Acasa/

/

Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar

Autor:
Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar - Madalina-Nicoleta Chirila - INSTITUTUL EUROPEAN
Detalii:
Din cuprins: • Clasa lexico-gramaticala a pronumelui • Discursul publicitar • Valente pragmatice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual • Valente retorice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual Noutatea studiului dnei Madalina-Nicoleta Chirila…
Categorie
Editura
Autor

63.43

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2025
ISBN:
9786062404123
Recenzii
5/5

Descriere

Din cuprins: • Clasa lexico-gramaticala a pronumelui • Discursul publicitar • Valente pragmatice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual • Valente retorice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual Noutatea studiului dnei Madalina-Nicoleta Chirila poate fi citita in cheie (cel putin) dubla, pentru ca, pe de o parte demersul analitic depaseste perspectiva canonica a lingvisticii in analiza pronumelui, inserandu-se pe taramul (inter)actional al pragmaticii si pe cel argumentativ al retoricii si stilisticii functionale, pe de alta parte, din incorporarea acestui topic in functionarea pragmatico-discursiva a unui tip specializat de discurs, cu mare impact individual si societal, cu inradacinare puternica in zona oralitati. Prin urmare, volumul reprezinta un studiu mai mult decat binevenit in peisajul cercetarilor romanesti de pragmatica lingvistica, retorica, stilistica aplicata si lingvistica de corpus si, totodata, „un exercitiu util pentru a imbunatati perspectiva teoretica si metodologica privitoare la discursul publicitar romanesc actual” (p.
255). – Prof.
univ. dr.
Cecilia Mihaela Popescu, Universitatea din Craiova Aplecandu-se asupra unui subiect mai putin abordat de catre lingvisti, referitor la unele aspecte particulare de ordin lingvistic (pragmatic) si/sau stilistic (retorica) si valorificand informatii de referinta (vechi si noi/romanesti si straine) pentru domeniile amintite, autoarea a reusit sa realizeze un studio complex si unitar privitor la implicatiile pronumelui in discursul publicitar romanesc actual (televizual si radiofonic), aflat sub semnul unei dinamici dintre cele mai interesante si rodnice din punct de vedere interpretativ. – Prof.
univ. dr.
habil. Adrian Chircu, Universitatea „Babes-Bolyai” Initiativa de a surprinde, intr-o cercetare cu profil monografic, valentele pragmatice si retorice ale recursului la pronume in discursul publicitar are potentialul de a imbogati literatura de specialitate cu elemente noi si relevante care completeaza cunostintele necesare inchegarii unor teorii cu mare putere explicativa.
– Prof. univ.
dr. habil.
Ioan Milica,, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi

Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar
de

Ar putea să îți placă și…

  • Marile secrete ale presedintilor americani - Jakob van Eriksson - NEVERLAND

    Marile secrete ale presedintilor americani

    De

    Editura

    Casa Alba reprezinta mai mult de doua secole de istorie prezidentiala, care se putea incheia pe 11 septembrie 2001 daca un al patrulea avion deturnat de teroristi ar fi lovit-o. George Washington, Parintele Fondator si…

    Pret:

    30.66
    24.53 LEI
  • Negocierea si medierea - Stefan Boncu - INSTITUTUL EUROPEAN

    Negocierea si medierea

    De

    Editura

    Negocierea si medierea. Perspective psihologice – Stefan Boncu Cartea de fata a fost cladita pe ideea ca numai intelegerea temeinica a mecanismelor psihologice din situatiile de negociere ne poate sprijini sa ajungem la acorduri optime…

    Pret:

    44.4 LEI
  • Fara cuvinte. Controlezi limbajul, controlezi mintea - Michael Knowles - ACT SI POLITON

    Fara cuvinte. Controlezi limbajul, controlezi mintea

    De

    Editura

    Fara cuvinte: Controlezi limbajul, controlezi mintea / Speechless: Controlling Words, Controlling Minds de Michael Knowles – autorul bestsellerului cu pagini goale Reasons to Vote for Democrats – este o carte cum nu se poate mai…

    Pret:

    59 LEI
  • Poezia simbolista si decadenta romaneasca - STIINTA

    Poezia simbolista si decadenta romaneasca

    De

    Editura

    Textele poetice selectate de autorul antologiei din T. Arghezi, G. Bacovia, Al. Macedonski, D. Anghel, I. Minulescu, M. Demetriade, A. Mosoiu, I. Pillat, St. Petica, Al. Obedenaru, G. Donna, T. Demetrescu, Al. T. Stamatiad, N….

