Acasa/

/

Simplifica. Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume

Autor:
Simplifica. Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume - Richard Koch, Greg Lockwood - ACT SI POLITON
Detalii:
Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume / Simplify: How the Best Businesses in the World Succeed de Richard Koch si Greg…
Categorie
Editura
Autor

49

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2021
ISBN:
9786069137703
Recenzii
5/5

Descriere

Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume / Simplify: How the Best Businesses in the World Succeed de Richard Koch si Greg Lockwood este cartea care iti vorbeste despre cum sa ai succes in afaceri simplificand. Cei doi autori au studiat unele dintre cele mai de succes afaceri din lume din ultimii 100 de ani si au ajuns astfel la concluzia ca aproape toate marile povesti de succes din secolul XX sunt despre simplificare.
Ford Motor Company, IKEA, McDonald’s, Apple, Uber, Spotify, Airbnb, Honda, Pepsi-Cola, Southwest Airlines, Amazon, toate sunt companii care au schimbat lumea cu afacerile lor in ultimii ani. Secretul lor?
Au avut in frunte mari simplificatori. De la ei, oricine este raspunzator in momentul de fata de soarta unui business, are ceva de invatat.
Cartea de fata te va convinge de la inceput pana la sfarsit ca, daca o afacere nu merge, sau nu merge suficient de bine, inseamna ca ceva nu este suficient de simplu in cadrul ei. Tot aici vei gasi metode de a simplifica care sa te ajute sa rezolvi aceasta problema in compania ta.
Mai mult decat atat, autorii iti ofera exemple de mari simplificatori si modul cum si-au condus afacerile spre un succes fenomenal folosind una din cele doua metode: reducerea pretului sau simplificarea produsului; iti vor arata cu cifre cat de profitabila poate fi simplificarea, dar si cum sa recunosti simplificatorii de pe piata ta si cum sa ii contracarezi. Richard Koch este autorul bestsellerului The 80/20 Principle (Principiul 80/20), care s-a vandut in peste un milion de exemplare si a fost publicat in 33 de limbi.
Este, de asemenea, antreprenor si investitor de succes, finantand de-a lungul timpului companii precum Filofax, Plymouth Gin, Belgo si Betfair. In trecut, a fost unul dintre partenerii Bain & Company si cofondator al LEK Consulting.
Este autorul a peste 20 de carti de nonfictiune foarte apreciate. Locuieste in Gibraltar.
Greg Lockwood este unul dintre fondatorii Piton Capital, o societate cu capital de risc cu sediul in Londra care investeste in afacerile de retele infrastructurale. A obtinut diploma de master in management la Facultatea de Management Kellogg si, impreuna cu Richard Koch, este coautorul cartii Superconnect.
Dar iata mai exact despre ce este vorba in fiecare sectiune a cartii: Partea I: Mari simplificatori Si pentru ca, indiferent despre ce este vorba, cel mai bine intelegem si retinem din exemple, cei doi autori ne prezinta aici 12 cazuri de simplificari de succes. Este vorba despre povestile de succes ale lui: • Henry Ford – Omul care a democratizat calatoriile prin simplificarea proiectarii automobilelor, scaderea pretului si simplificarea modului de folosire si de intretinere.
El a creat astfel o noua piata pentru producatorii de autoturisme. • Ingvar Kamprad – Miliardarul care mergea cu autobuzul si care a simplificat la maximum afacerile cu mobilier, reconstruind treptat intreaga industrie a mobilei.
Tot aici vei afla o reteta a la IKEA pentru a-ti seduce clientii, dar si o lista foarte punctuala cu punctele cheie ale succesului IKEA. • Dick si Mac McDonald si Ray Kroc – si povestea succesului incredibil pe care il au restaurantele McDonald’s.
Afla de unde a pornit si cum a ajuns McDonald’s ceea ce ste astazi datorita simplificarii! • Steve Jobs – si povestea revolutiei declansate de el prin transformarea calculatoarelor in obiecte accesibile pentru marea masa.
O revolutie care a facut ca in 2016 (anul aparitiei acestei carti) Apple sa valoreze 742 de miliarde de dolari. • Bruce Henderson si Bill Bain – cei care au transformat Boston Consulting Group si Bain & Company in unele dintre cele mai prestigioase firme in consultanta din lume, simplificand nu numai „produsul” de consultanta, ci si intregul proces pe care il presupune consultanta.
