Psihologie scolara, de: Andrei Cosmovici, Luminita Mihaela Iacob
Este evidenta necesitatea ca tinarul care paseste pentru prima oara pragul unei scoli, in calitate
de profesor, sa fie un bun cunoscator al problemelor psihologice inerente instruirii si educarii
scolarilor. Psihologia cotidiana, insusita de fiecare dintre noi prin experienta sociala, nu e
suficienta pentru a-l face constient de lacunele perceptiei copiilor si de dificultatile
intelegerii unui text stiintific. Lucrarea vrea sa informeze si sa incite, astfel incit, prin efort
independent, fiecare sa poata discerne si afla. Talentul si practica la catedra devin cu adevarat
performante atunci cind si fundamentul teoretic este solid. Cuprins: Obiectul si importanta
psihologiei scolare • Repere psihogenetice. Caracterizarea virstelor scolare •
Personalitatea elevilor. Temperamentul si caracterul • Aptitudinile si importanta lor in
activitatea scolara • Metode de cunoastere a elevilor • Devierile comportamentale si
combaterea lor • Invatarea. Teorii ale invatarii • Procese fundamentale într-o
invatare elementara • Creativitatea si cultivarea ei în scoala • Gindirea.
Dezvoltarea gindirii în procesul instructiv-educativ • Comunicarea didactica •
Aspecte motivationale ale invatarii în scoala • Esecul la invatatura si prevenirea lui
• Perspective psihosociale in educatie • Dimensiuni psihosociale ale activitatii
profesorului • Perspectiva umanista asupra educatiei
Caracteristici
Titlu:
Psihologie scolara
Autor:
Andrei Cosmovici, Luminita Mihaela Iacob
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Psihologie
Tradus de:
An aparitie:
1998
Numar pagini:
304
Format:
160 x 235 mm
Comentarii la Psihologie scolara
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.