Acasa/

/

Principii

Autor:
Principii - Ray Dalio - ACT SI POLITON
Detalii:
Principii. Invata sa obtii cat mai mult din fiecare efort pe care il depui! Principii / Principles: Life and Work de Ray Dalio este exact genul acela de carte pe care o cauti mereu, dar…
Categorie
Editura
Autor

125.8

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2018
ISBN:
9786069134474
Recenzii
5/5

Descriere

Principii. Invata sa obtii cat mai mult din fiecare efort pe care il depui!
Principii / Principles: Life and Work de Ray Dalio este exact genul acela de carte pe care o cauti mereu, dar o gasesti de prea putine ori, pe rafturile librariilor. O carte care iti propune perspective noi asupra vietii si din care ai cu siguranta ceva de invatat, fie ca esti manager, si vrei sa iti imbunatatesti strategia de business, fie ca esti un individ oarecare si cauti sa faci o schimbare pozitiva in viata ta.
Ray Dalio este unul dintre cei mai de succes antreprenori si investitori din lume, figurand in topul 100 al celor mai bogati oameni de pe planeta (potrivit revistei Forbes) si in topul 100, intocmit de revista Time, al celor mai influenti oameni din lume. Dalio este fondatorul companiei de investitii Bridgewater Associates, pe care, in decursul a 42 de ani a transformat-o dintr-o simpla firma de apartament, in a cincea cea mai importanta companie privata din Statele Unite.
Este important sa ai principii clare deoarece iti vor afecta toate aspectele vietii, de mai multe ori pe zi. Ce il face diferit pe Ray Dalio de ceilalti antreprenori ai lumii?
Principiile sale, sau altfel spus, cultura unica pe care a creat-o – aceea a meritocratiei ideilor bazata pe adevar si transparenta radicala si a luarii deciziilor bazata pe cantarirea credibilitatii –, pe care el crede ca majoritatea oamenilor si organizatiilor o pot folosi pentru a-si atinge mai bine scopurile.Numit de catre revista CIO „Steve Jobs al investitiilor” datorita faptului ca principiile sale au schimbat radical domeniul investitiilor, Ray Dalio ne propune in cartea de fata sa descoperim care sunt principiile care l-au ghidat in business, dar si in viata. Motivatia lui pentru scrierea acestei carti, devenite in foarte scurt timp bestseller, a fost aceea ca, dupa parerea lui, succesul sau in afaceri nu s-a datorat faptului ca ar fi avut el niste calitati exceptionale de businessman, ci tocmai acestor principii, pe care le detaliaza pe parcursul cartii.
Gandeste singur pentru a decide: 1) ce vrei, 2) ce este adevarat si 3) ce ar trebui sa faci pentru a obtine ce vrei in lumina a ceea ce este adevarat …si fa asta cu modestie si receptivitate, astfel incat sa te folosesti de cele mai bune pareri disponibile” Si pentru a te convinge ca Principii nu este doar o carte de business sau motivationala, trebuie sa stii ca ea cuprinde in egala masura si o parte autobiografica, care spune povestea omului de succes Ray Dalio. Asadar, cartea este structurata in trei parti, destul de simetrice ca intindere, dupa cum urmeaza: • Partea I: De unde vin • Partea a II-a: Principii de viata • Partea a III-a: Principii de munca Aceasta este incercarea mea de a te ajuta sa reusesti, transmitandu-ti ce am invatat eu despre cum sa te lupti cum trebuie – sau, cel putin, sa te ajut sa obtii cat mai mult din fiecare efort pe care il depui.
Partea I: De unde vin In acest capitol autorul ne impartaseste o parte din experientele lui de viata, si, mai ales, o parte din greselile care l-au condus catre descoperirea principiilor care l-au ghidat ulterior in luarea deciziilor.Aflam asadar ca Dalio se trage din clasa de mijloc din Long Island, fiind nascut dintr-un tata cantaret de jazz si o mama casnica. Mai aflam ca era un copil obisnuit, care a crescut intr-o casa obisnuita, dar ca a fost un elev mai rau decat obisnuit, ce juca fotbal american, cand era mai mic, si alerga dupa fete cand a mai crescut.