• Travis Kalanick si Garrett Camp – care au simplificat serviciul de taximetrie transformandu-l in Uber – un brand care a ajuns sa valoreze in 2015 peste 70 de miliarde de dolari. • Tot aici vei descoperi si povestile de succes ale Easy-Taxi inventat de Fratii Samwer, Spotify, creatia lui Daniel Ek sau Airbnb creat de Joe Gebbia.
• Geoffrey de Havilland care a simplificat modul de folosire si construire a unui bombardier creand „Mosquito” – un avion care s-a bucurat de un succes imens. • Allen Lane si povestea editurii Penguin care a lansat un nou sistem de afaceri in domeniul editorial ce presupune un pret mai scazut al cartilor si o piata de desfacere mult mai mare.
Partea a II-a: Cum sa simplifici Cu ajutorul testului de 25 de intrebari din aceasta sectiune a cartii vei reusi sa te decizi care dintre cele doua strategii de simplificare este mai potrivita pentru tine si pentru afacerea ta: simplificarea in vederea reducerii pretului sau simplificarea pentru a imbunatati produsul sau serviciul. Cei doi autori iti furnizeaza aici si cate un model pentru fiecare tip, astfel incat totul sa fie cat se poate de clar.
In aceasta sectiune vei putea citi despre: Kihachiro Kawashima si cum a cucerit el piata americana cu micutele motociclete Honda. Charles Guth si strategia sa pentru a creste vanzarile companiei Pepsi-Cola.
Alfred Sloan si provocarea de a gasi o modalitate prin care General Motors sa depaseasca vanzarile Ford. Un scurt rezumat al celor mai eficiente solutii pentru a simplifica te va ajuta sa iti fixezi ideile principale pe care trebuie sa le retii in vederea aplicarii acestora in afacerea ta.
In plus vei afla aici modalitati concrete de a realiza: • Simplificarea produsului. • De a simplifica pentru a reduce pretul.
In acest sens, considera autorii, sunt necesari trei pasi: reproiectarea produsului, reproiectarea sistemului de afaceri si cresterea vanzarilor. Fiecare dintre acesti pasi va fi detaliat, astfel incat sa intelegi foarte clar ce si cum trebuie sa faci.
Partea a III-a: „Salvam dinozaurii?” Simplificatorii reprezinta o amenintare la adresa liderilor de piata consacrati, de aceea autorii vorbesc aici despre modul in care firmele aflate in frunte pot ramane in top. Liderii vor afla de aici: • Care sunt semnalele de alarma la care ar trebui sa fie atenti; • Care sunt punctele slabe ale firmelor puternice si cum ar putea fi evitate; • Cum pot simplifica liderii de piata fara sa sufere.
• Cum sa contracarezi un simplificator de produse; • Cum sa contracarezi un simplificator care imbunatateste produsul sau serviciul; • Cum sa contracarezi un simplificator care reduce pretul si unul care imbunatateste produsul. Informatia din acest capitol este foarte practica si foarte explicita in acelasi timp, fiind insotita de exemple cat se poate de reale din lumea business-ului.
Partea a IV-a: Recompensele simplificarii Aceasta sectiune a cartii reprezinta o analiza obiectiva a avantajelor financiare pe care simplificatorii le pot obtine in domeniul lor. Firma de consultanta strategica OC&C a selectat si a analizat in acest sens douasprezece cazuri, cate sase din fiecare tip de simplificare: simplificatorii de preturi, respectiv de produse.
Apoi, cei doi autori au explicat de ce aceste companii au avut un asemenea succes si felul in care studiile de caz seamana sau difera intre ele. In ceea ce priveste avantajele obtinute de simplificatorii de preturi, autorii folosesc studiile de caz ale companiilor: • Ford – Preturile Ford au scazut cu 76% intre anii 1906 si 1920.
Veniturile companiei au crescut in schimb, ajungand de la circa 2,4 milioane de dolari in 1906 la 359 de milioane de dolari in 1920 – o crestere de 150 de ori. • McDonald’s – In anul 1948, fratii McDonald ofereau hamburgeri de calitate la jumatate din pretul competitorilor – cincisprezece centi, in loc de treizeci.
Valorea afacerii in 1948 a fost astfel de 237.000 de dolari. Treisprezece ani mai tarziu, consortiul lui Ray Kroc a cumparat intreaga afacere cu 2,7 milioane de dolari, valoarea McDonald’s crescand deci de 11,4 ori in perioada 1948-1961.
In 2015, valoarea companiei era de 93 de miliarde de dolari, crescand de 34.627 de ori din 1961, adica o rata anuala compusa de crestere de 21%. • Southwest Airlines – In 1971, cand Southwest Airlines a scazut semnificativ pretul biletelor fata de celelalte companii aeriene, valoarea companiei era de doar 6,5 milioane de dolari.
