Acasa/

/

Paradoxul prosperitatii

Autor:
Paradoxul prosperitatii - Clayton M. Christensen - PUBLICA
Detalii:
Paradoxul prosperitatii.Cum pot inovatiile sa scoata popoarele din saracie Autori:Clayton M. Christensen si colaboratorii Efosa Ojomo si Karen Dillon Saracia globala este una dintre cele mai suparatoare probleme ale lumii. Decenii intregi am presupus ca…
Categorie
Editura
Autor

46.52

58.15
LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2020
ISBN:
9786067223866
Recenzii
5/5

Descriere

Paradoxul prosperitatii.Cum pot inovatiile sa scoata popoarele din saracie Autori:Clayton M. Christensen si colaboratorii Efosa Ojomo si Karen Dillon Saracia globala este una dintre cele mai suparatoare probleme ale lumii.
Decenii intregi am presupus ca oamenii inteligenti si bine intentionati vor reusi sa schimbe, in cele din urma, traiectoria economica a tarilor sarace. De la educatie la sanatate, de la infrastructura la eradicarea coruptiei, prea multe solutii se bazeaza pe incercari.
In esenta, planul presupune adesea identificarea domeniilor care necesita sprijin, inundarea lor cu resurse si speranta ca, in timp, sa apara schimbari. Dar speranta nu este o strategie eficienta.
Clayton M. Christensen si colaboratorii lui, Efosa Ojomo si Karen Dillon, dezvaluie un paradox aflat la baza abordarii pe care o folosim in rezolvarea problemelor.
Desi nobile, solutiile noastre actuale nu produc rezultate consistente si, in anumite cazuri, au exacerbat problemele. Cel putin 20 de tari care au primit ajutoare de miliarde de dolari sunt mai sarace acum.
Aplicand analiza riguroasa si cu baza teoretica pentru care este cunoscut, Christensen sugereaza o metoda mai buna. Tipul corect de inovatie cladeste nu numai companii, ci si tari.
Paradoxul prosperitatii identifica limitele modelelor comune de dezvoltare a economiei, care tind sa fie eforturi descendente si ofera un nou cadru de crestere economica bazata pe antreprenoriat si pe inovatii creatoare de piata. Christensen, Ojomo si Dillon folosesc exemple puternice din dezvoltarea Americii, inclusiv Ford, Eastman Kodak si masinile de cusut Singer, si arata cum modele similare construite in jurul inovatiilor creatoare de piata, au functionat in alte regiuni precum Japonia, Coreea de Sud, Nigeria, Rwanda, India, Argentina si Mexic.
Ideile din aceasta carte vor ajuta companiile care isi doresc cu disperare o crestere tangibila si durabila sa descopere progresul acolo unde au esuat anterior. Dar Paradoxul prosperitatii este mai mult decat o carte de afaceri: este o chemare la actiune pentru toti cei care isi doresc o noua abordare, pentru a face lumea mai buna si mai prospera.
Copii infometati la colt de strada. Mahalale fara apa curata si fara conditii sanitare adecvate.
Perspective sumbre de angajare pentru o populatie tanara in crestere. Cei mai multi dintre noi sunt miscati de semnele dureroase de saracie pe care le vedem in tarile sarace din intreaga lume.
Desi s-a inregistrat un anumit progres, peste 750 de milioane de oameni inca traiesc in saracie extrema, supravietuind cu mai putin de 1,90 dolari pe zi. Cu totii vrem sa ajutam.
Dar ceea ce poate parea cea mai evidenta solutie la aceste probleme – ajutarea directa a tarilor sarace prin investitii menite sa remedieze aceste semne vizibile de saracie – nu a avut atat de mult succes pe cat am fi dorit multi dintre noi. Nu trebuie decat sa va uitati la miliardele de dolari care au fost canalizate spre aceste probleme de-a lungul anilor cu un progres relativ lent pentru a concluziona ca ceva nu este tocmai in regula.
Cu aceste eforturi, poate ca usuram temporar saracia pentru unii – dar nu ajungem suficient de departe. Daca ne-am uita la aceasta problema prin niste lentile diferite?
Cum ar fi daca, in loc sa incercam sa remediem aceste semne vizibile de saracie, ne-am concentra pe crearea unei prosperitati durabile? Ar putea fi necesara o abordare contraintuitiva pentru dezvoltarea economica, dar una care v-ar face sa vedeti oportunitati acolo unde v-ati putea astepta mai putin.
Am scris aceasta carte pentru a celebra rolul pe care il pot juca inovatiile, chiar in cele mai dificile circumstante, in crearea si sustinerea prosperitatii chiar in unele dintre cele mai disperate parti ale lumii. Prin sustinerea si investirea in inovatii creatoare de piata, ne implicam in mod involuntar in construirea natiunii.
– Autorii

Paradoxul prosperitatii
de

Ar putea să îți placă și…

  • De la Zero la Sens - Vlad Dobos - HYPERLITERATURA

    De la Zero la Sens

    De

    Editura

    De la Zero la Sens. Principiile sanatoase pe care trebuie sa ti le insusesti inainte de a incepe o afacere. Sfaturile unui tanar antreprenor despre drumul catre succes. In aceasta carte, iti voi impartasi nu…

