DIDACTICA DISCIPLINELOR PEDAGOGICE. UN CADRU CONSTRUCTIVIST, de: BOCOS, Musata
Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist reuneste o serie de reflectii, demersuri si consideratii subordonate unei paradigme epistemologice de natura socioconstructivista si interactiva a constructiei cunostintelor pedagogice, paradigma configurata de trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivista, care face referire la subiectul care învata, respectiv la elev; dimensiunea sociologica, legata de interactiunile sociale, care face referire la partenerii prezenti – ceilalti elevi si profesorul; dimensiunea interactiva, legata de interactiunile cu mediul, care face referire la situatiile de învatare si la obiectul de învatare organizat în interiorul acestor situatii. In construirea lucrarii s-a pornit, firesc, de la statuarea didacticii generale si a didacticii disciplinelor pedagogice în sistemul stiintelor educatiei, continuându- se cu o prezentare de ansamblu a curriculum-ului disciplinelor pedagogice si a componentelor acestuia si cu o investigatie practica realizata în rândul elevilor si cadrelor didactice.
Operationalizând atent conceptul de curriculum, autoarea propune – pentru cele mai relevante componente ale acestuia – consideratii teoretice, interpretari personale, argumente, reflectii, metode, tehnici, instrumente, aplicatii, exercitii si solutii didactice pertinente. Acestea sunt valorificabile, deopotriva, în procesul de predare-învatare-evaluare formativa la disciplinele pedagogice si ca deschideri spre problematicile de interes sau spre interogatiile actuale ale didacticii generale.
Caracteristici
Titlu:
DIDACTICA DISCIPLINELOR PEDAGOGICE. UN CADRU CONSTRUCTIVIST
Autor:
BOCOS, Musata
Editura:
Paralela 45
Colectia:
Categoria cartii:
Pedagogie
Tradus de:
a III-a, revazuta
An aparitie:
2009
Numar pagini:
432
Format:
16x23.5
Comentarii la DIDACTICA DISCIPLINELOR PEDAGOGICE. UN CADRU CONSTRUCTIVIST
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.