Pedagogia Freinet. Un demers inovator, de: Mihaela St. Radulescu
In pedagogia Freinet, elevul devine o prezenta activa, el nu mai este un simplu recipient in care se toarna cunoastere. Printr-o analiza critica fata de doctrinele care trateaza scolaritatea ca activitate ludica, Freinet evita neajunsurile acestor doctrine prin crearea si justificarea ideii de „munca-joc”, contrapusa celei de „joc-munca”, subliniind astfel rolul muncii asumate liber nu numai in educatie, ceea ce se observase demult, ci si in invatare. Este relevata repudierea energica a muncii-corvoada, a muncii impuse – tipice pentru scoala traditionala. In partea a doua a lucrarii sint prezentate „tehnicile Freinet” de invatare scolara, toate incurajind invatarea prin tatonare experimentala. Cuprins: Célestin Freinet. Privire generala • Constituirea gindirii lui Célestin Freinet • Conceptia pedagogica a lui Célestin Freinet • Tehnicile Freinet • Valoarea si limitele pedagogiei Freinet. Actualitatea ei
Caracteristici
Titlu:
Pedagogia Freinet. Un demers inovator
Autor:
Mihaela St. Radulescu
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Pedagogie
Tradus de:
An aparitie:
1999
Numar pagini:
208
Format:
147 x 205 mm
Comentarii la Pedagogia Freinet. Un demers inovator
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.