Opt ani mai tarziu, compania era evaluata la 61,9 milioane de dolari. • IKEA – De la infiintarea ei, in 1958 si pana in anul 1974, expansiunea IKEA in Scandinavia a dus la o crestere de 56 de ori atat a profiturilor, cat si a valorii de piata.
In 2014 IKEA a avut un profit de 29,3 miliarde de euro, adica de 173 de ori mai mare decat in 1974, cand compania a inceput sa cucereasca lumea producatorilor de mobila. • Charles Schwab – In 1975 Charles Schwab a taiat preturile de brokeraj cu 80%.
Valoarea Charles Schwab a inregistrat o crestere impresionanta – pana in 2015 a crescut de la numai 100.000 de dolari la 43,5 miliarde de dolari – o majorare de 435.471 de ori, echivaland cu o crestere medie anuala compusa de 38%. • Honda – Introducerea modelului mult mai ieftin Supercub pe piata americana a motocicletelor a dus la o crestere a valorii de piata de 377 de ori intre 1959 si 2015, comparativ cu o crestere de „numai” 33 de ori a competitorului ei principal, Harley-Davidson.
Iata mai jos si sase exemple care vorbesc de la sine despre avantajele cu care vine la pachet simplificarea produselor: • Amazon – Este simplificatoare de produse deoarece a facut cumpararea cartilor (si apoi realizarea cumparaturilor, in general) mult mai usoara. Profiturile companiei au crescut de 176.000 de ori intre anii 1997 si 2014, ceea ce inseamna ca s-au majorat cu peste 100% in fiecare an (o rata anuala compusa de crestere de 104%).
Mai mult, valoarea de piata a companiei Amazon s-a multiplicat de peste 55.000 de ori in perioada 1995-2015 – o rata de crestere uluitoare de 73%. • Google – Lansat in anul 1998, Google era mult mai usor si mai rapid de folosit fata de toate celelalte motoare de cautare, prin urmare a infrant repede liderul de piata, AltaVista.
Valoarea Google a crescut si ea rapid, ajungand la aproape 200 de miliarde de dolari in anul 2015, ceea ce inseamna ca valoarea Google a crescut de aproape doua milioane de ori intre 1998 si 2015. • Apple – Succesul de care s-a bucurat iPod-ul in perioada 2001 – 2007 i-a adus companiei Apple o crestere colosala.
In numai sase ani, profiturile totale ale companiei Apple au crescut de 4,5 ori, iar valoarea ei de piata a explodat de la 7,6 miliarde de dolari la 167 de miliarde. • ARM (Advanced RISC Machines) – ARM este un simplificator care proiecteaza produse – in special cipuri semiconductoare mai usoare si cu o putere mai mica – pentru a oferi apoi licenta producatorilor de telefoane mobile si de tablete.
Valoarea de piata a companiei ARM era cu putin peste un miliard de dolari in1998. Pana in 2015, a crescut de 19 ori – la 19.773 miliarde –, o rata de crestere anuala de 20%.
• Tetra Pak – Datorita ambalajelor ei inivative, intre 1951 si 2014, Tetra Pak si-a crescut valoarea comerciala de peste 2.800 de ori, ceea ce inseamna ca a avut o rata anuala compusa de crestere de peste 13%. • Boston Consulting Group (BCG) – BCG a redefinit industria consultantei inventand un nou produs dominant pe care fondatorul Bruce Henderson l-a numit „consultanta strategica”.
Aceasta a dus la multiplicarea valorii companiei de 28.528 de ori. Tot aici vei afla cateva strategii opuse simplificarii si cat sunt ele de profitabile din punctul de vedere al celor doi autori.
In final, cei doi autori iti ofera o serie de resurse suplimentare utile pentru antreprenori si directori executivi care te vor ajuta sa simplifici, sa recunosti noile companii simplificatoare, sa contracarezi simplificarea noilor companii si care iti vor facilita totodata accesul pe forumuri unde vei intalni alte companii interesate de simplificare. Si daca inca mai stai pe ganduri inca daca merita sau nu sa dai o sansa simplificarii, gandeste-te la asta: Bucuria si justificarea simplificarii constau in faptul ca antreprenorii, impreuna cu echipa lor, pot evita fortele pietei si se pot imbogati, dar mai stiu, de asemenea, ca ceea ce fac reprezinta un lucru bun si pentru restul societatii.
Cum va schimba smartphone-ul de 50 de dolari viata locuitorilor din Africa? Cum va reusi inteligenta artificiala sa schimbe viata tuturor si, in special, viata copiilor nostri?
Cum va reusi calculatorul cuantic sau urmatorul progres in materie de Internet sa avanseze intr-un mod pe care nu-l credeam vreodata posibil? Indiferent de ceea ce ne va aduce viitorul, poti fi sigur ca simplificatorii vor fi cei care vor oferi o schimbare prielnica intr-un mod placut, avantajos si captivant.

