Teorii ale comunicarii de masa, de: Melvin L. DeFleur, Sandra Ball-Rokeach
Traducere de Doru Harabagiu
Acest volum, adresat jurnalistilor, celor interesati de stiintele comunicarii si, de ce nu, de
politica, localizeaza citeva probleme specifice in teoriile clasice psihologice si sociologice si
le relationeaza de comunicarea in masa, identificind modalitatile in care indivizii si societatea
ca intreg depind de informatiile furnizate de media. Cuprins: Originile comunicarii de masa • Etape
in dezvoltarea comunicarii umane • Inceputurile • O teorie a tranzitiilor • Evaluarea naturii si
influentei comunicarii de masa • Apartia presei de masa • Pattern-uri recurente în evolutia
mass-media • Presa de masa • Perioada difuzarii rapide • Conflictul si ziarele în schimbare •
Viitorul presei de masa • Dezvoltarea cinematografiei • Evolutia tehnologiei • Evolutia sociala:
filmele ca mijloc de comunicare de masa • „Pattern”-uri cantitative • Aparitia mijloacelor de
radiodifuziune • Evolutia telecomunicatiei • De la telegraful fara fir la radiotelefon • Cutia
muzicala radio • Dezvoltarea industriei televiziunii • Privire generala • Mijloacele de comunicare
ca sisteme sociale • Stabilitatea mijloacelor de comunicare în societatea americana • Lunga istorie
a controversei • Elementele de baza ale analizei functionale • Structura si functie în sistemele
mass-media • Mentinerea stabilitatii sistemului • Efectele comunicarii de masa • Societatea de masa
si teoria glontului magic • Paradigma evolutionista si conceptul de societate de masa • Aparitia
teoriei societatii de masa • Societatea de masa si teoria glontului magic • Teoriile influentei
selective • Teoria diferentelor individuale • Teoria diferentierii sociale • Teoria relatiilor
sociale • Semnificatia contemporana a teoriilor influentei selective • Socializarea si teoriile
influentei indirecte • Perspectivele pe termen scurt fata de cele pe termen lung • Mijloacele de
comunicare ca agenti ai socializarii • Teoria modelarii • Teoria expectatiilor sociale •
Comunicarea de masA Si construirea Intelesului • Cautarea de principii intr-o era de tranzitie •
Vechea intrebare: in ce mod cunoastem realitatea? • Raspunsuri contemporane: teorii ale
constructiei sociale • Comunicarea de masa si influenta realitatii mediate • Strategii teoretice în
scopul convingerii • Strategia psihodinamica • Strategia socioculturala • Strategia de construire a
semnificatiei • Mass-media in societatea contemporana • teoria dependentei de sistemul mass-media •
Sursele teoriilor despre efectele mass-media • Conceptualizarea relatiilor de dependenta fata de
media • Paradigme de baza si teoria dependentei de sistemul mass-media • Explicarea schimbarii in
relatiile de dependenta fata de mass-media • Mass-media si societatea • Noi sisteme mass-media •
Influenta computerelor • Televiziunea prin cablu, obisnuita • Sisteme de comunicare interactiva
Caracteristici
Titlu:
Teorii ale comunicarii de masa
Autor:
Melvin L. DeFleur, Sandra Ball-Rokeach
Editura:
Polirom
Colectia:
Categoria cartii:
Jurnalism/Mass-Media
Tradus de:
An aparitie:
1998
Numar pagini:
280
Format:
160 x 235 mm
Comentarii la Teorii ale comunicarii de masa
Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fiti logat.