Invatarea integrata. Fundamente pentru un curriculum transdisciplinar, de: Lucian Ciolan
In contextul unui interes mereu in crestere fata de noile abordari si metodologii ale educatiei, lucrarea analizeaza problematica vasta a educatiei integrate, constituind in egala masura un demers academic si de mobilizare in vederea identificarii celor mai bune modalitati de reforma a curriculumului din perspectiva interdisciplinaritatii. Ideea fundamentala a acesteia este ca dezvoltarea personala si sociala a individului prin educatie trebuie sa se produca mai ales in contexte integrate (multi-, inter- sau transdisciplinare), concretizate in temele cross-curriculare. Adresindu-se specialistilor in educatie si studentilor de la facultatile de profil, Invatarea integrata aduce clarificari intr-un domeniu de maxima actualitate, tinind cont de cei trei piloni pe care se fundamenteaza paradigma abordarii integrate a curriculumului: epistemologic, social si pedagogic.
Cuprins: Fundamentele epistemologice, sociale si pedagogice ale abordarii integrate a curriculumului • Noile teorii din cadrul stiintelor: rasturnarea tiparelor "gindirii disciplinate" • De la rationalitatea transversala la curriculumul ca praxis • Disciplina: repere etimologice, surse si evolutii istorice • Repere pentru generarea strategiilor didactice • Temele cross-curriculare
Caracteristici
Titlu:
Invatarea integrata. Fundamente pentru un curriculum...
Autor:
Lucian Ciolan
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Pedagogie
Tradus de:
An aparitie:
2008
Numar pagini:
280
Format:
165 x 235 mm
Comentarii la Invatarea integrata. Fundamente pentru un curriculum transdisciplinar
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.