In schimb, i-a placut sa isi ia mici slujbe inca de la varsta de 8 ani pentru a castiga bani, fara a fi incurajat in acest sens de parintii lui.Cu toate ca nimic din autobiografia lui nu e iesit din comun, Ray Dalio este cu siguranta un personaj. Coplesitor de franc si totodata coplesitor de hotarat, Dalio declara sincer ca nu i-a placut scoala, pentru ca nu avea o memorie prea buna, dar asta nu l-a impiedicat cu nimic sa fie admis la Harvard Business School, pe care o descrie ca pe „o scoala pe placul lui”.A trait din plin „epoca dragostei libere, a experimentelor cu droguri psihedelice si a respingerii autoritatii traditionale”, dar si efectele scandalului Watergate, si a scapat de recrutarea in razboi (Razboiul din Vietnam) datorita unei hipoglicemii.
Tot in aceasta parte aflam cum a cunoscut-o pe sotia lui, Barbara, care i-a daruit patru fii si alaturi de care a trait o viata uimitoare, cum s-a indragostit de bursa la varsta de 12 ani, dar si cum a creat propria firma – Bridgewater Associates – la 26 de ani, bazandu-se pe experienta si lectiile pe care le-a invatat la joburile pe care le avusese pana atunci.Dalio povesteste cum si-a dezvoltat propriile tehnici de business, cum a crescut Bridgewater Associates, dar si cum a trecut peste momentele in care totul s-a prabusit, ramanand singurul angajat al firmei si fiind nevoit totodata sa imprumute bani si sa-si intretina familia. Aflam tot aici cum s-a redresat si a reconstruit totul de la 0, bazandu-se insa pe un alt mod de gandire si pe alte principii.
Privind in urma, falimentul a fost unul dintre cele mai bune lucruri care mi s-au putut intampla, deoarece mi-a dat modestia de care aveam nevoie pentru a-mi echilibra agresivitatea. Am prins o mare teama de a gresi si mi-am schimbat modul de gandire din a crede ca „am dreptate” la a ma intreba: „De unde stiu ca am dreptate?”.
Partea a II-a: Principii de viata Dalio numeste aceasta parte a Principiilor „miezul cartii” deoarece „arata cum pot fi aplicate acestea in aproape orice, de aproape oricine”. Cu alte cuvinte, el arata cum se aplica principiile in natura, in viata, dar si in relatiile personale, in afaceri si in deciziile politice.
Tot aici autorul ne dezvaluie procesul in 5 pasi pe care l-a dezvoltat pentru atingerea scopurilor si pentru a face alegeri eficiente. Autorul recomanda ca Principiile de viata sa fie citite cap-coada, pentru a le intelege si a incerca sa le aplici in viata ta, in timp ce Principiile de munca, au fost gandite mai mult ca o carte pe care sa o consulti periodic.Atat Principiile de viata, cat si Principiile de munca sunt organizate sub forma de schema pe trei niveluri, astfel: • Principiile de nivel superior, care fac si titlurile capitolelor, sunt precedate de un singur numar.
• Principiile de nivel mediu sunt incluse in fiecare capitol si sunt desemnate prin doua numere: unul care indica principiul de nivel superior caruia i se subordoneaza si altul care arata ordinea in care apare in capitol. • Principiile subordonate tin de principiile de nivel mediu si sunt marcate prin litere.
Asadar, cele 5 principii de nivel superior explicate in aceasta parte a cartii sunt: • Accepta realitatea si infrunt-o • Foloseste procesul in cinci pasi pentru a obtine ce iti doresti de la viata • Fii receptiv in mod radical • Intelege ca oamenii sunt configurati foarte diferit • Invata cum sa iei eficient decizii Recomandarea autorului cu privire la acestea este insa de a le analiza obiectiv si de a extrage din ele exact ceea ce crezi ca iti lipseste si te-ar putea ajuta pe drumul tau spre succes: Succesul pe care l-am avut se datoreaza principiilor pe care le-am urmat si nu fiindca eu as avea ceva special, asa ca oricine urmeaza aceste principii se poate astepta, in linii mari, la rezultate asemanatoare. Acestea fiind spuse, nu vreau sa urmezi orbeste principiile mele (sau ale altcuiva).
