Romanul ca lume postbabelică. Despre dialogism, polifonie, heteroglosie si carnavalesc Cu foarte rare exceptii, romanul si astazi ramane a fi interpretat nu ca un ansamblu de voci, de stiluri, ideologii aflate in dialog, ci este examinat unilateral, monologic, adica dintr-un punct de vedere privilegiat (fie acesta al naratorului omniscient si omniprezent, fie al unui protagonist).
Aliona Grati revine in forta la „teologia dialogica” a lui Martin Buber si dialogistica lui Mihail Bahtin, asimiland creator si ideile lansate de Julia Kristeva, Roland Barthes, Tzvetan Todorov, Gerard Genette si de „noii bahtinieni” americani: Michel Holquist, Gardner, Malcolm V. Jones, Robert L.
Belknap, David Bohm etc., fara a face abstractie si de cercetarile actuale ale bahtinologilor rusi: V.C. Bibler, T.F.
Plehanova etc. Ea fundamenteaza un model hermeneutic nuantat si bine articulat, structura dialogica a romanului e conceputa la diferite straturi si paliere, iar polifonia e ilustrata nu doar prin cuvantul bivoc, constructia hibrida sau plurilingvism, cum s-a procedat rar de tot si foarte timid in critica romaneasca.
– Alexandru Burlacu, Istoric si critic literar, profesor universitar, doctor habilitat in filologie
Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>
La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>
Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>
Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>
Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>
Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>