Efectul de halou, de: Phil Rosenzweig
Si alte opt iluzii economice care ii induc in eroare pe manageri
Efectul de halou apare atunci cand vanzarile si profiturile unei companii sunt ridicate, iar oamenii ajung sa creada ca exista o strategie geniala, un lider vizionar, angajati capabili si o cultura corporatista exceptionala. Cand performantele se lasa asteptate, se considera ca strategia este gresita, ca managerii sunt aroganti, angajatii multumiti de sine, cultura stagnanta. In realitate, nimic nu s-a schimbat: performanta companiei genereaza un halou care modeleaza felul in care ii percepem strategia, conducerea, angajatii, cultura si multe altele.
Oferind exemple ale unor companii de varf precum Cisco Systems, IBM sau Nokia, Rosenzweig demonstreaza cat de raspandit este efectul de halou si identifica alte 8 iluzii, printre care: mirajul corelatiei si cauzalitatii; mirajul explicatiilor unice; mirajul unirii punctelor castigatoare; mirajul cercetarii riguroase; mirajul succesului durabil.
In Efectul de halou, Phil Rosenzweig demasca prejudecatile si superstitiile din mediul de afaceri, prezente in presa economica, in cercetarea academica, dar si in multe bestselleruri care promit sa dezvaluie secretele succesului sau calea spre glorie.
"Am fost cucerit de aceasta carte. Darama miturile despre cauzele succesului din literatura despre management, folosind argumente puternice. Ar trebui considerata una dintre cele mai importante carti de management din toate timpurile, un antidot la bestsellerurile scrise de diversi guru care ne furnizeaza argumente naive si fals conventionale." Nassim Nicholas Taleb, autorul cartii Lebada neagra
"In Efectul de halou, Phil Rosenzweig ne face un mare serviciu vorbind despre lucruri trecute, indeobste, sub tacere. Analiza lui este un antidot foarte oportun pentru materialele superficiale, formale si simpliste care par sa constituie substanta curenta a multor carti populare despre afaceri. Este cartea potrivita la momentul potrivit." John R. Kimberly, profesor de Studii antreprenoriale la Henry Bower, Wharton School of Business
"Rosenzweig nu doar ridiculizeaza numeroasele scrieri pseudostiintifice din lumea managementului. Ne explica si de ce sunt atat de slabe si cum putem invata lectia pe care ele o ofera, in raspar." John Kay, Financial Times
Caracteristici
Titlu:
Efectul de halou
Autor:
Phil Rosenzweig
Editura:
Editura Publica
Colectia:
Categoria cartii:
Management
Tradus de:
Dan Balanescu
An aparitie:
2010
Numar pagini:
296
Format:
14,4 x 20,5 cm
Comentarii la Efectul de halou
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.