    Pret:

    73.26 LEI
  • Modele de scalare - Jamer Hunt - PUBLICA

    Modele de scalare

    De

    Editura

    Modele de scalare.De la mic la mare, de la mare la inimaginabil si de la inimaginabil la posibil De la deciziile marunte care ne paralizeaza la „big data” care stiu totul despre noi, Modele de…

    Pret:

    47.58
    38.06 LEI
  • De la bine la excelent - Zig Ziglar - CURTEA VECHE

    De la bine la excelent

    De

    Editura

    Zig Ziglar prezinta in cartea de fata trei coordonate esentiale ale succesului: pasiunea, performanta si scopul nostru in viata. Ceea ce-l distinge de alti autori de literatura moti­vatio­nala este realismul cu care trateaza fiecare dintre…

    Pret:

    42.28
    40.17 LEI
  • Scenariul Ascensiunii - Drumul Tau Catre Varf - Joe Girard - BUSINESS TECH

    Scenariul Ascensiunii

    De

    Editura

    Invata. Lupta. Aduna-ti fortele si ridica-te de la podea dupa orice croseu devastator al vietii, inainte ca cei care te vor fi invins sa te numere. Acestea sunt experientele despre care Joe Girard cunoaste mai…

    Pret:

    39.12
    37.16 LEI
  • Minidictionar De Management 3: Stiinta Managementului

    De

    Editura

    Minidictionarul de management (3) „Strategia si managementul strategic” este conceput ca un instrument de informare, de facilitate a intelegerii si de asistare a persoanelor interesate de problematica acestui domeniu managerial. Minidictionarul contine: a) termenii utilizati…

    Pret:

    14
    12.6 LEI
  • Starea de sanatate a managementului din Romania in 2010 - Ovidiu Nicolescu - PRO UNIVERSITARIA

    Starea de sanatate a managementului din Romania in 2010

    De

    Editura

    CE ADUCE NOU LUCRAREA STAREA DE SANATATE A MANAGEMENTULUI DIN ROMANIA DIN 2011 FATA DE EDITIA 2010 a) Prezentarea caracteristicilor managementului din Romania – la nivel national, al administratiei publice si agentilor economici la nivelul…

    Pret:

    51.81
    44.04 LEI
  • Noul manager la minut - Ken Blanchard, Spencer Johnson - CURTEA VECHE

    Noul manager la minut

    De

    Editura

    Incepe cu „a fost odata” si e, intr-adevar, o poveste: cea a unui tanar care are un vis. Dar tonul si abordarea acestei carti nu trebuie sa induca in eroare. Ea este mai mult decat…

    Pret:

    42.3
    40.18 LEI
  • Ghidul receptionerului - Adnana Matei - LETRAS

    Ghidul receptionerului

    De

    Editura

    Ghidul receptionerului. Din secretele industriei hoteliere Ghidul receptionerului – este un ghid pe intelesul tuturor care cuprinde informatii pe care nu le inveti in scoli. Citeste-l si vei intelege de ce receptionerul joaca un rol…

    Pret:

    37 LEI
  • Principii de adaptare la ordinea mondiala in schimbare - Ray Dalio - ACT SI POLITON

    Principii de adaptare la ordinea mondiala in schimbare

    De

    Editura

    Principii de adaptare la ordinea mondiala in schimbare. De ce natiunile triumfa si se prabusesc Principii de adaptare la ordinea mondiala in schimbare: De ce natiunile triumfa si se prabusesc / Principles for Dealing with…

    Pret:

    94.09 LEI
  • Marketing relational si vanzari etice. Perspectiva unui business de succes - Georgeta Ghenea - EVRIKA

    Marketing relational si vanzari etice. Perspectiva unui business de succes

    De

    Editura

    Marketing sau Vanzari? Este o intrebare care, de prea multi ani, reprezinta pentru oamenii de business o problema de tipul „oul si gaina”. Georgeta Ghenea ne propune sa abordam situatia cu „si” in loc de…

    Pret:

    52.75
    42.2 LEI
  • Ghidul sigurantei psihologice - Karolin Helbig, Minette Norman - PILOTBOOKS

    Ghidul sigurantei psihologice

    De

    Editura

    Ghidul sigurantei psihologice. Un lider mai uman devine un lider mai puternic Echipele cu un nivel ridicat de siguranta psihologica sunt cele care au capacitatea cea mai mare de a produce performanta si inovatie. Tot…

    Pret:

    52 LEI
  • Conspiratia celor bogati - Robert T. Kiyosaki - CURTEA VECHE

    Conspiratia celor bogati

    De

    Editura

    Conspiratia celor bogati. Cele 8 noi reguli ale banilor Cele 8 noi reguli ale banilor este o carte care ne impartaseste perspectiva lui Robert Kiyosaki asupra economiei globale si cerceteaza motivele pentru care traiul de…

    Pret:

    54.97
    52.22 LEI
Paradoxul prosperitatii
de