Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum, de: Gilles Lipovetsky
Traducere de Mihai Ungurean.
Ameliorarea continua a conditiilor de viata a devenit un scop al societatilor democratice, iar
spiritul consumerist s-a infiltrat pina si in raporturile individului cu familia si religia, cu
politica si sindicalismul, cu divertismentul si cultura. O extindere neincetata a logicii
comerciale la toate sferele existentei marcheaza intrarea intr-o noua faza, cea a hiperconsumului.
Totul devine marfa, motivatiile cumpararii isi pierd legatura traditionala cu pozitia sociala si
sistemul claselor, iar consumul e unul emotional, subiectiv, axat exclusiv pe cautarea noutatii si
a placerii. Si totusi, distantindu-se de criticile alarmiste ale societatii de consum si de
entuziasmele facile generate de societatea bunastarii, eseul lui Gilles Lipovetsky arata ca
perpetua noastra cautare a unei fericiri multiforme nu e reductibila la bunuri materiale. Noua
etica consumerista nu presupune in mod necesar o infringere a gindirii, ce isi gaseste un stimul
inedit in chiar puternica individualizare a consumului si in faptul ca individul e mai mult ca
oricind nevoit sa-si caute propriile repere. Cuprins: Cele trei faze ale capitalismului de consum
• Productie si marketing de masa • O tripla inventie: marca fabricii, ambalajul si
publicitatea • Marile magazine • Dincolo de standing : consumul emotional • Consum,
timp si joc • Inflatia de nou • Consumator „profesionist” si consumator
anarhic • Superman: obsesia performantei, placerile simturilor • Viata profesionala,
viata privata • Intelepciunea sau ultima iluzie
Caracteristici
Titlu:
Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum
Autor:
Gilles Lipovetsky
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Filosofie
Tradus de:
An aparitie:
2007
Numar pagini:
368
Format:
145 x 225 mm
Comentarii la Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.