Simplifica. Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume
de

Ar putea să îți placă și…

  • Mintea extinsa - Annie Murphy Paul - PUBLICA

    Mintea extinsa

    De

    Editura

    Mintea extinsa. Puterea gandirii in afara creierului Foloseste-ti capul. Asta ne spunem cand ne confruntam cu o problema complicata sau cu un proiect dificil. Insa tot mai multe cercetari arata ca am inteles lucrurile exact…

    Pret:

    59 LEI
  • Etica in afaceri. Concepte, teorii, situatii morale - Vasile Morar, Dan Craciun - PAIDEIA

    Etica in afaceri. Concepte, teorii, situatii morale

    De

    Editura

    Aceasta carte prezinta mai multe argumente care sustin necesitatea unui comportament moral in afaceri si pertinenta criteriilor etice in adoptarea deciziilor manageriale. In buna masura autorii au fost preocupati de critica anumitor imagini si reprezentari…

    Pret:

    298 LEI
  • Training, coaching, mentoring. Metode si modele - Nicoleta Valentina Florea - C.H. BECK

    Training, coaching, mentoring. Metode si modele

    De

    Editura

    Pentru ca o organizatie sa supravietuiasca provocarilor din mediul extern, sa obtina performante si avantaj competitiv pe piata trebuie sa dezvolte cat mai mult abilitatile, competentele si cunostintele detinute de angajatii sai. Cartea de fata…

    Pret:

    34.9
    33.16 LEI
  • Bluff. Cacealmaua bancilor centrale si criza economica - Anjum Hoda - RAO

