Psihologia si epistemologia creatiei matematice isi propune sa raspunda la intrebarile privind potentialitatea creativa, procesuala si personalista din gandirea matematica. In acest sens, autorul aprofundeaza teme precum personalitatea creativa si supradotarea, relatia dintre imagine si concept in procesul gandirii, raportul dintre reprezentare, traita ca imagine senzoriala, si concept – care nu si poate dovedi existenta decat in dinamica activitatii mentale –, relatiile dintre proiectie si personalitate, dintre expresie si personalitate etc.
De asemenea, cartea analizeaza procesul de creatie ca act psihologic si cercetarea logico matematica din perspectiva fundamentelor ontologice si psihologice ale gandirii matematice si ale matematicii ca stiinta. Cartea de fata reprezinta cel de al treilea volum dintr-o serie de cercetari dedicate de autor psihologiei gandirii matematice, cele doua volume anterioare fiind Psihologia educatiei matematice si Cercetari experimentale de psihologie matematica.
Aurel Pera este doctor in filosofie la Universitatea din Bucuresti si doctor in psihologie la Institutul de Filosofie si Psihologie „Constantin Radulescu Motru” al Academiei Romane. Este conferentiar la Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic al Universitatii din Craiova, unde preda psihologia educatiei si alte discipline legate de domeniul psihologic.
„Imbinand planul psihologic cu cel epistemologic in abordarea psihodidacticii matematice, autorul confera noutate, originalitate si greutate lucrarii sale. El nu uita sa puna in ecuatie rolul euremelor, ca structuri psihice fundamentale ce conlucreaza la realizarea creativitatii, bazandu- se pe relatiile euristic algoritmic, pe gandirea divergenta si cea convergenta, reusind astfel sa inteleaga mai bine nu numai rolul gandirii in rezolvarea problemelor, dar mai ales efectele psihologice, logice si pedagogice ale abstractizarii si constructiei matematice.” – Prof.
univ. Grigore Nicola „Initierea in tainele matematicii trebuie sa respecte indicatiile psihologiei, fara implementarea fortata a argumentelor logice.
Copilul trebuie sa fie ghidat de certitudine pe tot parcursul procesului de predare invatare, astfel incat sa devina capabil sa invete din propriile greseli. Ceea ce nu se poate face decat daca se dezvolta inclinatia spre cercetare, singura care duce la prevenirea inhibitiei si la deschiderea portilor spre fenomenul euristic.” – Aurel Pera
Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>
La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>
Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>
Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>
Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>
Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>