saracie pe care le vedem in tarile sarace din intreaga lume.
Desi s-a inregistrat un anumit progres, peste 750 de milioane de oameni inca traiesc in saracie extrema, supravietuind cu mai putin de 1,90 dolari pe zi. Cu totii vrem sa ajutam.
Dar ceea ce poate parea cea mai evidenta solutie la aceste probleme – ajutarea directa a tarilor sarace prin investitii menite sa remedieze aceste semne vizibile de saracie – nu a avut atat de mult succes pe cat am fi dorit multi dintre noi. Nu trebuie decat sa va uitati la miliardele de dolari care au fost canalizate spre aceste probleme de-a lungul anilor cu un progres relativ lent pentru a concluziona ca ceva nu este tocmai in regula.
Cu aceste eforturi, poate ca usuram temporar saracia pentru unii – dar nu ajungem suficient de departe. Daca ne-am uita la aceasta problema prin niste lentile diferite?
Cum ar fi daca, in loc sa incercam sa remediem aceste semne vizibile de saracie, ne-am concentra pe crearea unei prosperitati durabile? Ar putea fi necesara o abordare contraintuitiva pentru dezvoltarea economica, dar una care v-ar face sa vedeti oportunitati acolo unde v-ati putea astepta mai putin.
Am scris aceasta carte pentru a celebra rolul pe care il pot juca inovatiile, chiar in cele mai dificile circumstante, in crearea si sustinerea prosperitatii chiar in unele dintre cele mai disperate parti ale lumii. Prin sustinerea si investirea in inovatii creatoare de piata, ne implicam in mod involuntar in construirea natiunii.
– Autorii

Paradoxul prosperitatii
de

Ar putea să îți placă și…

  • Marketingul inovatiilor in retail - Dr. Adina Saniuta - PRO UNIVERSITARIA

    Marketingul inovatiilor in retail

    De

    Editura

    Lucrarea Marketingul Inovatiilor in Retail evidentiaza o structura logica, fiind dezvoltata in mod cuprinzator de la general spre particular. Concentrandu-se asupra abordarii marketingului inovatiei in contextul general de dezvoltare a domeniului si mai ales a…

    Pret:

    39 LEI
  • Ce este educatia financiara... de fapt? - Robert T. Kiyosaki - CURTEA VECHE

    Ce este educatia financiara… de fapt?

    De

    Editura

    Ce te-a invatat scoala despre bani? Aceasta carte este despre ce nu ai invatat la scoala. DE CE OAMENII CARE PUN BANI DEOPARTE SUNT PERDANTI Odata ca niciodata, oamenii care puneau bani deoparte erau castigatori….

    Pret:

    50
    47.5 LEI
  • Capitalul natural si dezvoltarea sustenabila - Violeta Bran - EIKON

    Capitalul natural si dezvoltarea sustenabila

    De

    Editura

    Tematica abordata prezinta un interes general, prin actualitatea ei. Obsesia omenirii pentru cresterea economica prin orice mijloace si cu orice pret, nevoia de resurse, cat mai variate, consumismul transformat in religie de masa, si-au pus…

    Pret:

    40 LEI
  • Secrete de la Capra Chicotitoare - Shann Nix Jones - ACT SI POLITON

    Secrete de la Capra Chicotitoare

    De

    Editura

    Secrete de la Capra Chicotitoare. Cum o turma de capre mi-a salvat familia si a dus la fondarea unei afaceri ce a devenit un fenomen de sanatate naturala Secrete de la Capra Chicotitoare / Secrets…

    Pret:

    48 LEI
  • Cum incepi o afacere de la zero - Alexandrina Maria Pauceanu - C.H. BECK

    Cum incepi o afacere de la zero

    De

    Editura

    Lucrarea Cum incepi o afacere de la zero se doreste a fi o experienta, o cale prin care vei invata cum sa iti cresti vizibil sansele de a reusi in calatoria ta de afaceri, cum…

    Pret:

    44.9
    42.66 LEI
  • Marketing cultural - Abdrei L. Badin - UNIVERSITARA

    Marketing cultural

    De

    Editura

    Marketingul cultural, domeniu in plina expansiune in contextul dezvoltarii industriei creative, are la dispozitie, prin aceasta teza, importante resurse stiintifice teoretice si practice, care completeaza golurile de cunoastere in acest sector si contribuie la identificarea…

    Pret:

    40 LEI
  • Incantare - Guy Kawasaki - PUBLICA

    Incantare

    De

    Editura

    Incantare. Arta de a influenta sentimentele, gandurile si actiunile celorlalti. Eu definesc sentimentul de incantare ca fiind procesul prin care oamenii se delecteaza cu un produs, serviciu, organizatie sau idee. – Guy Kawasaki Cartea lui…

    Pret:

    47.2 LEI
  • Finis. Slefuieste-ti talentul de a duce lucrurile pana la capat - Jon Acuff - ACT SI POLITON

    Finis. Slefuieste-ti talentul de a duce lucrurile pana la capat

    De

    Editura

    Finis: Slefuieste-ti talentul de a duce lucrurile pana la capat / Finish: Give Yourself the Gift of Done de Jon Acuff este o carte pe care trebuie neaparat sa o citesti daca iti doresti sa…

    Pret:

    39 LEI
  • The Lean Startup - Eric Ries - PUBLICA

    The Lean Startup

    De

    Editura

    The Lean Startup. Cum antreprenorii din ziua de azi se folosesc de inovatia continua pentru a crea afaceri de succes Aceasta este o carte pentru antreprenori si viitori antreprenori. Cele cinci principii ale Lean Startup,…

    Pret:

    59 LEI
  • Liderul orientat spre solutii - Rick Goodman - BUSINESS TECH

    Liderul orientat spre solutii

    De

    Editura

    Liderul orientat spre solutii – ghid complet pentru cei care vor sa exceleze Aceasta carte scrisa intr-un ritm alert este intesata de idei geniale pe care poti incepe sa le folosesti imediat pentru a-ti stabili…

    Pret:

    59.9 LEI
  • Fluxul de idei - Jeremy Utley, Perry Klebahn - PUBLICA

    Fluxul de idei

    De

    Editura

    Fluxul de idei. Singurul indicator de business care conteaza Fluxul de idei : numarul de idei pe care tu sau echipa ta le puteti genera intr-un interval de timp prestabilit. Toti ne dorim idei grozave,…

    Pret:

    59 LEI
  • Studii de guvernanta si guvernare - Flore Pop - SCOALA ARDELEANA

    Studii de guvernanta si guvernare

    De

    Editura

    Fiind o structura „atipica” in esichierul organizatiilor regionale si mondiale, Uniunea Europeana opereaza cu reguli noi de guvernanta, care constituie un sistem unic si relativ coerent de institutii „multilevel”, non-ierarhice, regulatorii si policentrice, reguli ce…

    Pret:

    45 LEI