Iti sugerez sa analizezi toate principiile pe care le ai la dispozitie din surse diferite si sa iti alcatuiesti o colectie proprie la care sa poti apela ori de cate ori realitatea iti trimite in cale „un alt caz la fel” . Partea a III-a: Principii de munca Deoarece puterea unui grup este mult mai mare decat cea a unui individ, cred ca aceste principii de munca sunt chiar mai importante decat principiile de viata pe care se bazeaza.
In aceasta parte a cartii autorul dezvaluie modul de functionare a companiei sale, Bridgewater, modul in care au fuzionat aici principiile intr-o meritocratie a ideilor „care tinde sa produca o munca semnificativa si relatii semnificative printr-un adevar radical si o transparenta radicala”. Oricat de complicat ar suna, autorul va lamuri in detaliu aici cum poate fi aplicata meritocratia ideilor in orice companie pentru a o face mai eficienta.Pentru managerii si administratorii de firme, aceasta parte a cartii se constituie intr-un instrument valoros care ofera directii de urmat pentru numeroasele decizii grele pe care le au de luat in fiecare zi.
Desi uneori ideile sunt servite sub forma unor dusuri reci, vor recunoaste in final ca sunt utile, fie chiar si numai pentru confortul psihic oferit de ideea ce reiese in mod evident din carte, ca, a fi lider nu e deloc usor, iar alegerile pe care esti nevoit sa le faci din aceasta pozitie nu sunt nici pe departe comode. Iar in situatia aceasta sunt zilnic, mii si milioane de lideri… Fiecare lider trebuie sa decida intre: 1) a scapa de oamenii placuti, dar incapabili, astfel incat sa-si atinga scopurile, si 2) a pastra oamenii draguti, dar incapabili, iar astfel sa nu-si atinga scopurile.
Cel mai hotarator factor al succesului sau esecului tau este daca poti sau nu sa iei aceste decizii dificile. Cele 16 Principii de munca explicate si detaliate de Ray Dalio sunt: • Ai incredere in adevarul si transparenta radicala; • Cultiva munca si relatiile semnificative; • Creeaza o cultura in care este in regula sa faci greseli si inacceptabil sa nu inveti din ele; • Sincronizeaza-te si ramai sincronizat; • Cantareste-ti decizia din punct de vedere al credibilitatii; • Intelege cum sa treci peste dezacorduri; • Aminteste-ti ca CINE este mai important decat CE; • Angajeaza cum trebuie, deoarece penalizarile pentru angajarile nepotrivite sunt uriase; • Instruieste, testeaza, evalueaza si triaza oamenii in permanenta; • Pentru a-ti atinge scopul, condu ca si cum ai actiona un mecanism; • Observa problemele si nu le tolera; • Diagnosticheaza problemele ca sa ajungi la cauzele lor de baza; • Proiecteaza imbunatatiri ale mecanismului tau pentru a depasi problemele; • Fa ce ti-ai propus; • Foloseste instrumente si protocoale pentru a stabili modul in care se munceste; • Pentru numele lui Dumnezeu, nu uita de administrare!
In final, te invit sa te gandesti la Principii ca la un posibil imbold. Un imbold pentru a incepe sa privesti lumea mai putin superficial.
Un imbold pentru a incepe sa iti construiesti in mod elaborat idei, opinii si principii despre tot ce are legatura cu tine, cu familia ta, cu cariera ta si toti acei indivizi care alcatuiesc cercul relatiilor tale. Gandeste-te la Principii ca la o carte, care, in mod sigur iti va schimba perspectiva asupra vietii.
Si nici macar nu e nevoie sa citesti intreaga carte, e de ajuns urmatorul fragment: Imagineaza-ti ca, pentru a avea o viata minunata, trebuie sa traversezi o jungla periculoasa. Poti sa ramai in siguranta acolo unde esti si sa ai o viata obisnuita, sau poti sa risti sa traversezi jungla si sa ai o viata extraordinara.
Cum ai aborda aceasta alegere? Stai putin si gandeste-te deoarece este genul de alegere pe care trebuie sa o facem cu totii, sub o forma sau alta .
Ray Dalio mi-a oferit niste sfaturi si observatii inestimabile pe care acum le poti gasi si tu in Principii. – Bill Gates Gasesc aceasta carte extraordinara.
Fiecare pagina contine extrem de multe principii si informatii, si mi-a placut la nebunie eleganta cu care Ray a inclus in ea povestea lui personala si viata. – Tony Robbins Pur si simplu am adorat aceasta carte.
E scrisa minunat si e plina de intelepciune. – Arianna Huffington

