Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum

De: Gilles Lipovetsky

Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum

Editura: Polirom

An aparitie: 2007

ISBN: 978-973-46-0639-9

  • Disponibilitate: produs disponibil

  • Vezi preț! Comandă online!

Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum, de: Gilles Lipovetsky

Traducere de Mihai Ungurean. Ameliorarea continua a conditiilor de viata a devenit un scop al societatilor democratice, iar spiritul consumerist s-a infiltrat pina si in raporturile individului cu familia si religia, cu politica si sindicalismul, cu divertismentul si cultura. O extindere neincetata a logicii comerciale la toate sferele existentei marcheaza intrarea intr-o noua faza, cea a hiperconsumului. Totul devine marfa, motivatiile cumpararii isi pierd legatura traditionala cu pozitia sociala si sistemul claselor, iar consumul e unul emotional, subiectiv, axat exclusiv pe cautarea noutatii si a placerii. Si totusi, distantindu-se de criticile alarmiste ale societatii de consum si de entuziasmele facile generate de societatea bunastarii, eseul lui Gilles Lipovetsky arata ca perpetua noastra cautare a unei fericiri multiforme nu e reductibila la bunuri materiale. Noua etica consumerista nu presupune in mod necesar o infringere a gindirii, ce isi gaseste un stimul inedit in chiar puternica individualizare a consumului si in faptul ca individul e mai mult ca oricind nevoit sa-si caute propriile repere. Cuprins: Cele trei faze ale capitalismului de consum • Productie si marketing de masa • O tripla inventie: marca fabricii, ambalajul si publicitatea • Marile magazine • Dincolo de standing : consumul emotional • Consum, timp si joc • Inflatia de nou • Consumator „profesionist” si consumator anarhic • Superman: obsesia performantei, placerile simturilor • Viata profesionala, viata privata • Intelepciunea sau ultima iluzie

Caracteristici

Titlu:

Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum

Autor:

Gilles Lipovetsky

Editura:

Polirom

Colectia:

Categoria cartii:

Filosofie

Tradus de:

An aparitie:

2007

Numar pagini:

368

Format:

145 x 225 mm

Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum, de: Gilles Lipovetsky

Fragmente

Comentarii la Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.

Recomanda cartea Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum unui prieten