Pentru Ahmed, emotia actioneaza asupra suprafetelor corpurilor, aliniind corpurile cu comunitatile sau situand corpurile in afara comunitatilor, creand, astfel, relatii sociale care desemneaza terenul retoric al natiunii. Cartea sa aduce o contributie importanta la cercetarea afectelor prin faptul ca ofera o lectura aplicata asupra emotiilor in cadrul structurilor in care acestea sunt traite si resimtite.
Bazandu-se pe teoria retorica, queer, feminista, studiile culturale marxiste si teoriile poststructuraliste ale limbajului, analiza lui Ahmed ne permite sa vedem cum, in contextul actual, emotiile dau valoare corpurilor si le aliniaza – si ne aliniaza si pe noi – in raport cu ideologiile puternice. -Rachel C.
Riedner Ahmed pune sub semnul intrebarii presupunerea ca avem sentimente care „se muta in afara, spre obiecte si spre altii”. Mai degraba, emotiile „nu trebuie privite ca stari psihologice, ci ca practici sociale si culturale”.
Preocuparea lui Ahmed este sa inteleaga de ce relatiile de putere persista in ciuda formelor de rezistenta si a modului in care emotiile sunt implicate in nedreptatea sociala, in special in rasism si homofobie. Ea sustine ca este necesar „sa raspundem nedreptatii intr-un fel care sa arate, mai degraba decat sa stearga, complexitatea relatiei dintre violenta, putere si emotie”.
-Caron Lipman Traducere din limba engleza de Catalina Stanislav si Ilinca Pop.