Principii
de

Ar putea să îți placă și…

  • Oameni toxici -Marsha Petrie Sue - AMSTA PUBLISHING

    Oameni toxici -Marsha Petrie Sue

    De

    Editura

    Oameni toxici. Nu te lasa contaminat. Invata sa te aperi ! Daca pur si simplu esti satul de acei oameni care iti storc toata energia, Marsha a gasit remediul! Autoarea iti spune pe sleau reteta…

    Pret:

    31.72
    30.13 LEI
  • Dictionar poliglot de marketing - Ion Druta, Lidia Vieru, Mariana Vlas - CARTIER

    Dictionar poliglot de marketing

    De

    Editura

    Adunand un material bogat, lucrarea cuprinde un inventar de circa 3 000 de concepte definite in limba romana, echivalate in limbile engleza, franceza si rusa. Dictionarul este o lucrare utila atat pentru studenti, specialisti, profesori,…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Coaching cu NLP - Joseph O'Connor, Andrea Lages - CURTEA VECHE

    Coaching cu NLP

    De

    Editura

    Coaching cu NLP. Cum sa fii un coach de succes Una dintre trasaturile care au facut din Coaching cu NLP. Cum sa fii un coach de succes un bestseller este ca propune principii bazate pe…

    Pret:

    51.81
    49.22 LEI
  • Puterea intrebarilor - Andrew Sobel, Jerold Panas - AMSTA PUBLISHING

    Puterea intrebarilor

    De

    Editura

    Ce anume crezi ca il face pe un potential client sa lucreze cu tine sau cum crezi ca poti face o prima impresie extraordinara? Convingerea cel mai des intalnita este aceea ca ai succes daca…

    Pret:

    42.3
    40.18 LEI
  • Vanzatorul profesionist, o realitate. Caiet de aplicatii - Mihaela Boncioaga - MIHAELA BONCIOAGA

    Vanzatorul profesionist, o realitate. Caiet de aplicatii

    De

    Editura

    Vanzatorul profesionist, o realitate. Caiet de aplicatii. Metoda de vanzari 3D Daca nu ma voi disciplina, nu voi avea o viata usoara. Fie sunt dur cu mine ca sa-mi fac viata mai usoara, fie o…

    Pret:

    16.92 LEI
  • Noile reguli pentru a obtine angajamentul tinerilor - Michael Mcqueen - BUSINESS TECH

    Noile reguli pentru a obtine angajamentul tinerilor

    De

    Editura

    Cine sunt cei din Generatia Y? Unii sunt specialisti de prima mana in noile tehnologii, tineri bine educati si ambitiosi, gata sa accepte provocarea de a schimba lumea. Altii sunt descrisi ca fiind nestatornici, nerespectosi,…

    Pret:

    42.18
    40.07 LEI
  • De la bine la excelent - Zig Ziglar - CURTEA VECHE

    De la bine la excelent

    De

    Editura

    Zig Ziglar prezinta in cartea de fata trei coordonate esentiale ale succesului: pasiunea, performanta si scopul nostru in viata. Ceea ce-l distinge de alti autori de literatura moti­vatio­nala este realismul cu care trateaza fiecare dintre…

    Pret:

    42.28
    40.17 LEI
  • Antreprenoriat spiritual. De la talent la fluxul banilor - Eliana Corina Ionita - BUCURESTI

    Antreprenoriat spiritual. De la talent la fluxul banilor

    De

    Editura

    Nu-mi spune unde sunt prioritatile tale. Arata-mi unde cheltuiesti banii si iti voi spune care sunt acestea. – James W. Frick…

    Pret:

    66.6 LEI
  • Calea stoica spre bogatie. Intelepciune antica pentru o prosperitate durabila - Darius Foroux - PUBLICA

    Calea stoica spre bogatie. Intelepciune antica pentru o prosperitate durabila

    De

    Editura

    Stoicii au inteles ca, daca reusesti sa-ti controlezi reactiile si sa iti stapanesti emotiile, poti sa ai succes. Aceleasi principii se aplica si vietii noastre financiare din prezent. Cei mai importanti investitori abordeaza pietele cu…

    Pret:

    58.15 LEI
  • Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier - Chip Heath, Dan Heath - ACT SI POLITON

    Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier

    De

    Editura

    Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier. Editia a II-a Bestseller New York Times Idei cu lipici / Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die de Chip si…

    Pret:

    51.81 LEI
  • Finante internationale. Tranzactii pe pietele internationale de capital - Teodor Hada, Iulia Iuga, Dorin Wainberg, Nicoleta Barbuta-Misu - PRO UNIVERSITARIA

    Finante internationale. Tranzactii pe pietele internationale de capital

    De

    Editura

    Cartea Finante internationale. Tranzactii pe pietele internationale de capital reprezinta o lucrare cuprinzatoare si bine documentata care exploreaza complexitatea finantelor internationale si a tranzactiilor pe pietele de capital la nivel global. Aceasta este structurata in…

    Pret:

    100.44
    85.37 LEI
  • Marketing. Practici si studii de caz - Alexandru-Mircea Nedelea - PRO UNIVERSITARIA

    Marketing. Practici si studii de caz

    De

    Editura

    Cartea Marketing. Practici si studii de caz este dedicata tuturor celor care sunt pasionati de domeniul Marketingului, dar si celor interesati de aspectele practice din domeniul afacerilor. Pe parcursul celor sase capitole, lucrarea prezinta studii…

    Pret:

    33.84
    28.76 LEI
Principii
de