Aceasta carte face parte din colectia Anansi Contemporan . Florenta, 1557.
Pictorul Jacopo da Pontormo este gasit mort in biserica San Lorenzo, langa frescele la care trudea de peste un deceniu. Cel insarcinat sa-l descopere pe ucigas e omul de nadejde al ducelui Florentei, nimeni altul decat faimosul istoric al artei Giorgio Vasari.
Cercetarile lui Vasari il propulseaza insa in miezul tuturor intrigilor din Florenta: meseriasii din oras par gata sa se rascoale, in manastiri calugaritele intretin cultul lui Savonarola, adeptii papei fac din arta un instrument politic si pana si regina Frantei, Caterina de’ Medici, se foloseste de tablourile luiPontormo pentru a complota impotriva ducelui Florentei, cu sprijinul sclipitorului si scandalosului Benvenuto Cellini. Reinviind cu indrazneala formula epistolara, Laurent Binet construieste un erudit si savuros roman politist, in care nu ezita sa dea glas – si intentii machiavelice – celor mai mari personalitati ale Renasterii.
O oda inchinata actului artistic. – The New York Times Book Review Sublimul si senzationalul isi dau mana in acest roman in care teoria artei devine instrument de investigatie.
– The Times Un roman epistolar doldora de barfe, cu figuri la fel de emblematice ca personajele depe tavanul Capelei Sixtine, de la o Caterina de’ Medici pusa pe rele la pictori ucenici cu vederi protomarxiste. – The New Yorker Laurent Binet recreeaza in trompe-l’oeoeil o lume la intersectia dintre Numele trandafirului si Legaturile primejdioase .
– Le Nouvel Obs O intriga politista plasata in mediile artistice ale Florentei secolului al XVI-lea. Cine poate sa vada adevarul si din ce pozitie?
Exista vreo perspectiva privilegiata? Binet exploreaza in adancime bagajul de semnificatii al acestor intrebari.
– Art in America Traducere din limba franceza de Claudiu Constantinescu.