    Pret:

    16.65 LEI
  • Postomul - Constantin Ghioanca - PAIDEIA

    Postomul

    De

    Editura

    Postomul. O critica a subiectivitatii postumane Pornind intr-o incursiune, in cercetarea curentului filosofic postumanist, Constantin Ghioanca analizeaza, in acest volum, problema identitatii omului intr-un context social tehnologizat. Ce legatura exista intre natura si tehnologie? In…

    Pret:

    48.63 LEI
  • Revista Scrisul romanesc Nr.7 din 2020 - SCRISUL ROMANESC

    Revista Scrisul romanesc Nr.7 din 2020

    De

    Editura

    A aparut numarul 7 (203) /2020 al revistei Scrisul Romanesc, editata de Fundatia-Revista Scrisul Romanesc, director Florea Firan. Scrisul Romanesc este o revista de cultura fondata la Craiova, in 1927, iar seria noua apare din…

    Pret:

    5.55 LEI
  • Istoria si scrisul istoric azi. Optiuni metodologice. Paradigme. Agenda - SCOALA ARDELEANA

    Istoria si scrisul istoric azi. Optiuni metodologice. Paradigme. Agenda

    De

    Editura

    Lucrarile Conferintei internationale din 3-5 februarie 2020, dedicata Centenarului Institutului de Istorie „George Baritiu” din Cluj-Napoca Editori: Susana Andea, Iosif Marin Balog, Adelina Chisu, Ela Cosma, Adrian Crivii, Attila Varga Contextul in care se desfasoara…

    Pret:

    211.44 LEI
  • Sighisoara in a doua jumatate a secolului al XIX-lea - Rares Sorin Sopterean - PRO UNIVERSITARIA

    Sighisoara in a doua jumatate a secolului al XIX-lea

    De

    Editura

    Sighisoara in a doua jumatate a secolului al XIX-lea. Evolutii si realitati urbane In volumul de fata sunt scoase in evidenta transformarile pe care le cunoaste societatea transilvaneana in a doua jumatate a secolului al…

    Pret:

    26.43
    22.47 LEI
  • Razboaiele lui Putin. De la razboiul din Cecenia la invazia din Ucraina - Mark Galeotti - HUMANITAS

    Razboaiele lui Putin. De la razboiul din Cecenia la invazia din Ucraina

    De

    Editura

    Venirea la putere a lui Vladimir Putin a inaugurat epoca cea mai agresiva din punct de vedere militar din istoria Rusiei de la incheierea celui de-al Doilea Razboi Mondial incoace. Dar cum s-a transformat armata…

    Pret:

    79 LEI
  • Un univers dans une cuillere - Petronela Savin - INSTITUTUL EUROPEAN

    Un univers dans une cuillere

    De

    Editura

    Un univers dans une cuillere. Sur la terminologie alimentaire du roumain Editie in limba franceza La relation entre „le travail” et „le langage”, les deux dimensions fondamentales de l’homme decouvertes par Hegel, a ete detaillee…

    Pret:

    25.47 LEI
  • Dominatie si alienare

    De

    Editura

    Alienarea – de la simpla smintire, la marea si crunta exploatare sclavagista sau capitalista – ramane, inainte de toate, o problema filosofica, o tema a antropologiei sau teantropologiei. Act al caderii primului om, prin ispita…

    Pret:

    25 LEI
  • Viitorul nu ia prizonieri - Serban Filip Cioculescu - RAO

    Viitorul nu ia prizonieri

    De

    Editura

    Diverse evenimente de natura geopolitica, strategica, economica sauidentitara legate de relatiile dintre Romania si Rusia, Ucraina, Turciaori China, sau de dilemele apartenentei la UE si NATO, mi-au semnalatfaptul ca noi romanii, ca popor, avem o…

    Pret:

    36.99
    31.44 LEI
Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar
de