Impresionismul este considerat in mod unanim ca prima revolutie a artei moderne, in opozitie cu arta academica. O revolutie care a constat mai intai de toate in „factura picturala”, idee care, desi contine un sambure de adevar, este mult prea simplista.
Aceasta carte propune o alta lectura a aparitiei picturii moderne. Ea incearca sa demostreze ca in impresionism are loc o schimbare mult mai radicala si mai profunda, care vizeaza „tematizarea privirii moderne”.
Daca exista cu adevarat ceva profund nou in pictura lui Manet, Monet si Degas este faptul ca meditatia asupra actului de a vedea devine, in opera lor, o tema centrala. Impresionismul „gandeste privirea” cu o vointa de inovare care nu presupune in mod necesar ignorarea traditiei, cat, mai degraba, dialogul cu traditia.
Aceasta „tematizare a privirii” este „moderna”, caci ea insumeaza insesi limitele vederii si ale picturii. -Victor Ieronim Stoichita
Diakrisis . Yearbook of Theology and Philosophy Vol.1: Immanence and Transcendence Din cuprins: • Immanence… Vezi produsul >>
La Santa Trinita nella pittura italiana dal Trecento al Seicento. Sfanta Treime in pictura italiana… Vezi produsul >>
Ignoranta emotionala. Stiinta din spatele a ceea ce simtim si motivele care stau la baza… Vezi produsul >>
Indumnezeirea persoanei. Revelatia sacrului in traditiile monoteiste: O hermeneutica a teologiei comparate Indumnezeirea nu este… Vezi produsul >>
Gresia albastra (roman holografic) Volumul intai ...E un text incitant, paradoxal, copiind o realitate posibila… Vezi produsul >>
Biologie. Manual pentru clasa a VIII-a Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei… Vezi produsul >>