Cuprins Partea 1: Forma si analiza muzicala Capitolul 1: Forma si limbajul muzical Capitolul 2: Perceptia formei in muzica Partea 2: Structuri si arhetipuri ale formelor muzicale Capitolul 3: Analiza morfologico-sintactica muzicala Capitolul 4: Tipologiile formelor muzicale Partea 3: Studiul formelor tonale omofone vocale si instrumentale Capitolul 5: Liedul – Gen si forma Capitolul 6: Menuet/Scherzo Capitolul 7: Rondo-ul Capitolul 8:Tema cu variatiuni Capitolul 9: Sonata Capitolul 10: Aplicatii ale formei de sonata in genul cameral. Forma de sonata in Cvartetul instrumental.
Extensii stilistice: Bela Bartok Partea 4: Studiul formelor polifonice vocale si instrumentale (Evul mediu, Renastere, Baroc – extensii stilistice in Clasicism si sec. XX) Capitolul 11: Forme si genuri polifonice vocale Capitolul 12: Forme si genuri polifonice instrumentale ale Barocului: Inventiunea si Fuga Capitolul 13: Variatiuni polifonice.
Forme varitionale polifonice de tip continuu: Passacaglia si Ciaccona Capitolul 14: Suita instrumentala baroca Partea 5: Aplicarea formelor omofone si polifonice in genul concertant si simfonic Capitolul 15: Genul concertant – Concertul instrumental Capitolul 16: Genul simfonic – Simfonia Capitolul 17: Genul liric – Muzica de opera si balet Partea 6: Orientari analitice ale sec. XX Capitolul 18: Metode de analiza a formelor tonale