    Bluff. Cacealmaua bancilor centrale si criza economica

    De

    Editura

    O teorie oportuna si provocatoare care isi propune sa demaste cauza principala a crizelor financiare recurente din ultimii douazeci de ani. Explicatia oficiala si larg acceptata a crizei economice globale din 2007-2009 sustine ca bancile…

    Pret:

    35
    29.75 LEI
  • Un veac de sinceritate - Liviu Voinea - PUBLICA

    Un veac de sinceritate

    De

    Editura

    Un veac de sinceritate. Recuperarea memoriei pierdute a economiei romanesti 1918-2018 – Liviu Voinea, Alexandra Cojocaru, Brindusa Costache, Veaceslav Grigoras, Horatiu Lovin, Camelia Neagu, David Ortan, Andrei Tanase Lucrarea de fata, elaborata de un colectiv…

    Pret:

    39 LEI
  • Cum sa vinzi marilor companii - Jill Konrath - BRANDBUILDERS GRUP

    Cum sa vinzi marilor companii

    De

    Editura

    Indiferent ca esti specialist in domeniul vanzarilor sau ca manageriezi deja propria firma si esti mereu in cautare de clienti, intotdeauna vei avea nevoie de acele solutii magice care sa te impinga inainte. Este momentul…

    Pret:

    43.34
    41.17 LEI
  • Liderii buni pun intrebari extraordinare - John C. Maxwell - AMALTEA

    Liderii buni pun intrebari extraordinare

    De

    Editura

    Importanta intrebarilor ca instrument de invatare este recunoscuta inca de pe vremea lui Socrate, marele filosof al Antichitatii, dar si un extraordinar profesor, care credea ca practica disciplinata a intrebarilor ce implica gandirea da posibilitatea…

    Pret:

    42
    39.9 LEI
  • Transformarile disruptive: Noul normal - Daniela Niculescu Tolici - PRO UNIVERSITARIA

    Transformarile disruptive: Noul normal

    De

    Editura

    Transformarile disruptive: Noul normal. Inovare, cunostinte si performanta in strategiile de management Totul se schimba. Totul se transforma. Noile abordari manageriale si noile tehnologii disruptive vor modifica modul in care functioneaza societatea in general, si…

    Pret:

    21
    18.9 LEI
  • Conspiratia celor bogati - Robert T. Kiyosaki - CURTEA VECHE

    Conspiratia celor bogati

    De

    Editura

    Conspiratia celor bogati. Cele 8 noi reguli ale banilor Cele 8 noi reguli ale banilor este o carte care ne impartaseste perspectiva lui Robert Kiyosaki asupra economiei globale si cerceteaza motivele pentru care traiul de…

    Pret:

    52
    41.6 LEI
  • Provocari si solutii in afaceri. Convorbiri cu antreprenori din Transilvania - Judit Laszlo - EXIT

    Provocari si solutii in afaceri. Convorbiri cu antreprenori din Transilvania

    De

    Editura

    Aceasta carte va ofera sansa de a face cunostinta cu sapte manageri de firma. Ea a avut la origine un interes personal: ca manager local al unei companii multinationale, nu am avut legaturi cu antreprenori…

    Pret:

    60 LEI
  • Gandesc, deci castig - Joey Reiman - AMALTEA

    Gandesc, deci castig

    De

    Editura

    Se poate ca o idee sa valoreze un milion de dolari? Fireste, o multime de produse si companii care valoreaza milioane de dolari au fost construite pe o singura idee. In aceasta carte revolutionara, care…

    Pret:

    27.93
    26.53 LEI
  • Ghid de turism activ al parcurilor nationale si naturale din Muntii Banatului - Grosu Andreea-Elena - UNIVERSITATII DE VEST

    Ghid de turism activ al parcurilor nationale si naturale din Muntii Banatului

    De

    Editura

    Ideea acestui ghid a aparut ca o impletire a nevoii de promovare turistica durabila a zonelor protejate cu pasiunea autoarei pentru natura. El este dedicat Muntilor Banatului, spatiul geografic cu cea mai mare densitate a…

    Pret:

    90.3 LEI